مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ واکنش بزرگان قرآنی کشور به خبر تغییر مدیر رادیو قرآن
کد خبر: 3731382
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ واکنش بزرگان قرآنی کشور به خبر تغییر مدیر رادیو قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ واکنش بزرگان قرآنی کشور به خبر تغییر مدیر رادیو قرآن، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، ۱۶ تیرماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ واکنش بزرگان قرآنی کشور به خبر تغییر مدیر رادیو قرآن

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ واکنش بزرگان قرآنی کشور به خبر تغییر مدیر رادیو قرآن، یکی از اخبار مهمی است که طی امروز چهار‌شنبه، 27 تیرماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 27 تیرماه و تا ساعت 13:30 تعداد پنج خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای داشته و مابقی اخبار نیز در دیگر حوزه‌های معارفی منعکس شده‌اند.
«چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در اصفهان آغاز شد» و «واکنش بزرگان قرآنی کشور به خبر تغییر مدیر رادیو قرآن»، عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت انتشار یافته‌اند.
خبر قرآنی «واکنش بزرگان قرآنی کشور به خبر تغییر مدیر رادیو قرآن» در رابطه با مخالفت جمعی از بزرگان قرآنی کشور با تغییر بدون دلیل مدیر رادیو قرآن منتشر شده و در بخش‌هایی از این خبر آمده است: «چندی است که به طور غیر رسمی شایعاتی در خصوص انتصاب فردی جدید به عنوان مدیر رادیو قرآن به گوش می‌رسید. گفته می‌شود مشارالیه که قرار است به جای احمد ابوالقاسمی، مدیر کنونی رادیو قرآن هدایت این رسانه مهم را در دست بگیرد، اسفندماه سال 1396 بازنشسته محسوب می‌شده است و از آن تاریخ تاکنون در سمت مشاور معاون محترم صدا، در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مشغول خدمت است.
این خبر که تاکنون شایعه محسوب می‌شد، با انتشار نامه‌ای از سوی 60 نفر از چهره‌های برتر قرآنی کشور خطاب به معاون صدای صدا و سیمای جمهوری اسلامی، اکنون جدی تلقی می‌شود.
این نامه که حاکی از نگرانی متخصصان قرآنی کشور از به حقیقت پیوستن چنین خبری است، نشان می‌دهد که جامعه قرآنی از همان ابتدای نشر شایعه، جویای صحت و سقم آن بوده است، اما متأسفانه پاسخی را از معاون محترم صدا دریافت نکرده است».
فارس
چهار خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز همانند روزهای گذشته با خبر تلاوت ترتیل صفحه 408 قرآن کریم با صدای شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
همچنین، در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین «حفظ آبروی مردم مهم‌ترین سیره و ویژگی امام رضا(ع)»، «قرائت دسته‌جمعی سوره‌های «ناس تا زلزال» در سراسر کشور» و «جایزه جهانی گوهرشاد به 8 بانوی نیکوکار داخلی و خارجی اعطا شد» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده که در حوزه‌های معارفی قرآن و عترت قرار دارند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری با عنوان «قرائت دسته‌جمعی سوره‌های «ناس تا زلزال» در سراسر کشور» در رابطه با اجرای طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد امام رضا(ع) است که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «حجت‌الاسلام سیدمسعود میریان، مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار قرآنی خبرگزاری فارس از برگزاری طرح قرآنی «سراج الله» در شب میلاد امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این طرح پس از نماز مغرب و عشاء به‌صورت هم‌زمان در مساجد و بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح سراج‌الله برگرفته از لقب امام هشتم است، گفت: این طرح ویژه قرائت دسته‌جمعی سوره‌های مبارکه زلزال تا سوره ناس است که پیش‌بینی می‌شود در محل‌های اجرای طرح بیش از 50 هزار تلاوت انجام و ثواب آن به محضر امام رضا(ع) اهدا شود».
مهر
«آزمون جبرانی حافظان کل عضو مهد قرآن برگزار می‌شود»، «کرسی‌های تلاوت ویژه دهه کرامت برگزار می‌شود» و «آغاز دومین جشنواره قرآنی «طیبات» جامعه القرآن»، عناوین سه خبری هستند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر منتشر شده‌اند و هر سه خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
این صفحه از خبرگزاری مهر نیز طی امروز خبری قرآنی را با عنوان «آغاز دومین جشنواره قرآنی «طیبات» جامعه القرآن» بر روی خروجی خود منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «‌آغاز پذیرش دومین جشنواره فرهنگی، علمی، ورزشی، قرآنی طیبات ویژه بانوان از فردا (۲۸ تیرماه) انجام می‌گیرد. رقابت‌ها در بخش ورزشی نیز در رشته‌های دارت و فوتبال دستی در دو مقطع بزرگسالان و نوجوانان پنج‌شنبه، ۲۸ تیرماه برپا می‌شود.
این مسابقات در مجتمع نورقم جمعه (۲۹ تیرماه) نیز در رشته‌های حفظ ۲۰ جزء، کل و ترتیل و قرائت ویژه بانوان بزرگسال و رشته‌های حفظ ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و کل در مقطع دختران نوجوان برگزار خواهد شد و شنبه، ۳۰ تیرماه، ساعت ۱۰ اختتامیه این جشنواره برگزار می‌شود».
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز و تا این ساعت تنها یک خبر را با عنوان «حج عامل وحدت جهان اسلام است» منتشر کرده که مربوط به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسگر، نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در آئین بدرقه نخستین گروه زائران ایرانی بیت‌الله الحرام بوده و مربوط به حوزه تخصصی قرآن کریم نیست.
ایسنا
«اگر حیا در جامعه باشد، مسئله حجاب حل می‌شود»، «کتاب «جنسیت و اخلاق» منتشر شد»، «اعزام نخستین گروه حجاج از فرودگاه امام»، «تاکید امامان بر زیارت حضرت معصومه(س)» و «هدیه‌ای به شهدا»، عناوین اخباری هستند که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده و در حوزه‌های مختلف معارفی همچون عترت و ... جای دارند.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان نیز طی امروز و تا این ساعت تعداد شش خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که هیچ‌کدام از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای نداشته و اغلب در حوزه‌های معارفی مختلفی همچون عترت منتشر شده‌اند.
ایبنا
«نیشابور میزبان شب شعر «ملکوت هشتم»» و «آیت‌الله حسین حق‌شناس تنگستانی درگذشت»،‌ عناوین دو خبری را تشکیل می‌دهند که طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران منتشر شده‌اند و در حوزه تخصصی قرآن کریم نیز قرار ندارند.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند نیز طی امروز و تا این لحظه تنها یک خبر را با عنوان «دهه کرامت فرصتی طلایی برای گرفتن روزه/اعمال توبه در یکشنبه‌های ماه ذی‌القعده» بر روی خروجی خود منتشر کرده که این خبر نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار ندارد.

انتهای پیام

captcha