مسئولان باید در وصل کردن مؤسسات قرآنی به یکدیگر برنامه‌ریزی کنند
کد خبر: 3731248
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰

مسئولان باید در وصل کردن مؤسسات قرآنی به یکدیگر برنامه‌ریزی کنند

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه اندیشه مطهر بندرگز اظهار کرد: مسئولان باید در تقویت مؤسسات و وصل کردن آنها به یکدیگر برنامه‌ریزی و همت کنند تا مؤسسات با یکدیگر هم‌اندیشی داشته باشند.

مسؤولین باید در تقویت مؤسسات و وصل کردن مؤسسات به یکدیگر برنامه‌ریزی و همت کنند

رضا سعیدی، مدیر مؤسسه اندیشه مطهر بندر گز در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: این مؤسسه از سال 80 به‌عنوان مهد قرآن فعالیت خود را آغاز کرده و در سال 88 با اخذ مجوز از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با افتتاح مؤسسه اندیشه مطهر بندرگز به فعالیت خود ادامه داد‌.
سعیدی در ادامه با اشاره به برنامه‌ها و دوره‌های قرآنی که در مؤسسه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در دوره تابستانه کلاس حفظ قرآن ویژه بزرگسالان و کودکان و همچنین کلاس‌های روخوانی و روانخوانی در این مؤسسه برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این مؤسسه شعبه دیگری ندارد، اظهار کرد: ما در همین شعبه کنون کارگاه‌ها و دوره‌های مختلفی از جمله دوره‌های حلقه‌های تربیتی که در قالب کتابخوانی و انجام کارهای مهارتی است را برگزار می‌کنیم.
مدیر مؤسسه اندیشه مطهر بندر‌گز اظهار کرد: به دلیل اینکه مؤسسه مکان مناسب و مستقلی برای برپایی دوره‌های قرآنی خود ندارد بنابریان در فضای مدرسه قرآن شهر برنامه‌های خود را اجرایی می‌کند.
سعیدی اظهار کرد: مسئولان باید در تقویت مؤسسات و وصل کردن آنها با یکدیگر برنامه‌ریزی و همت کنند، یعنی مؤسسات بتوانند با یکدیگر هم‌اندیشی داشته باشند. اگر سیاستگذاری‌ها در سمت و سویی باشد که ستاد مرکزی یکی باشد و دستگاه‌ها با هم موازی‌کاری نکنند فعالیت‌‌های قرآنی به خوبی اجرا می‌شود.
مدیر مؤسسه اندیشه مطهر بندر‌گز اظهار کرد: چه خوب است که مدیران و مسئولان قرآنی برای آموزش قرآن از فضاهای بلا‌استفاده در ادارات بهره‌ بگیرند و یا اینکه در محیط مدارس فضایی را به امر اختصاص دهند و بر همین اساس این روند در پیش برد اهداف مؤسسات قرآنی تأثیر مثبتی دارد.
وی ادامه داد: به‌نظر بنده مؤسسات باید خودگردان باشند. با توجه به سیاست‌های مختلف دولت‌ها مؤسسات باید تحت تأثیر تغییر دولت‌ها نباشد.
یادآور می‌شود، این مؤسسه در بندرگز خیابان انقلاب 35 جنب سینما واقع شده است.

انتهای پیام

captcha