لزوم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی در کشور
کد خبر: 3731705
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۴

لزوم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی در کشور

گروه سیاسی - امام جمعه ماکو گفت: باید با مفسدان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره که جامعه را به بی بند و باری نزدیک می کنند برخورد جدی شود.

لزوم برخورد جدی با مفسدان اقتصادی در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در بخشی از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ماکو بر دیدار های رسانه ای شده مقام معظم رهبری در هفته‌ای که گذشت اشاره کرد و گفت: فریضه حج در کنار برائت از دشمن وظیفه دور نگهداشتن و عدم دخالت در راهبرد پلید دشمن که تفرقه افکنی بین مذاهب میباشد، است.

وی در تشریح سبک زندگی اسلامی از دیدگاه قرآن و اهل بیت ائمه اطهار علیهم السلام، آمار ازدواج را رو به کاهش و آمار طلاق افزایش عنوان نمود و افزود: این آمار شایسته یک کشور اسلامی نیست

امام جمعه ماکو بر کم کردم ادعاهای زوجین در تشکیل زندگی تاکید کرد و یادآور شد: اگر ادعا ها زیاد شود زمینه ساز سستی بنیان خانواده از اول تشکیل زندگی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری بر عوامل افزاینده رزق و روزی اشاره کرد و گفت: احترام به خانواده و پدر مادر از مهمترین شاخصها است.

وی تفرقه افکنی، ایجاد شکاف و تزلزل در بین مذاهب، اقوام و ادیان را از جمله اهداف دشمنان در سرکوب کردن دین اسلام عنوان کرد.

امام جمعه شهرستان ماکو آیین مقدس حج و طواف خانه کعبه را نمود کلی در نمایش وحدت و انسجام جهان اسلام عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه مملکت ایران اسلامی قادر به عبور از مشکلات اقتصادی است، خاطرنشان کرد: تحقق این تفکر جز با پشتکار، کار جهادی و خستگی ناپذیر مردم و مسئولین امکان پذیر نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین تأکید کرد: مردم باید قدرشناس باشند و مسئولین نیز در جهت تقویت روحیه انقلابی گری و احساس مسئولیت مضاعف کوشا باشند.

وی اظهار کرد: مسئولین هرچقدر در بین مردم به وضایف خود عمل کنند و در کنار کارهایشان گوش شنوای مطالبات مردم باشند، مردم دلگرم تر به انقلاب میشوند.

امام جمعه ماکو همچنین بر کمبودهای رفاهی، علمی،اجتماعی و غیره در ادوار حکومتهای قبل از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در سایه انقلاب اسلامی کمتر روستایی وجود دارد که از تمامی امکانات رفاهی آموزشی و بهدوشتی برخوردار نیست.

وی خطاب به مسئولین گفت: خادمین ملت، نقشه راه خود را به سمع و بصر مردم برسانند و از پاسخگویی به شبهات پرهیز نکنند.

خطیب نماز جمعه ماکو تاکید کرد: باید با مفسدان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره که جامعه را به بی بند و باری نزدیک می کنند برخورد جدی شود.

وی بر لزوم بهره مندی از ظرفیتهای دهه کرامت اشاره کرد و گفت: حفاظت از زبان، گوش و چشم و برگزاری مراسمات خاصه این روزها باید با دخیل کردن NGO و نهادهای مردمی پیگیری شود.

انتهای پیام

captcha