یادآوری فریادهای العطش سرخ‌قامتان/ یادگار دوران عشق و ایثار از وصیت همرزم قرآنیش می‌گوید
کد خبر: 3729909
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
به‌مناسبت سالگرد شهادت حمید عارف؛

یادآوری فریادهای العطش سرخ‌قامتان/ یادگار دوران عشق و ایثار از وصیت همرزم قرآنیش می‌گوید

گروه اجتماعی ـ امروز که مردم ما در سایه سار امنیت و آرامش زندگی می‌کنند و با مشکلات اقتصادی و بی آبی رو به‌رو هستند، بد نیست یادآوی کنیم که رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود گرمای طاقت‌فرسا و فریاد العطش نظیری‌ها و اسداللهی‌ها و یوسف راسخ‌ها را در عین تشنگی تقدیم به انقلاب و کشور کردند.

یادآوری فریادهای العطش سرخ‌قامتان/ یادگار دوران عشق و ایثار از وصیت همرزم قرآنیش می‌گوید

به گزارش ایكنا از فارس، 22 تیرماه مصادف با سالگرد شهادت حمید، شهید قرآنی و یكی از برجسته‌ترین شهدای استان فارس است كه مردم این استان ارادت و به خصوص همشهری‌های او (داراب) علاقه و ارادت بسیار و ویژه‌ای به این ساحت مقدس این شهید دارند.
امسال و در سی و ششمین سالگرد شهادت این شهید قرآنی كه خود یك مربی قرآن و متخلق به اخلاق قرآنی بود، سردار سرتيپ دوم پاسدار مجتبی مینایی‌فرد، فرمانده اطلاعات عملیات لشكر 19 فجر در دوران دفاع مقدس و هم‌رزم این شهید دلنوشته‌ای را برای خبرگزاری ایكنا ارسال كرد كه در ادامه آن را می‌خوانیم:
«دوباره گرما و دوباره تکرار عاشورا در کربلایی دیگر و دوباره زنده شدن یاد و خاطره شهدایی که در عملیات‌های تابستان با لب تشنه به ارباب بی‌کفنشان اقتدا کردند.

فریاد العش سرخ قامتان را یادآوری كنیم
سالگرد عملیات‌های قدس 3 و رمضان در گرمای دهلران و دشت تفتیده خوزستان بلافاصله انسان را در حالتی از حزن و اندوه کربلا قرار می‌دهد. امروز که مردم ما در سایه سار امنیت و آرامش زندگی می‌کنند و با مشکلات اقتصادی و بی آبی رو به‌رو هستند، بد نیست یادآوی کنیم که رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با وجود گرمای طاقت‌فرسا و فریاد العطش نظیری‌ها و اسداللهی‌ها و یوسف راسخ‌ها را در عین تشنگی تقدیم به انقلاب و کشور کردند و درعین حال می‌خواستند در تشنگی و سختی مثل ارباب بی کفن به شهادت برسند.
گرچه امروز نمی‌توان با وجود نعمات فراوان مثل زمان جنگ و بحران زندگی کرد، اما توجه به سختی‌ها و مرارت‌های رزمندگان و شهدا و آزادگان سرافراز قطعاً می‌تواند توجه ما را به این نکته معطوف دارد که مردم ما مرد و زن روزگاران سخت انقلاب و دفاع مقدسند.

كوتاهی برخی مدیران را پای نظام و اسلام نگذاریم
مردمی که کشتار رضاخانی در گوهرشاد و اقتدای فرزند ناخلفش محمدرضا در کشتار فیضیه سال 1342 و ظلم و جنایت‌ها تا بهمن 1357 نتوانست خللی در اراده پولادین آن‌ها وارد کند. مردمی که هنوز نهال انقلابشان تنومند نشده بود، مورد هجوم ناجوانمردانه منافقین و گروه‌های ملحد قرار گرفت، یاران انقلاب را در هفت تیرها و هشت شهریورماه‌ها گرفتند و هشت سال مقاومت جانانه را به‌عنوان ثروت معنوی برای آیندگان به یادگار نهادند، چرا باید کوتاهی برخی مدیران را در رساندن آب و نان و مایحتاج مردم به پای اسلام و نظام بگذارند.

مرور وصیت‌نامه شهید حمید عارف
چرا فراموش کنند که حمید عارف فرمانده دلاور گردان در جوش گرمای تابستان خوزستان در 22 تیرماه 61 مثل چنین روزهایی به دژهای مستحکم عراق حمله‌ور شد در حالی که ذکرش چنین بود: به همه مردم خصوصاً جوانان عزیز توصیه می‌کنم که فقط راه امام و خط او را دنبال کنند و مطیع قانون و طرفدار بیچارگان و محرومان باشند اما در چارچوب مکتب. خدایا من خجالت می‌کشم که در قیامت سرور شهیدان بدنش پاره پاره باشد و من سالم باشم. پروردگارا از تو می‌خواهم هر زمان که صلاح دانستی شهید شوم ضمن اینکه به تمام مقربانت قسمت می‌دهم که مرگ در رختخواب را نصیبم نکنی ، اگر شهادت نصیبم شد بدنم تکه تکه شود که شرمنده نباشم».
انتهای پیام

captcha