جشنواره کتابخوانی رضوی بسترساز حرکت به سوی مطالعه است
کد خبر: 3728200
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷

جشنواره کتابخوانی رضوی بسترساز حرکت به سوی مطالعه است

گروه معارف- امام جمعه شهرستان سرعین گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی بسترسازی مطلوب برای کتابخوانی است و این امر در بین اقشار مختلف مردم، کارکنان و مسئولان ترویج یابد.

جشنواره کتابخوانی رضوی بسترساز حرکت به سوی مطالعه استبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین، امروز ۱۶ تیرماه با حضور در کتابخانه عمومی شهر سرعین اظهار کرد: همانطوری که امام علی (ع) در حدیثی کتاب را باغ و بوستان دانشمندان معرفی کردند شایسته است ما نیز به عنوان پیروان آن امام همام از این بوستان معرفت خوشه‌ای برچینیم و به معرفت و دانایی خود بیفزاییم.
وی خاطرنشان کرد: برخلاف توسعه یافتگی مطالعه در فضای مجازی ما می‌توانیم علم را با نوشتن و مکتوب کردن تحت سیطره خود درآورده و بتوانیم برای نسل امروز و آینده از این آثار مکتوب گرانسنگ بهترین بهره را ببریم.
امام جمعه سرعین از خانواده‌ها خواست، تا در این ایام فراغت فرزندان خود را برای حضور در کتابخانه‌ها ترغیب و تشویق کنند تا با همراهی خود نسبت به خواندن کتاب و اهتمام به مطالعه کوشا عمل کنند.
اصغری به اقدام پسندیده نهاد کتابخانه‌های عمومی در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به شکل ملی اشاره کرد و گفت: این جشنواره خود بسترساز حرکت مطلوب مطالعه کتاب است که قطعا به ترویج و توسعه این امر کمک خواهد کرد.
وی ادامه داد: همه باید به دور از روزمرگی و گرفتاری‌های زندگی بخشی از ساعات خود را به مطالعه و خواندن کتاب‌های مفید اختصاص دهیم که در این زمینه شایسته است در ادارات و بین مسئولان امر مطالعه و خواندن کتاب ترویج یابد تا در سایه این اقدام مناسب بتوان آگاهی و دانایی این طیف از جامعه را ارتقا داد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرعین افزود: باید از همه تریبون‌ها به ویژه تریبون نماز جمعه، نماز جماعت، مدارس و مجموعه‌های تربیتی و آموزشی و فرهنگی در مسیر آگاهی‌بخشی به مردم برای مطالعه مفید استفاده کنیم که جشنواره کتابخوانی رضوی نیز در همین راستا و با رویکرد آشنایی بیشتربا سیره و سلوک امام هشتم برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha