بازدید معاون قران عترت مازندران از موسسات قرآنی گلوگاه
کد خبر: 3724379
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰

بازدید معاون قران عترت مازندران از موسسات قرآنی گلوگاه

گروه فعالیت‌های قرآنی- معاون قرآن و عترت مازندران روز جهارشنبه از تعدادی موسسه قرآنی شهرستان گلوگاه بازدید و راهکارهای لازم را برای ارتقای موسسات بیان کرد.

بازدید معاون قران عترت مازندران از موسسات قرآنی گلوگاه

به گزارش ایکنا مازندران، با حضور محمد فوقی معاون قرآن وعترت استان مازندران به همراه کارشناسان ازموسسات فرهنگی قرآن وعترت  شهرستان گلوگاه از جمله، مکتب الزهراء  کوثر، شمیم بهشت و... در روز چهارشنبه مورخ 30 خرداد 97 بازدید شد.
معاون قرآن وعترت طی بازدید از موسسات فوق با تاکید به بیانات مقام معظم رهبری، موسسات فرهنگی قرآن وعترت در ترویج وگسترش تربیت حافظین قرآن کریم تلاش بسیاری نمایند.
وی درباره اساسنامه موسسات و رعایت قوانین و مقرارات و نحوه عملکرد موسسات در جهت تبیین و توسعه فرهنگ قرآنی مواردی را بیان کرد و افزود: شرکت در آزمون حفظ و مفاهیم قرآنی که همه ساله بصورت کشوری برگزار می شود، یکی از مهمترین عامل در جهت جذب اعتبار مالی برای موسسات است.

فوقی اظهار کرد: ۲۳ رشته قرآنی که به موسسات اعلام کردیم و هر موسسه‌ای قرآن آموزان آن در این آزمون‌ها شرکت کنند و بتوانند نمره قبولی بالای 70 ، بیاورند به آن موسسه کمک مالی خواهد شد.
وی ادامه داد: همه موسسات قرآن و عترت از پرداخت هزینه برق، آب و گاز معاف هستند و این معافیت مشروط به مالکیت نیست و مستاجران را نیز شامل می شود.
این مسئول ادامه داد: اگر موسسات قرآنی وعترت اظهار نامه مالیاتی خودشان را در سامانه ثبت کنند از پرداخت مالیات معاف در غیر اینصورت باید مالیات را پرداخت کنند.
معاون قرآن و عترت مازندران گفت: هر موسسه که پروانه فعالیتش با دو امضای وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی باشند می‌توانند فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی توسط موسسات، طبق آئین نامه و اساسنامه با دریافت مجوز از معاونت قرآن وعترت برگزار و ارائه گواهینامه‌های دوره نیز با تائید معاونت قرآن عترت انجام می‌شود.

لازم به ذکر است: هفته گذشته خبرگزاری ایکنا مازندران گزارشی از موسسه قرآنی مکتب الزهرا گلوگاه منعکس کرد که طی آن معاون قرآن و عترت مازندران از نزدیک از موسسات این شهرستان بازدید کرد.

انتهای پیام

محمد خواجوی

captcha