اقدام رضاخان در کشف حجاب بانوان، با بصیرت ملی مواجه شد
کد خبر: 3729606
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲

اقدام رضاخان در کشف حجاب بانوان، با بصیرت ملی مواجه شد

گروه سیاسی - امام جمعه ارومیه با بیان اینکه اقدام رضاخان در کشف حجاب بانوان با بصیرت ملی مواجه شد، گفت: باید با افرادی که همانند رضاخان معتقدند حجاب مانع پیشرفت بانوان است، برخورد گردد.

اقدام رضاخان در کشف حجاب بانوان، با بصیرت ملی مواجه شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه بیان کرد: اقدام رضاخان در کشف حجاب بانوان، دقیقاً همانند اقدامات شیطان برای منحرف کردن مردم بود که خوشبختانه با بصیرت ملی مواجه شده و شکست خورد.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای همانند رضاخان معتقدند که حجاب مانع پیشرفت بانوان است، امری است که باید با آن برخورد مناسب انجام شود.

امام جمعه ارومیه افزود: حضور بانوان محجبه در رده‌های برتر علمی و دانشگاهی اهمیت و جایگاه حجاب را نشان داده و روشن می‌کند که حجاب وسیله‌ای برای مصونیت بوده و عامل محدودیت نیست.

وی خاطرنشان کرد: موضوع رعایت حقوق شهروندی برای زندگی آرام مردم بوده که یکی از این محورها نیز بحث آلودگی‌های صوتی و سلب آرامش مردم است که نیازمند پرداخت مسئولین است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: مسئولین مربوطه اعم از ناجا و قوه قضائیه باید در این زمینه اقدامات سلبی داشته باشند و با رانندگان و افرادی که نسبت به سلب آرامش عمومی اقدام می‌کنند برخورد قانونی کنند.

وی با اشاره به اینکه باید با اقدام غیرقانونی برخی متولیان اداره استخرها برخورد شود، اظهار کرد: اینکه مردم برای انجام یک ورزش به استخر مراجعه می‌کنند ولی با صدای آزاردهنده، آهنگ‌های غیرمجاز و مبتذل روبرو می‌شوند چه توجیهی برای مسئولین و صادرکنندگان مجوز این استخرها دارد؟

امام جمعه ماکو گفت: مگر استخر و ورزشگاه محل برگزاری کنسرت است که هر نوع موسیقی را در آنجا پخش کنند و مسئولان در برابر این قانون شکنی سکوت کنند؟

امام جمعه ارومیه افزود: برخی مسئولان استخرها در برابر اعتراض مردم به توهین و حتی اخراج از محل متوسل می‌شوند که این نشانه بی‌شرمی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: مسئولین ورزش و دیگر مدیران دخیل در این امر، اگر توان مقابله با این ناهنجاری‌ها و قانون شکنی‌ها را ندارید استعفا بدهید تا تکلیف خود و مردم را روشن کنید.

انتهای پیام

captcha