امامزاده‌ای که فقط دانشجویان یک دانشگاه می‌توانند به زیارت آن بروند
کد خبر: 3731549
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

امامزاده‌ای که فقط دانشجویان یک دانشگاه می‌توانند به زیارت آن بروند

در استان تهران نزدیک به ۳۰۰ امامزاده وجود دارد که بعضی از آن‌ها در مکان‌های خاصی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری ایکنا باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حجت الاسلام علی زینلی معاون فرهنگی اداره اوقاف شمیران در مورد برنامه‌های دهه کرامت امامزادگان آن منطقه  اظهار داشت: از همان روز اول دهه پرفیض کرامت و همزمان با میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) برنامه‌های امامزادگان آغاز شد. در بیشتر امامزادگان به دختران برتر در بخش‌های مختلف جوایزی اهدا شد. همچنین در روز‌های دیگر این دهه تا به امروز در همه امامزادگان مراسم سخنرانی و تبیین جایگاه امامزادگان به عنوان قطب‌های فرهنگی هر منطقه برگزار شده است.

وی ادامه داد:با توجه به اینکه امروز، روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است، مراسمی در امامزاده صالح فرحزاد با حضور آحاد مردم برای تجلیل از امامزادگان و تکریم خادمان و زحمت کشان این بقاع متبرکه برگزار می‌شود. البته روز چهارشنبه نیز در امامزاده صالح میدان تجریش مراسم بزرگداشتی با حضور افراد شاخصی همچون حجت الاسلام ابوترابی امام جمعه موقت تهران برگزار شد.

حجت الاسلام زینلی در ادامه در مورد تعداد امامزادگان در منطقه شمال تهران افزود:در منطقه شمیران و شمال تهران ۱۳ امامزاده وجود دارد که دو امامزاده برای همه مردم قابل دسترسی نیست. یکی از این امامزادگان در دانشگاه شهید بهشتی قرار گرفته که فقط دانشجویان می‌توانند به زیارت آن بروند و دیگری هم در بیمارستانی در دارآباد است که آن هم برای همه مردم قابل دسترسی نیست.

 

captcha