برپایی همایش فصلی ائمه جمعه فارس/ اصل و اساس امور، باطن و نیت انجام آن‌هاست
کد خبر: 3723983
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۸

برپایی همایش فصلی ائمه جمعه فارس/ اصل و اساس امور، باطن و نیت انجام آن‌هاست

گروه اجتماعی ـ همایش فصلی ائمه جمعه و مسئولان ستادهای نماز جمعه استان فارس در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

برپایی همایش فصلی ائمه جمعه فارس/ اصل و اساس امور، باطن و نیت انجام آن‌هاست

به گزارش ایكنا از فارس، همایش فصلی ائمه جمعه و مسئولان ستادهای نماز جمعه استان فارس عصر سه‌شنبه، 29 خردادماه با حضور آیت‌الله سیدمحمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری و ائمه جمعه استان در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس در این همایش با بیان اینكه در هر جایگاهی كه هستیم و هر كاری كه می‌كنیم از 5 حالت خارج نیست، گفت: این‌ها در ظاهر دنیوی یا بازی است، یا سرگرمی، یا زینت یا تفاخر و یا تكاثر.
امام جمعه شیراز اظهار كرد: ظاهر دنیا همین نوع اعتبارات و قراردادهاست که خداوند متعال با این‌ها ما را امتحان می‌کند اما باطن آن یا رضوان الهی است و یا عذاب شدید است.
وی ادامه داد: ممکن است برخی از كارهای ما ظاهر زیبایی داشته باشد ولی این ظاهر روز قیامت مهم نیست بنابراین باید به رفتار خود توجه کنیم و ببینیم موجب رضوان الهی است یا عذاب شدید خداوند که بستگی به نیت ما و اینکه کار را برای که انجام می‌دهیم و چه انگیزه‌ای داریم، دارد.

مرحوم آيت‌الله ايمانی زحمات زيادی برای تعالي كلمه حق در فارس كشيد
آیت‌الله دژكام در بخش دیگری از سخنان خود یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله ایمانی كه این روزها مصادف با چهلمین روز درگذشت آن عالم ربانی است، گرامی داشت و تأكید كرد كه جای خالی ایشان واقعا برای همه ما محسوس و ملموس است.
امام جمعه شیراز افزود: آن عالم ربانی تلاش‌ها و زحمات زیادی برای تعالی کلمه حق در این استان کشیدند و آثار نیکی که از خود به جای گذاشتند، هیچ‌گاه از خاطر مؤمنین خارج نخواهد شد.
انتهای پیام

captcha