کوبورگ در انتظار یک پیشنهاد
کد خبر: 3728028
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

کوبورگ در انتظار یک پیشنهاد

هتل کوبورگ وین بار دیگر میزبان مذاکرات برجامی شد، اما این بار بدون حضور آمریکا.

به گزارش ایکنا، ایسنا نوشت: قرار است در نشست وزیران خارجه ایران، آلمان، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و خانم موگرینی بسته پیشنهادی اقتصادی اروپا که قرار بود با هدف تامین منافع اقتصادی تجاری و مالی ایران از ادامه اجرای برجام بدون آمریکا تهیه و ارائه شود، به ایران تحویل شود.

یک مقام مذاکره کننده ایرانی پنجشنبه شب پس از تماس های تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه با روحانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا تحویل بسته اروپا به ایران را تایید کرد.

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان در تماس های تلفنی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون با اشاره به بررسی بسته پیشنهادی سه کشور اروپایی درباره برجام از سوی ایران، بر ضرورت توجه جدی به نکات مد نظر و تامین خواسته های جمهوری اسلامی ایران برای ادامه روند همکاری ها در اجلاس فردای وزرای خارجه ۵ کشور در وین تاکید کرد.

روحانی شامگاه پنجشنبه در تماس تلفنی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه با وی، تلاش فرانسه در روند حفظ برجام در ماه‌های گذشته را مثبت دانست و اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا درباره ادامه روند همکاری ها در برجام دربرگیرنده همه خواسته های ما نیست و امیدواریم روند مذاکرات وزرای ۵ کشور فردا در وین، بتواند خواسته های ایران را برای ادامه همکاری در برجام تامین کند.

رئیس جمهور با اشاره به فعالیت های اقتصادی و روابط بانکی و مشکلات به وجود آمده برای برخی شرکت های اروپایی در پروژه های ایران، بواسطه خروج یکجانبه آمریکا از برجام، گفت: انتظار ما از اروپا ارائه یک برنامه عملیاتی روشن و دارای زمان بندی است تا بتواند نقشی جبران کننده در قبال خروج آمریکا داشته باشد.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در بدو ورود به وین به خبرنگاران گفت: انتظار می‌رود بسته پیشنهادی تعهدات مجموعه کشورهای باقی مانده در برجام شامل تعهداتی باشد که حقوق مردم ایران از این توافق در سایر زمینه ها از جمله اقتصادی، سیاسی و هسته ای را تضمین کند.

گفته می‌شود وزیر خارجه انگلیس به دلیل حضور در یک جلسه داخلی در لندن در نشست امروز وین حضور ندارد و الستر برت معاون امور خاورمیانه وزیر خارجه انگلیس در این نشست حضور می‌یابد.

captcha