تمدید کتاب سال دانشجویی/ «نگارستان کتاب» به جشنواره اضافه شد
کد خبر: 3727607
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
تقوی خبر داد:

تمدید کتاب سال دانشجویی/ «نگارستان کتاب» به جشنواره اضافه شد

گروه ادب ــ مدیرعامل سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی از تمدید ارسال آثار به جشنواره کتاب سال دانشجویی خبر داد و گفت: بخش «نگارستان کتاب» در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی به این جشنواره افزوده شده است.

تمدید کتاب سال دانشجویی /«نگارستان کتاب» به جشنواره اضافه شد
عادل تقوی، مدیرعامل سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: تاکنون 250 اثر در گروه‌هایی مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که به دلیل تقاضای بسیاری از دانشجویان، مهلت ارسال آثار تا پایان تیرماه تمدید شده است که با توجه به تجربه سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود، آثار زیادی در دو هفته باقی مانده به دبیرخانه برسد.
وی افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی به نظر می‌رسد، امسال در مجموع تعداد آثار کمتری را دریافت کنیم؛ چرا که تعداد آثار منتشر شده به دلیل همین مشکلات کاهش یافته است و این جشنواره نیز متأثر از همین فضا و مشکلات آن خواهد بود.
تقوی ادامه داد: شرط اولیه ارسال آثار برای این جشنواره، همزمان بودن تألیف این آثار با زمان تحصیل دانشجویان است و زمان انتشار آنها نیز باید طی سال‌های 95 و 96 باشد.
وی در ادامه به بخش جنبی جشنواره اشاره و عنوان کرد: امسال برای نخستین بار بخش «نگارستان کتاب» و «ایده‌های برتر» در حوزه ترویج کتاب و کتابخوانی ایجاد شده است و آثار دانشجویی باید در قالبی غیر از کتاب، مانند فیلم کوتاه، نماهنگ، داستان کوتاه، پویانمایی و ... باشد تا به فضای ترویج کتاب و کتابخوانی کمک کند.
مدیرعامل سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تأکید کرد: در صورتی که آثار دانشجویی در بخش «نگارستان کتاب» و «ایده‌های برتر» قابلیت اجرایی داشته باشند، مورد حمایت قرار می‌گیرند تا به مرحله اجرا درآیند.
وی در پایان گفت: اختتامیه بیست و پنجمین دوره جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان ماه برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha