طواف خانه خدا، نماد قدرت اسلام است
کد خبر: 3729595
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴

طواف خانه خدا، نماد قدرت اسلام است

گروه سیاسی - امام جمعه ماکو با اشاره به شبهه پراکنی های دشمن در خصوص فریضه حج و پیاده روی اربعین حسینی، گفت: طواف خانه خدا، نماد قدرت اسلام است.

طواف خانه خدا، نماد قدرت اسلام است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه ماکو با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سخنرانیهایشان در هفته گذشته، افزود: وضعیت نابسامام ارز و سکه در بازار رصد و عوامل نابسامانی پیگیری گردد.

وی بر موضع گیری های رئیس جمهوری ایران طی سفرش به کشورهای خارجی، اشاره کرد و ادامه داد: این موضع گیری ها نشان داد که ایران دست روی دست نگداشته و اگر تحرکی به ضرر کشور ایران در منطقه صورت گیرد با مجازات ایران طرف خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری با تاکید بر اینکه امروز جنگ با ایران بر محور تضعیف اقتصادی پایه گذاری شده است، خاطر نشان کرد: این جنگ زمینه را برای ورود دلالان نباید فراهم کند و در این راستا نقش دولت و نهادهای نظارتی چشمگیر است.

خطیب نماز جمعه ماکو بر مجازات مفسدان اقتصادی و افرادی که با گذر معیشت مردم بازی میکنند تاکید داشت و تصریح کرد: این تعداد معدود مفسدان فی الارض باید به اشد مجارات برسند تا درس عبرتی برای دیگران شوند.

وی مردمان ایران را تجربه کنندگان تحریم های اقتصادی یاد کرد و افزود: مردم ایران با همدلی، صمیمیت و پایین آوردن ادعا و انتظاراتشان باز نقشه های دشمنان را نقش بر آب خواهند کرد.

امام جمعه ماکو همچنین در بخشی از خطبه های نماز جمعه ماکو، فریضه حج و پیاده روی اربعین حسینی را بزرگترین کنگره های جهانی ابراز کرد و بر شبهه پراکنی دشمنان در این زمینه اشاره و افزود: طواف خانه خدا، نماد قدرت اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری همچنین آمار مصرف لوازم آرایشی در کشور اسلامی ایران را سر سام آور دانست و یادآور شد: این یک معضل برای جامعه اسلامی ایران بوده و مسئولین بر ورود و توزیع این اقلام توجه جدی کنند.

وی وجود دختران در خانه ها را نعمت و برکت الهی در آن خانه ابراز کرد و گفت: فاطمه زهرا (س) و فاطمه معصومه (س) دو بانوی ارزشی جهان اسلام هستند که با نثار جان خود، اسلام ناب محدی را احیا کردند.

خطیب نماز جمعه ماکو خدمت به محرومین و مستضعفین را یکی از پسندیده ترین اعمال در دین اسلام یاد کرد و ادامه داد: استخدام ۳ درصدی معلولین در ادارات باید ترویج یابد.

وی همچنین بر توطئه های دشمن علیه شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: نهاد هایی که در جامعه تاثیر گذار هستند مورد هجمه های این گرگ صفتان قرار میگیرند.

امام جمعه ماکو از نهاد شورای نگهبان به عنوان نبض و شریان اساسی پیکره نظام یاد کرد.

وی نقش مساجد را در فرهنگ، اقتصاد و اجتماع تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: مردم باید همت کنند تا مساجد از غربت خارج شوند و نباید بگذارند که سنگرهای اسلام خالی بماند.

خطیب نماز جمعه ماکو بر لزوم مدیریت مصرف آب و برق تأکید کرد و گفت: مصرف برق در کشور ایران دو و نیم برابر مصرف جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: ادارات و خانواده ها بر بحث مدیریت حامل های انرژی توجه جدی کنند تا شاهد خاموشی ها و کم آبی ها نباشیم.

انتهای پیام

captcha