حجاب؛ ابزاری برای بیان شخصیت انسان
کد خبر: 3730302
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۶

حجاب؛ ابزاری برای بیان شخصیت انسان

گروه معارف -‌ امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه حجاب ابزاری برای بیان شخصیت و حیای انسان است، گفت: حجاب وجه تمایزی بین افراد متدین و بی دین است.

حجاب؛ ابزاری برای بیان شخصیت انسان

ماموستا مصطفی محمودی،‌ امام جمعه پیرانشهر در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی اظهارکرد: عفاف و حجاب دارای اهمیت ویژه ای بوده چرا که نشانه با ایمان و مسلمان بودن زنان ملسمان است و این مسئله وجه تمایزی میان کفر و بی دینی و ایمان و تدین می باشد.

وی ادامه داد: قرآن به مسئله حجاب اشاره دارد و می فرماید: که زنان باید با روسری های خود بدنشان را بپوشانند و اجازه ندهند که بخشی از بدنشان بیرون مانده و در معرض دید افراد هوسران قرار گیرد.

ماموستا محمودی خاطرنشان کرد: بانوان مسلمان طبق فرمایشات قرآن نباید زینت خود را برای غیر از محارم خویش آشکار نمایند و حجاب ابزاری برای بیان شخصیت انسان و حیای اوست.

وی با اشاره به اینکه حیا جزیی از دین است و افرادی که حیا ندارند، دین هم ندارند، تصریح کرد: بانوان به وسیله حجاب خود، افراد فاسد و آلوده را از خویش دور می کنند و اجازه نمیدهند تا افراد مزاحم حریمشان را نقض کنند.

امام جمعه پیرانشهر افزود: عفاف و حجاب نقش مکمل هم را دارند و افراد با حجاب، باعفت نیز هستند.

وی با تاکید بر اینکه حجاب برای مردان نیز توصیه و سفارش شده است، اظهار کرد: در اسلام به مردان نیز توصیه شده تا حجاب و پوشش خود را حفظ کنند و از پوششی که با جامعه اسلامی منافات دارد بپرهیزند و نگاه های خود را حفظ نموده و به نامحرم نگاه نکنند.

ماموستا محمودی یادآور شد: ‌برای ترغیب جوانان به امر حجاب، باید دلایل و حکمت این امر برای آنان در کمال صداقت و واقعیت بیان شود.

انتهای پیام

captcha