رعایت عفت و حیا بر عموم مردم جامعه ضروری است
کد خبر: 3728178
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

رعایت عفت و حیا بر عموم مردم جامعه ضروری است

گروه سیاسی- امام جمعه جعفرآباد گفت: رعایت عفت و حیا بر عموم مردم جامعه ضروری است چراکه عفت، حیاء و حجاب فقط مخصوص بانوان نیست بلکه آقایان هم در این خصوص مورد خطاب قرآن هستند.

رعایت عفت و حیا بر عموم مردم جامعه ضروری استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت الاسلام باقری، امام جمعه جعفرآباد، روزگذشته 15 تیرماه در خطبه های نماز جمعه جعفرآباد با اشاره به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد و کشتار وحشیانه مردم مظلومی که در دفاع از حجاب و ناموس خود بر علیه استبداد پهلوی قیام کرده بودند با بیان آیات و روایات به بیان تعریف عفت و حجاب پرداخت و گفت: ای بسا افرادی که بی حجاب هستند ولی عفت و حیا دارند و ای بسا افرادی که به ظاهر محجبه اند ولی حریم عفت و حیا را نگه نمی دارند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی جعفرآباد افزود: عفت و حیاء و حجاب فقط مخصوص بانوان نیست بلکه آقایان هم مورد خطاب قرآن هستند تا با حفظ عفت و پرهیز از نگاه های شهوت آلود عصمت و پاکی خود و جامعه را حفظ کنند ولی وظیفه بانوان در این زمینه بیشتر است تا با پرهیز از پوشش و آرایش زننده و حضور تحریک آمیز در اماکن عمومی به حفظ امنیت اخلاقی جامعه و خانواده ها کمک بیشتری کنند.
باقری به یکی دیگر از شاهکارهای پهلوی در بذل و بخشش خاک ایران به دیگر کشورها برای تأمین منافع و رضایت انگلیس ها موسوم به پیمان سعدآباد در 17 تیر 1316 اشاره کرد و گفت: شط العرب، ذخایر عظیم نفتی جنوب عراق، سرچشمه ارس در آرارات، سرچشمه هیرمند در افغانستان در یک قرارداد دو دستی به کشورهای دیگر تقدیم شد تا الآن آثار شوم کم آبی متوجه کشور ما باشد.
باقری با تسلیت 25 شوال شهادت حضرت امام جعفرالصادق(ع) گفت: افتخار ما این است که ما را به نام امام صادق(ع) می شناسند و چون علوم آل الله بواسطه جنبش علمی ایشان احیاء و به ما رسیده است لذا می گویند اینها شیعه جعفری هستند.
وی با اشاره به نقش بی بدیل امام صادق(ع) در احیای دین اسلام که حتی اهل سنت هم از محضر آن حضرت کسب فیض کردند افزود: اگر آن دانشگاه عظیم اسلامی نبود الآن اثری از احکام و معارف اسلامی باقی نمانده بود.
باقری ضمن تقدیر از مواضع انقلابی رییس جمهور در خصوص اظهارات صدراعظم اتریش در مورد رژیم صهیونیستی و همچنین پاسخ دندان شکن به تهدید ترامپ در خصوص به فروش نرفتن نفت ایران گفت: چنین مواضع انقلابی و استکبارستیزانه موجب دلگرمی نیروهای انقلابی و حزب الله و سرافکندگی دشمنان داخلی و خارجی است. مسئولین باید با چنین مواضع انقلابی و اقدام انقلابی مشکلات داخلی و خارجی را برطرف کنند.
وی در پایان با اشاره به آغاز فصل تابستان و گرمای هوا که موجب افزایش مصرف برق در پی استفاده از وسایل برقی خنک کننده می شود. ضمن اینکه همگان را به صرفه جویی و مصرف صحیح آب و برق توصیه کرد با توجه به قعطی های مکرر برق در هفته جاری و وارد آمدن خسارت به وسایل برقی اهالی محترم خواهان رسیدگی به این موضوع و ارتقای سطح مدیریتی و امکانات برق بخش جعفرآباد شد.
انتهای پیام

captcha