مروری بر اخبار معارفی/ عناوین مشابه رسانه‌ها از یک نشست خبری
کد خبر: 3724755
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱

مروری بر اخبار معارفی/ عناوین مشابه رسانه‌ها از یک نشست خبری

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ بیشترین خبری که در صفحات معارفی رسانه‌ها بازنشر یافته است نشست خبری رئیس دارالقرآن الکریم بوده است، خبری که اغلب رسانه‌ها تیتری مشابه برای آن انتخاب کرده‌اند.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها / عناوین مشابه از یک نشست خبری

به گزارش ایکنا، امروز شنبه دوم تیرماه، صفحات معارفی رسانه‌ها به انتشار رخدادهای قرآنی و معارفی پرداختند. رخدادهایی که بیشتر در نشست خبری رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید قرآنی و ... خلاصه شده است.
خبرگزاری فارس از نشست خبری رئیس سازمان دارالقرآن دو گزارش کوتاه مخابره کرده است، تسنیم نیز تنها خبرگزاری است که به مناسبت تخریب بقیع اشاره کرده است.
ایسنا از سه خبر انتشار یافته خود در این روز، دو خبر را به پیام تسلیت به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام علی اکبر حسینی اختصاص داده است.
باشگاه خبرنگاران جوان در یکی از خبرهای خود دعای کمیل این هفته «میثم مطیعی» را اطلاع‌رسانی کرده است و ایبنا نیز تنها خبر امروز خود را به وقف یک آپارتمان در کاشان برای انجام فعالیت‌های قرآنی اختصاص داده است.
خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی و مهر نیز تا زمان تنظیم این گزارش خبری را در صفحات معارفی خود قرار نداده‌اند.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی از نشست خبری تشریح عملکرد یک سال گذشته سازمان دارالقرآن و فعالیت‌های پیش‌روی این سازمان دو گزارش خبری مخابره کرده است. اولین گزارش این خبرگزاری از نشست فوق به صحبت‌های «مهدی قره‌شیخ‌لو» رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم اختصاص یافته است. خبرنگار فارس به انتشار و برجسته سازی آن بخش از صحبت‌های رئیس سازمان دارالقرآن که در مورد طرح ملی حفظ قرآن کریم بوده، پرداخته و آن را با عنوان «تربیت ۲۰۰ هزار حافظ جزء ۳۰ در سال ۹۷/ چاپ ۱۷ هزار جلد قرآن برای مناطق محروم» منتشر کرده است.
همچنین گزارش خبری دوم این نشست به صحبت‌های خادم‌القرآن «عباس سلیمی» اختصاص یافته است. سلیمی که به عنوان مسئول کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در این نشست حضور یافته، با ‌اشاره به لزوم جمع‌آوری دستاورد‌های قرآنی ۴۰‌ساله نظام گفته است؛ «می‌توان با شناسایی فرصت‌ها و آسیب‌ها و تدوین کارنامه 40 ساله قرآنی نظام، ادامه راه را بهتر دنبال کرد».
گزارشی از دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «غلامرضا احمدی» گزارش دیگر خبرگزاری فارس است. این دیدار روز چهارشنبه هفته گذشته صورت گرفته است. همچنین خبرگزاری فارس همچون روزهای گذشته فایل صوتی تلاوت یکی دیگر از صفحات قرآن کریم توسط «شهریار پرهیزکار» را منتشر کرده است.
تسنیم
خبرگزاری تسنیم نیز در صفحه دین، قرآن و اندیشه به بازتاب نشست خبری رئیس سازمان دارالقرآن الکریم پرداخته است. گزارشی که در آن بیشتر از هر چیز دیگری موضوع کاهش بودجه سال 96 مورد توجه قرار گرفته و به نقل از رییس سازمان دارالقرآن الکریم از کاهش ۱۲ درصدی بودجه قرآنی سال گذشته خبر داده شده است.
این خبرگزاری همچنین گزارش دیدار جامعه قرآنی با خانواده شهید «غلامرضا احمدی» را امروز منتشر کرده است. گزارشی که در آن به آسمانی شدن در روز تولد اشاره شده است.
خبرنگار تسنیم امروز رودرروی «ضحی میوند» حافظ خردسال قرآن کریم قرار گرفته و گفت‌وگوی مفصلی با این حافظ قرآن انجام داده است. مادر این حافظ خردسال در بخشی از گفت‌وگو گفته است؛ «زمانی که داشتیم آیه‌ای از سوره حضرت یوسف(ع) را مرور می‌کردیم، دیدم ضحی اشک‌هایش جاری شد و پرسیدم چرا گریه می‌کنی؟ که گفت: دلم برای حضرت یعقوب(ع) می‌سوزد که از فرزندش جدا شده است...».
از دیگر مطالب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم می‌توان به گزارشی با موضوع تجمل‌گرایی در صدر اسلام اشاره کرد. در این گزارش «ابوموسی اشعری» به عنوان یکی از نمادهای اشرافی‌‌گری معرفی شده و در بخشی از این مطلب آمده است؛ «او در فضیلت جهاد با پای پیاده آن چنان خوب صحبت کرد که آنان که سوار اسب بودند، به اسب‌هایشان حمله کردند، آنها را راندند و گفتند بروید. اما خود او اشیای قیمتی را سوار بر چهل شتر کرد و به طرف میدان جهاد رفت».
گفت‌وگو با «حمیدرضا محمدی» مدیرعامل شرکت موقوفه دانش سلامت کوثر یکی دیگراز مطالب منتشر شده در خبرگزاری تسنیم است. مدیرعامل نخستین موقوفه تولید تجهیزات پزشکی با اشاره به اینکه تولید وطنی نباید اعتبار ایران و ایرانی را زیر سوال ببرد، به خبرنگار تسنیم گفته است؛ «در تجارت بهره‌وری مدنظر قرار می‌گیرد، اما در موقوفه دانش سلامت کوثر می‌گوییم چقدر سود کنیم تا برای نیازمندان هزینه شود».
راه‌اندازی کمپین حجاب به مناسبت سالگرد شهدای مسجد گوهرشاد، تفسیر آیاتی از سوره مبارکه احزاب و انتشار شعری با موضوع سالروز تخریب بقیع از دیگر ماطلب منتشر شده در این خبرگزاری است.
ایسنا
خبرگزاری دانشجویان ایران نیز امروز از نشست خبری رئیس سازمان دارالقرآن الکریم و صحبت‌های مطرح شده توسط «مهدی قره‌شیخلو» به بحث طرح ملی حفظ قرآن کریم و حمایت‌هایی که این سازمان از طرح فوق دارد پرداخته است.
دو خبر دیگر این خبرگزاری در صفحه دین و اندیشه به پیام تسلیت مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام سیدعلی اکبر حسینی اختصاص یافته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز همچون دیگر خبرگزاری‌ها به انعکاس نشست خبری سازمان دارالقرآن الکریم پرداخته و در آن به موضوع حمایت از 200 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم بیش از هر موضوع دیگری اشاره کرده است.
اطلاع‌رسانی برگزاری مراسم دعای کمیل با حضور «میثم مطیعی» همزمان با شب شهادت حضرت حمزه(ع) و وفات حضرت عبدالعظیم(ع) در مسجد امام علی ابن موسی الرضا(ع)، معرفی زندگینامه شهید «حسین رزمی» و حدیثی از امام کاظم (ع) در باره فقر از دیگر مطالب منتشر شده در باشگاه خبرنگاران جوان است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب ایران نیز صفحه دین را با انتشار خبر یک وقف قرآنی به روز کرده است. در این خبر به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شده است که یک آپارتمان به ارزش تقریبی یک میلیارد ریال در شهرستان کاشان وقف فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی شده است.
خبرگزاری‌های ایرنا و مهر نیز در صفحات معارف و قرآن و متون دینی خود تا زمان تنظیم این گزارش هیچ خبری را بر روی خروجی قرار نداده‌اند.

انتهای پیام

captcha