امام‌زادگان؛ منشأ برکات و چراغ هدایت در کشور
کد خبر: 3731753
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

امام‌زادگان؛ منشأ برکات و چراغ هدایت در کشور

گروه اجتماعی - استاد و محقق حوزه علمیه، اظهار کرد: گرچه اغلب امام‌زادگان در ایران به شهادت رسیده‌اند، ولی منشا برکات و چراغ هدایت نیز در کشور شدند.

امام‌زادگان؛ منشأ برکات و چراغ هدایت در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدحمید میرباقری، استاد حوزه علمیه شب گذشت در آئین تکریم و بزرگداشت امامزاده سید حمزه (ع) تبریز، گفت: وجود امام‌زاده‌ها در کشور، به برکت وجود مقدس امام رضا(ع) است و حسن انتخاب روز ملی تکریم امام زادگان همزمان با مولود امام رضا(ع) نیز در همین امر است. 

وی خاطر نشان کرد: گرچه اغلب امام زادگان در ایران به شهادت رسیده اند، ولی منشا برکات و چراغ هدایت نیز در کشور شدند. 

حجت‌الاسلام میر باقری در بیان وظایف ما نسبت به امام زادگان با اتکا به آیه «قُلْ لا اَسئَلکم عَلَیه اَجراً اِلا المَوَدَّهَ فِى الْقُربى» ابراز کرد: پیامبراسلام (ص) در مقابل زحمات خود هیچ اجری به جز مودت با نزدیکان خود نخواسته است. 

استاد حوزه علمیه، در ادامه به آیه ۴۷ سوره سبا «قُلْ مَا سَأَلْتُكُمْ مِنْ أَجْرٍ فَهُوَ لَكُمْ ۖ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَى اللَّهِ ۖ وَهُوَ عَلَى ٰ كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ» اشاره کرد و گفت: اجری که پیامبر از ما در قبال زحمات خود خواسته بود به نفع خود ما مسلمانان است. 

حجت‌الاسلام میرباقری با تکیه بر حدیثی از حضرت فاطمه(س) ابراز کرد: همانطورکه حضرت فاطمه(س) احترام به فرزندان یک فرد را احترام به خود فرد دانسته‌اند، ما نیز احترام به امام زادگان را احترام به امامان تلقی می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha