درخواست ورود جدی معاونت قرآن ارشاد و سازمان دارالقرآن به حل مسئله ادغام اتحادیه‌ها
کد خبر: 3727632
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

درخواست ورود جدی معاونت قرآن ارشاد و سازمان دارالقرآن به حل مسئله ادغام اتحادیه‌ها

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ نماینده مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان‌ها، خواستار ورود جدی دستگاه‌های بالادستی چون معاونت قرآن و عترت سازمان دارالقرآن به حل مسئله ادغام و همچنین حضور در هم‌اندیشی 20 تیرماه شد.

درخواست ورود جدی معاونت قرآن ارشاد و سازمان دارالقرآن به حل مسئله ادغام اتحادیه‌ها

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی امیدیان، نماینده مدیران عامل اتحادیه‌های مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت استان‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به جلساتی که پیرو هم‌اندیشی بیستم تیرماه مدیران عامل اتحادیه‌ها در استان تهران گفت: کمیته منتخب متشکل از مدیران عامل استان‌های لرستان، گیلان، خراسان جنوبی و خراسان شمالی و سیستان و بلوچستان نشست‌هایی با عبدالهادی فقهی‌زاده، رئیس هیئت رسیدگی و مهدی قره‌شیخلو، دبیر هیئت رسیدگی جلساتی را داشت.
وی ادامه داد: این جلسات درباره روند تسریع ادغام در اتحادیه‌ کشوری و دغدغه‌های آن برپا شد که خواستار رسیدگی دو دستگاه سازمان دارالقرآن الکریم و معاونت قرآن و عترت به عنوان دستگاه‌های نظارتی و بالادستی شدند.
امیدیان با اشاره به اینکه تمامی این راهکارها به منظور به سرانجام رسیدن ادغام در اتحادیه کشوری است، عنوان کرد: پس از گذر حدود یک سال از ادغام در اتحادیه‌های استانی و گذر حدود 9 ماه از آخرین انتخابات مجمع استانی اما هنوز سرانجام ادغام در اتحادیه کشوری معلوم نیست.
امیدیان، بیان کرد: همچنین طی جلسه‌ای که با رئیس سازمان دارالقرآن داشتیم مقرر شد که حدود 90 درصد از برنامه‌های این سازمان از طریق اتحادیه‌ها به مؤسسات واگذار و سپس منعکس شود. همچنین سازمان دارالقرآن الکریم نسبت به حمایت مالی از مجموعه اتحادیه‌ها اقدام عملی انجام دهد.
وی تصریح کرد: تأخیر در روند ادغام اتحادیه‌ها موجب لطمه و صدمه به پیکره اتحادیه‌ها و سپس مؤسسات شد و این توجه را در آینده نزدیک داشته باشد. این انتظار از معاونت قرآن و عترت داریم که بیایند ورود پیدا کنند تا نسبت به اتحادیه‌های مدغم و مؤسسات به عنوان بازوان مردمی قدرتمند‌تر از گذشته عمل کنند و این بستر خوبی که در حوزه مؤسسات قرآنی ایجاد شده است نیاز به توجه بیشتر است تا به انسجام و وحدت رویه برسیم.
امیدیان عنوان کرد: طی دعوتنامه رسمی که 9 تیرماه به دفتر معاونت قرآن و عترت و سازمان دارالقرآن الکریم و مدیران عامل اتحادیه‌های کشوری ارسال شد، مقرر شد آنها در ساعت 15 در جلسه 20 تیرماه حضور داشته باشند و در صورتی که در زمان و مکان آن مشکلی است، پس از مطرح شدن در این کمیته تصمیم‌ نهایی برای این تغییر اعمال می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین 19 تیرماه کمیته منتخب جلسه‌ای در تهران برای جمع‌بندی و تهیه گزارش به مدیران عامل به منظور فعالیت‌های کمیته منتخب در بحث ادغام و نقطه نظرات و پیشرفت‌ها تشکیل می‌شود.
انتهای پیام

captcha