شرط فهمیدن قرآن پاک نگه داشتن فطرت است/ افتتاح دوره‌ زیباخوانی قرآن ویژه طلاب فارس
کد خبر: 3730276
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱
عابدی:

شرط فهمیدن قرآن پاک نگه داشتن فطرت است/ افتتاح دوره‌ زیباخوانی قرآن ویژه طلاب فارس

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر حوزه‌های علمیه فارس، شرط فهم مفاهیم و آموزه‌های قرآن را پاك نگه داشتن فطرت انسانی دانست.

شرط فهمیدن قرآن پاک نگه داشتن فطرت است/ افتتاح دوره‌ زیباخوانی قرآن ویژه طلاب فارس

به گزارش ایكنا از فارس، مراسم افتتاحیه دوره زیباخوانی و دوره تربیت مربی قرآن کریم ویژه طلاب حوزه‌های علمیه فارس امروز، 24 تیرماه در مدرسه علمیه مولی‌الموحدین شیراز برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد عابدی، مدیر حوزه علمیه استان فارس در این مراسم با بیان عمومی بودن کتاب قرآن گفت: وجه اشتراک قرآن با تمام کتاب‌های دیگر، نفس کتاب بودن آن است ولی تمام علوم دنیا، اختصاصی هستند به جز قرآن که کتاب اختصاصی نیست و همه آن را می‌فهمند و در عین قابل فهم بودن، همه از آن هم سود و هم بهره می‌برند.
وی، شرط فهمیدن مفاهیم آیات قرآن را پاک بودن فطرت انسان برشمرد و افزود: اگر فطرت انسان پاک بماند، او می‌تواند قرآن را به آسانی بفهمد.
عابدی با ذكر این نكته كه آموزه‌های قرآن منطبق بر فطرت انسانی است، افزود: چون قرآن بر اساس فطرت انسانی است، بشریت آن را می‌فهمد و از آن بهره می‌برد.
مدیر حوزه‌های علمیه فارس با اشاره به آیاتی از قرآن كریم بر این نكته تأكید كرد كه قرآن کتاب آسانی‌هاست و برای آن که انسان متذکر و ذاکر حق شود، نازل شده است.
وی همچنین تأكید كرد: قرآن در عین سادگی، بسیار پرمغز، پرمحتوا، سنگین و ثقیل است و هر انسانی در هر مرتبه از کمال را اغنا می‌كند و هر آیه از قرآن 70 بطن دارد.
عابدی در پایان با اشاره به نور بودن قرآن گفت: قرآن نوری آشکار و مبین هست که هیچ پرده و حجابی آن را نپوشانده است و اگر انسان فطرت خود را پاک نگه دارد می‌تواند آن نور را ببیند.
انتهای پیام

captcha