از راه‌اندازی انجمن شعر رضوی تا تشكیل خانه شعر و داستان طلاب در فارس
کد خبر: 3730647
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴

از راه‌اندازی انجمن شعر رضوی تا تشكیل خانه شعر و داستان طلاب در فارس

گروه فرهنگی ـ قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در تشریح برنامه‌های دهه كرامت این مجموعه از راه‌اندازی انجمن شعر رضوی و تشكیل خانه شعر و داستان طلاب و روحانیون این استان خبر داد.

از راه‌اندازی انجمن شعر رضوی تا تشكیل خانه شعر و داستان طلاب در فارس

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، وحید فرجی، قائم مقام و معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس دهه كرامت را جشن بزرگ ملت ایران برشمرد و گفت: ایران اسلامی در پناه لطف حضرت حق و در ظل توجهات حضرت امام رضا(ع) و خاندان اهل بیت(ع) است و اهل هنر این مسئله را موهبتی الهی می‌دانند.
وی افزود: فضای معنوی منبعث از حضور خاندان اهل بیت(ع) در ایران اسلامی سبب‌ساز خلق مناترین آثار هنر ولایی و دینی شده و جا دارد دهه کرامت تبدیل به کارنمای سالانه هنر دینی در ایران شود به نحوی که هنرمندان رشته‌های مختلف کارنامه یکسال فعالیت آیینی خویش را در این ایام عرضه کنند.
فرجی در ادامه به تشریح برنامه‌های ایام دهه كرامت این مجموعه پرداخت و گفت:‌ شیراز برای دومین سال متوالی شب شعر ملی ملکوت هشتم که همزمان در ۸ استان کشور برگزار می‌شود را میزبانی حواهد کرد و همزمان انجمن شعر رضوی فارس نیز گشایش خواهد یافت. این رویداد با حضور سیدمحمد رستگار، محمدجواد غفورزاده شفق و سعید بیابانکی که هر سه از نام‌آوران شعر آیینی هستند برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: دیگر برنامه ما در این ایام برگزاری نمایشگاه عکس حرم‌های اهل بیت(ع) در ایران اسلامی است که طی آن عکس‌های عکاسان زبده کشور از حرم حضرت امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س) و حرم حضرت احمدبن موسی(ع) در آستان احمدی به نمایش در خواهد آمد.
فرجی گفت: علاوه بر این‌ها همزمان با شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) خانه شعر و داستان طلاب و روحانیون فارس گشایش خواهد یافت. این مراسم با حضور فضلا و روحانیون از ساعت 17:30 روز پنج‌شنبه، 28 تیر در موقوفه منصوریه واقع در بلوار مدرس روبه روی فضیلت برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ابتدای دهه کرامت به نام روز ملی دختران نامگذاری شده و این ایام با هفته عفاف و حجاب نیز تلاقی دارد، گفت: به‌همین مناسبت و با همکاری هیئت محبین حضرت زهرا(س) مراسم جشن فرهنگی هنری ویژه بانوان برگزار می‌شود.
قائم مقام حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس گفت: این مراسم نیز روز چهارشنبه، 27 تیرماه از ساعت 17 در حوزه هنری فارس واقع در پشت باغ جنت انتهای بلوار فراشبندی جنب مؤسسه ایثار برگزار خواهد شد.
وی گفت: یکی دیگر از کارهای هنری ما تولید پوستر هنری یادبود دهه کرامت و بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) در سال 1397 است که توسط حسین امیدیان فر از هنرمندان طراح و گرافیست شیرازی تولید شده و در همین دهه عرضه خواهد شد.
انتهای پیام

captcha