شیراز نیاز به كتابخانه مركزی دارد
کد خبر: 3730282
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
منوچهری:

شیراز نیاز به كتابخانه مركزی دارد

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس با بیان اینكه بعد از گذشت چند سال هنوز بحث كتابخانه مركزی شیراز به سرانجام نرسیده است، گفت: شیراز نیاز به كتابخانه مركزی دارد.

شیراز نیاز به كتابخانه مركزی دارد

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل كتابخانه‌های عمومی فارس، روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس با علی اكبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.
پیگیری زمین کتابخانه مرکزی شیراز، پرداخت نیم درصد کتابخانه های عمومی شیراز، تجدید بنای کتابخانه عمومی شهید دستغیب، پیگیری کتابخانه عمومی شهر صدرا و تحویل ساختمان اداری کتابخانه های عمومی فارس از سوی شهرداری، مهم ترین نیازهایی کتابخانه‌های عمومی شیراز بود که با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.
منوچهری در این دیدار با بیان اینکه بحث کتابخانه مرکزی شیراز چند سال است که به سرانجام نرسیده است، گفت: کتابخانه مرکزی شیراز از جمله پروژه‌های ملی است که هر ساله بودجه به آن اختصاص می‌یابد، اما زمین آن هنوز مشخص نیست؛ این در حالی است که شهر شیراز به کتابخانه مرکزی نیاز دارد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از انجام بررسی‌های کارشناسی برای بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز خبر داد و افزود: کتابخانه شهید دستغیب به بازسازی نیاز دارد؛ اما در بررسی‌های مهندسان طرح مشخص شد که مقاومت این ساختمان از حداقل نیز پایین‌تر است و بازسازی آن مقرون به صرفه نیست و هزینه‌های این بازسازی از حد انتظار بیشتر است.
وی با تصریح اینکه شهر صدرا با جمعیتی بیش از نود هزار نفر هنوز کتابخانه عمومی ندارد، اضافه کرد: ساخت کتابخانه شهر صدرا در حال حاضر با مشکل مواجه شده است، اما با توجه به نیاز مردم این شهر به کتابخانه در صورتیکه حق بهره‌برداری ساختمانی به کتابخانه عمومی واگذار شود، اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس برای راه‌اندازی کتابخانه در این شهر اقدام خواهد کرد.
منوچهری اختصاص زمین برای کتابخانه مرکزی شیراز، تحویل ساختمان اداری این مجموعه و پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی شیراز را نیز از جمله انتظارات مجموعه کتابخانه‌های عمومی از شهرداری دانست و گفت: شهرداری تاکنون در این موارد اقدامی نکرده است که با توجه به دیدگاه فرهنگی شورای شهر و شهردار شیراز انتظار داریم همکاری شهرداری با کتابخانه‌های عمومی بیشتر شود.
علی اکبری، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه بحث کتابخانه مرکزی شیراز را از وزیر پیگیری می‌کنم، گفت: پیگیر اجرای مطالبات و خواسته‌های کتابخانه‌های عمومی شیراز از شهردار و شورای شهر خواهم بود.
انتهای پیام

captcha