تجربه در صف؛ چابکی در ستاد
کد خبر: 3729103
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷
سیاست جدید سیما تبیین شد:

تجربه در صف؛ چابکی در ستاد

گروه هنر ــ با هدف چابک‌سازی و انسجام در حوزه تولید، آرایش رسانه‌ای جدید در حوزه سیما کلید زده شد.

تجربه در صف؛ چابکی در ستاد

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سیما؛ میرباقری در مراسم معارفه مدیران شبکه‌های یک و پنج از لزوم چابک‌سازی در تلویزیون سخن گفت. وی با قدردانی از تلاش‌های علیرضا برازش تاکید کرد: در آرایش رسانه‌ای جدید مدیران با تجربه در صف و مدیران جوان در ستاد قرار می‌گیرند. به این ترتیب حوزه عملیاتی چابک‌تر و سریع‌تر خواهیم داشت، بخشی که امروز نیازمند تحول و تغییرات اساسی است.

میرباقری مرکز طرح و برنامه سیما در بهترین دوران خود توصیف کرد و گفت: خوشبختانه امروزه هیچ‌گونه کاستی در حوزه سیاست‌گذاری، راهبری و هماهنگی شبکه‌های سیما به چشم نمی‌خورد و نقشه راهی منجسم براساس افق رسانه ملی تدوین شده و در اختیار شبکه ها قرار گرفته است.

وی با ارائه آماری از نظرسنجی‌های اخیر مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما تصریح کرد: این مرکز در پژوهشی میدانی ده قالب برنامه‌سازی را مورد بررسی قرار داده است و از شرکت‌کنندگان خواسته تا بیان کنند چه میزان محصولات داخلی یا خارجی دی این سبد جای گرفته‌اند.

معاون سیما با اشاره به حضور 296 شبکه فارسی زبان در عرصه رقابت رسانه‌ای اضافه کرد: براساس آمار این پژوهش 72 درصد از مخاطبان در چهار قالب «فیلم و سریال»، «خبر»، «ورزش» و «طنز، تفریح و سرگرمی»  محصولات داخلی را به نمونه خارجی آن ترجیح می‌دهند.

میرباقری از هجمه‌های متعدد دشمنان انقلاب در طول چهار دهه مقاومت مردم سخن گفت و افزود: تاکنون تنها درصدی از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و مدیریتی استفاده شده است و رسانه ملی برای دستیابی به حداکثر موفقیت نیازمند جذب ظرفیت های جدید در این عرصه است.

وی در خاتمه با قدردانی از تلاش‌های علی‌ضا برازش بر استفاده از تجربیات مدیران با سابقه در عرصه تلویزیون تاکید کرد و از مدیران جدید شبکه‌ها خواست تا با ارتقاء سطح کیفی برنامه‌سازی زمینه‌های گسترش و تعمیق دین باوری و ارزش‌های اخلاقی و انقلابی را فراهم کند.

در ادامه این مراسم مهندس سید مصطفی میرسلیم به عنوان یکی از اعضای شورای اندیشه ورزی شبکه یک سیما از تلاش‌های مهندس برازش در ارتقاء برنامه‌های این شبکه قدردانی کرد و او را از سرمایه‌های رسانه خواند و گفت: سال‌ها دوستی و همکاری با برازش باعث شده تا از روحیات وی شناخت داشته باشم. برازش در میدان شناخت، آموزش فرهنگ عمومی و چاره‌جویی در لحظات سخت مرد میدان بود و توانست در دوره سخت شبکه ملی را هدایت کند.

علیرضا برازش مدیر اسبق شبکه یک سیما با اشاره به دو دوره حضور خود در مدیریت شبکه یک تاکید کرد: تالیف همواره از علائق و دل‌مشغولی‌هایم بوده است. متاسفانه کار اجرایی باعث شده تا نتوانم کار دلخواه را انجام دهم. در شرایطی مسئولیت شبکه یک را پذیرفتم که گمان می‌کردم این کار زمین مانده است و امروز بحمدالله مجید زین العابدین برای انجام تعهدات این شبکه آمادگی دارد. دعای خیر من بدرقه راه اوست.

زین العابدین مدیر شبکه یک سیما نیز با قدردانی از تلاش همکاران خود در شبکه پنج کار در رسانه را جهاد خواند و تصریح کرد: شبکه پنج در طول چهار سال دو تغییر محتوایی را تجربه کرده است. در دوره نخست از شبکه‌ای استانی با محوریت استان تهران به شبکه‌ای سراسری با رویکرد اقتصاد تبدیل شد. در تغییر دوم نیز ماهیت و ماموریت یافت تا به عنوان شبکه استانی و شبکه‌ای برای پایتخت برنامه سازی کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم رسانه‌ای گفت: شهید آوینی اعتقاد داشت هنرمند باید دیندار، انقلابی و متعهد باشد و در زمینه جهاد حقیقت انقلاب اسلامی را درک کند.

این مدیر، جواد رمضان‌نژاد را مدیری صاحب سبک، جهادی، خوش فکر، فرهنگی و... خواند و از وی خواست تا با رفع نواقص و ضعف‌های شبکه پنج سیما تمامی ظرفیت‌های بالقوه شبکه را به فعلیت رساند.

زین‌العابدین استفاده از تجربه مدیران اسبق را از اولویت‌های خود در اداره شبکه‌های سه و پنج دانست و تاکید کرد: همچنان که بارها به عنوان شاگرد از تجربیان صافی و پورمحمدی کمک گرفته‌ام از برازش می‌خواهم همکار خود را در زمینه اداره شبکه یک یاری دهد.

جواد رمضان‌نژاد مدیر شبکه پنج سیما نیز در خاتمه تاکید کرد: دیدگاه و سیاست‌های رسانه پیش از این تدوین شده است و ما به عنوان مدیران و کارکنان وظیفه داریم این سیاست‌ها را به منصه ظهور برسانیم.

وی تاکید کرد: رساترین صدای انقلاب از رسانه ملی به گوش می‌رسد. صدایی که بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری در تقابل با نظام کفر قرار گرفته و هجمه‌های گوناگون را دفع کرده است.

انتهای پیام

captcha