نشست «تاریخ جنون در جامعه اسلامی عصر میانه» برگزار می‌شود
کد خبر: 3724797
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲

نشست «تاریخ جنون در جامعه اسلامی عصر میانه» برگزار می‌شود

گروه اندیشه ــ نشست «تاریخ جنون در جامعه اسلامی عصر میانه» با حضور حجت‌الاسلام مهدی مهریزی، عبدالله ناصری و قربان بهزادیان‌نژاد برگزار می‌شود.

نشست «تاریخ جنون در جامعه اسلامی عصر میانه» برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا؛ نشست «تاریخ جنون در جامعه اسلامی عصر میانه» با حضور حجت‌الاسلام مهدی مهریزی، عبدالله ناصری، قربان بهزادیان‌نژاد روز یکشنبه 10 تیرماه 97 از ساعت 17 در نشانی میدان توحید، خیابان نصرت غربی، پلاک 56، طبقه 3 برگزار می‌شود.

جنون، مجنون، جن، دیوانه، دیو و غیره با معانی مختلف و بعضاً متضاد در جوامع گوناگون به کار رفته‌ است. جمعی آن را به حالاتی که بر پیامبران عارض می‌شد تا وحی دریافت کنند و گروهی نیز به معنای بیماری روانی و غیره دانسته‌اند؛ شماری هم علت پدیداری آن را زیاد دانستن و برخی هم آن را نادانی و فقدان ظرفیت ذهنی خوانده‌اند؛ از این رو، در گذر زمان و در پرتو این تنوع برداشت‌ها و تعریف‌ها، بحث‌های گسترده‌ای در حوزه‌های ادیان و مذاهب، پزشکی علمی و عامیانه، عرفان، شعر و ادب، حقوق، حکومت‌داری و غیره، مطرح و در هر فرهنگی کلیشه‌هایی ساخته شده است.

کتاب «تاریخ جنون در جامعه اسلامی دوره میانه»، روایتگر این اندیشه‌ها و عملکردهای برآمده از آنها در عرصه جامعه اسلامی خاورمیانه است و مؤلف تلاش کرده تا ابعاد مختلف این مفاهیم را واکاوی و زمینه را برای پژوهش‌های بعدی فراهم کند. این کتاب اثر مایکل دبلیو. دالس و با ترجمه قربان بهزادیان نژاد، توسط انتشارات پژوهشکده تاریخ اسلام منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha