۱۸۷ مبلغ در بقاع متبرکه خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند
کد خبر: 3728938
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
طی طرح نشاط معنوی؛

۱۸۷ مبلغ در بقاع متبرکه خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند

گروه معارف - سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: طی اجرای طرح نشاط معنوی، ۱۸۷ مبلغ از قم و مشهد اعزام و در ۴۳ بقعه متبرکه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام می دهند.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور امروز 19 تیر جاری در نشست با مجمع نمایندگان استان، با بیان اینکه در حال حاضر ۲۴ هزار رقبه در سطح استان وجود دارد، از وجود 9300موقوفه در خراسان جنوبی خبر داد.

وی افزود: بسیاری از موقوفات استان در گذشته قنوات بوده است و در بسیاری از مکان‌ها در حق موقوفات ظلم فاحشی صورت گرفته که باید در خصوص آن چاره اندیشی شود.

بخشی‌پور ادامه داد: در خراسان جنوبی تمامی موقوفات بر مبنای اعتقادات مردم بوده و تمام درآمد آن نیز متعلق به خود مردم است.

چارت سازمانی اداره کل اوقاف استان کفاف اداره موقوفات را نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه مساجد ورودی استان باید از خدمات عمومی و رفاهی و زیباسازی کافی بهره‌مند شوند، گفت: چارت سازمانی اداره کل اوقاف استان کفاف اداره موقوفات را نمی‌کند، لذا باید در این خصوص پیگیری‌های لازم با مرکز انجام شود.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر ادارات اوقاف استان موقوفه است در صورتی که دولت باید در این زمینه اعتبار هزینه کرده و برای فعالیت های اوقاف اداره احداث کند.

بخشی‌پور با بیان اینکه در حال حاضر ۹۶ بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد که می‌تواند بهترین مرکز فرهنگی باشد، افزود: متاسفانه بقاع شاخص و درآمدزا استان به شمار انگشتان دست نمی‌رسد، لذا نیاز به حمایت در این خصوص به شدت وجود دارد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی تصریح کرد: طی اجرای طرح نشاط معنوی، ۱۸۷ مبلغ از قم و مشهد اعزام و در ۴۳ بقعه متبرکه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه باید در هزمینه‌های فرهنگی دیده شود، اظهار کرد: علی رغم اینکه اداره کل اوقاف مجری برگزاری مسابقات قرآنی بوده، اما متاسفانه تاکنون هنوز هزینه‌ای در این خصوص به اوقاف پرداخت نشده است.

انتهای پیام

captcha