یک تقویم چند منظوره اسلامی با ابزارهای فراوان/ مدیریت بهتر زمان با «چَندُم»+ دانلود
کد خبر: 3728006
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳

یک تقویم چند منظوره اسلامی با ابزارهای فراوان/ مدیریت بهتر زمان با «چَندُم»+ دانلود

گروه فناوری اطلاعات ــ در اپلیکشن «چَندُم»، شما صرفا با یک تقویم فارسی اذان‎گو روبه‎رو نیستید، بلکه وجود ابزارهای اسلامی و کاربردی مختلف، آن را به یک اپلیکیشن چند منظوره و مناسب تبدیل کرده است.

به گزارش ایکنا؛ مدیریت زمان و استفاده هرچه بهتر از اوقات زندگی با یک برنامه‎ریزی مناسب ممکن می‎شود و داشتن یک برنامه خوب می‎تواند نه تنها ما در رسیدن به اهداف زندگی کمک کند بلکه به زندگی ما نیز مدیریت و کارایی بیشتری می‎دهد. امروزه ابزارهای فناوری به کمک انسان‌ها آمده‌اند تا این شرایط را بیش از پیش فراهم کنند.
 
در ادامه به سراغ نقد و بررسی اپلیکیشنی به عنوان «تقویم اذان‎گو چَندُم» می‎رویم؛ اپلیکیشنی که می‌تواند باتوجه به امکانات و مزیت‌های فراوان و مناسبش یک انتخاب خوب برای ما در مدیریت زمان و استفاده بهتر از تلفن‎های هوشمند باشد. چندم، این امکان را برای کاربران فارسی‌ زبان فراهم می‌آورد تا بتوانند کلیه رویدادهای تقویم را در نمایی زیبا مشاهده کرده و برنامه‌ریزی روزانه، هفتگی و ماهانه خود را با آن انجام دهند و امکاناتی از جمله نمایش تقویم هجری شمسی، قمری و میلادی همراه با تمامی رویدادهای روزانه آن‌ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد علاوه بر این، تقویم چندم را باید یک جعبه ابزار مذهبی جامع به حساب آورد که اوقات شهری صدها شهر مختلف داخلی و خارجی را به طور دقیق به نمایش می‌گذارد .
 
نقد و بررسی و دانلود اپلیکیشن چندم

نمایش اوقات شرعی، مناسبت‎های روز و حدیثی از معصومین، سه قابلیت دیگری است که در اختیارتان قرار می‎گیرد. در کنار بخش تقویم، قسمتی با عنوان تنظیمات در منو پایینی اپلیکیشن قابل مشاهده است که با انتخاب آن می‌توانید به کمک امکانات موجود این اپلیکیشن را شخصی‌سازی کنید.
 
ابزار های اپلیکیشن چندم
 

تنظیم تقویم اسلامی یکی از قابلیت‎های این اپلیکیشن است. با توجه به تغییرات میان ماه‎های قمری و شمسی، شما می‎توانید به طور دستی تقویم اسلامی را ویرایش کنید؛ برای مثال در بخش شیوه‌های محاسبه این قابلیت به شما امکان انتخاب یکی از روش‎های محاسبه اوقات شرعی را می‎دهد و یا در بخش موقعیت مکانی شما می‎توانید استان و شهری را که اکنون در آن ساکن هستید را انتخاب کنید، که پس از آن اوقات شرعی بر اساس آن برای شما به نمایش در خواهد آمد.

در بخش اذان‎‌ها نیز می‎توانید مشخص کنید که در هنگام کدام یک از اوقات شرعی، اذان پخش شود. همچنین شما با انتخاب اذان‌گو می‎توانید موذن خود را انتخاب کنید و با کمک گزینه حجم صدا، میزان صدا پخش اذان را کنترل کنید. اما یکی از عواملی که توانسته تا حدودی این تقویم را از نمونه‎های مشابه متمایز کند، وجود ابزارهای مختلفی است که در ادامه به معرفی آنها می‎پردازیم. اولین ابزار کاربردی این تقویم را می‎توان مبدل تاریخ آن دانست. در این بخش می‎توانید تاریخ شمسی، قمری و میلادی را به یک دیگر تبدیل کنید و از دردسرهای تفاوت تاریخ‎ها رهایی پیدا کنید.
 
تنظیمات اپلیکیشن چندم
 

هواشناسی ابزار دیگر این اپلیکیشن است. این بخش پیش‎بینی هوایی چند روز اخیر را به تفکیک ساعت به شما اطلاع می‎دهد و کمک می‎کند تا در این آب و هوای تابستانی بهترین زمان را برای برنامه‎هایتان انتخاب کنید. کیف پول ابزار دیگر این برنامه است. این ابزار راه حل مناسب برای مدیریت بهتر وام‎های دریافتی شما هم می‎تواند باشد. به کمک این بخش وام‌ها و سایر اطلاعات مربوطه را وارد می‎کنید و در زمان معین با دریافت هشدار، آنها را پرداخت خواهید کرد.

تعطیلی یاب بخش دیگر این برنامه است که در این ایام حسابی به کمک شما می‎آید. این قسمت به شما تعطیلی‎های آینده را به صورت لیست نمایش می‎دهد و کمک می‎کند تا یک برنامه‎ریزی خوب برای سفر و هر چیز دیگری را داشته باشید. تولد یاب ابزار جالب دیگر این تقویم است. با کمک این بخش می‎توانید تاریخ تولد هر یک از افراد را در اپلیکیشن وارد کنید و قبل از فرا رسیدن تولدشان از آن با خبر شوید.
 
کار با اپلیکیشن چندم

به گزارش ایکنا؛ ابزارهای مذهبی و مفید دیگری ازجمله ذکر شمار، کرنومتر، قبله نما، محاسبه سن، ساعت و تقویم گویا و رکعت شمار در این برنامه وجود دارد. توجه داشته باشید که بر اساس اعلام سازندگان این برنامه بزودی امکانات و ابزارهای مذهبی دیگری ازجمله قلم قرآنی، بانک حدیث، استخاره، زیارت عاشورا و امثال آن نیز به این اپلیکیشن اندرویدی اضافه خواهد شد.

در کل نقاط قوت برنامه را می‎توان در طراحی بصری خوب، تنوع امکانات و قابلیت‎ها و اجرای بدون باگ آن دانست. برای نقاط ضعف برنامه هم باید گفت که این اپلیکیشن یک ایده بکر در زمینه تقویم‎ها ارائه نداده است و اگر بخواهیم این اپلیکیشن را با تقویم‎های اسلامی که قابلیت پخش اذان را هم دارند مقایسه کنیم، اولین چیزی که در این اپلیکیشن نبودش بسیار حس می‎شود، نشان ندادن تقویم در نوار بالایی (نوار اعلان) است.
 
همچنین قبله‎نما در این اپلیکیشن فقط با استفاده از سنسور ژیروسکوپ گوشی اقدام به پیدا کردن محل قبله می‎کند. این روش هرچند دقیق هم عمل کند زیاد قابل اطمینان نیست. بهتر بود روش‎های دقیق دیگری هم برای این اپلیکیشن در نظر گرفته می‎شد. مانند قبله‎نما با نقشه که دقیق‎ترین نوع قبله نماست. در این روش، روی نقشه از محل کعبه تا محلی که شما قرار دارید یک خط صاف کشیده می‎شود و شما به راحتی می‎توانید با استفاده از راستای خیابان‎های اطراف و خطی که روی نقشه معلوم است، جهت قبله را تعیین کنید.
 
با این حال اضافه شدن برخی امکانات از جمله افزودن رویداد به تقویم، ثبت هشدار، ویجت و تشخیص شهر با استفاده از موقعیت مکانی هم می‎توانست به کاربردی‎تر شدن این اپلیکیشن کمک کند. شما می‎تواند برای دریافت رایگان این برنامه اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام
captcha