انواع قیمت‌ها در بازارهای جهانی؛ از بورس گرفته تا کالاهای اساسی
کد خبر: 3731242
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۱

انواع قیمت‌ها در بازارهای جهانی؛ از بورس گرفته تا کالاهای اساسی

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت، طلا و فلزات اساسی کاهش داشتند، اما ارزش سهام بازارهای بورس‌ آمریکا، اروپا و تا حدودی آسیا و قیمت محصولات کشاورزی با افزایش قیمت مواجه شدند.

به گزارش ایکنا، فارس نوشت: امروز در بازارهای جهانی قیمت طلای سیاه روند کاهشی داشت و قیمت نفت برنت ۷۲ درصد کاهش یافت و بشکه‌ای ۷۱ دلار و ۶۴ سنت معامله شد. قیمت نفت امروز در ادامه کاهشی روزهای گذشته، امروز هم به دلیل افزایش عرضه در بازار و با سیگنال آمریکا مبنی بر اینکه به برخی شرکت‌ها درباره تحریم ایران معافیت تحریمی خواهد داد، کاهش یافت.

قیمت سایر فرآورده‌های نفتی مانند بنزین، گازوئیل و نفت کوره هم امروز کاهش داشت.

*کاهش قیمت فلز زرد و فلزات گرانبها

در گروه فلزات گرانبها هم قیمت طلا امروز کاهش ۳ دلاری داشت و این قیمت نشان می‌دهد که طلای فلز زرد طی یک ماه گذشته بیش از ۵۳ دلار قیمت کم کرده و در مقایسه با یک سال گذشته هم بیش از ۱۷ دلار کاهش قیمت داشته است.

امروز در گروه سایر فلزات گرانبها هم نقره، پلاتینوم و پالادیوم همگی کاهش داشته‌اند.

*کاهش قیمت فلزات اساسی به غیر از آلومینیوم و قلع

در گروه فلزات اساسی هم مس و آلومینیوم کاهش شدید قیمت داشتند، هر تن آلومینیوم ۲۳ دلار کاهش داشت و مس هم با ۴۰ دلار کاهش قیمت مواجه شد، اما فلزات روی و قلع افزایش‌های خوبی داشتند، روی ۳۸ دلار و قلع ۱۵ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد.

*افزایش شدید قیمت گندم در بازار جهانی

در گروه محصولات کشاورزی، گندم ۵ دلار و ذرت ۱.۵ دلار افزایش قیمت داشت. دانه‌های روغنی سویا هم تا ۲.۵ دلار بالا رفتند و گیاهی روغنی کانولا هم ۱.۴ دلار افزایش داشت.

اما امروز در بازارهای جهانی قیمت شکر کاهش داشت و محصولات دامی هم با کاهش قیمت مواجه شدند.

امروز دام زنده ۱۵ سنت و دام پرواری ۱.۱ کاهش قیمت داشت.

*بازارهای بورس جهان سبز پوش

امروز بازارهای بورس آمریکا و اروپا همه افزایشی بودند، اما بازارهای بورس آسیا با نوسان همراه شد. در بازارهای بورس آمریکا شاخص‌های داوجونز، S&P، نزدک، TSX همه افزایش داشتند و در بازارهای بورس اروپا هم شاخص‌های یورو استاکس،‌ داکس، FTFE افزایش قیمت داشتند. اما در بازارهای بورس آسیا شاخص‌های نیکی و تاپیکس بالا رفتند ولی شاخص‌های هنگ‌سنگ و CSI با کاهش قیمت همراه شدند.

captcha