برپایی دوره «فنون کلاس‌داری حفظ قرآن» در آران و بیدگل
کد خبر: 3731968
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

برپایی دوره «فنون کلاس‌داری حفظ قرآن» در آران و بیدگل

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ دوره یک‌روزه فنون کلاس‌داری و روش تدریس حفظ قرآن کریم‌ در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شعبه آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ دوره یک روزه فنون کلاسداری و روش تدریس حفظ قرآن کریم‌ با حضور مجتبی بیابان‌پور با حضور 20 بانوی قرآن‌آموز در مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) شعبه آران و بیدگل برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده، مدیر مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) گفت: به منظور تربیت نیروهای متخصص و کارآمد جهت برگزاری بهینه کلاس‌های قرآنی و همچنین لزوم برنامه‌ریزی دقیق و اجرای مناسب طرح‌های حفظ، دوره فنون کلاس‌داری و روش تدریس قرآن کریم با تدریس برگزار شد.
وی عنوان کرد: با توجه به کلام امیرالمؤمنین(ع) که می‌فرمایند: «کسی که در مقام هدایت و آموزش قرار می‌گیرد باید پیش از آموختن به دیگران، خود را پالایش روحی کند و ادب رفتاری‌اش بیش از ادب گفتاری‌اش باشد» نیز با توجه به برگزاری مستمر کلاس‌های حفظ و مفاهیم قرآنی و نقش مربی در تربیت فراگیران و تأثیر در زندگی ایشان، ارتقاء عملکرد مربیان توانمند در زمینه کلاس‌داری قرآنی بسیار با اهمیت است.
مدیر عامل مؤسسه امیرالمؤمنین(ع) ایجاد زمینه بازسازی اطلاعات آموزشی و نحوه تدریس مربیان جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی راهدف کلی تشکیل این دوره دانسته و افزود: آشنایی با فنون کلاس‌داری و روش‌های تدریس حفظ، ترجمه و مفاهیم نیز از اهدف جزئی برگزاری این دوره است.
حسن‌زاده ضمن اشاره به محدودیت ظرفیت ثبت نام در این کارگاه ادامه داد: این دوره آموزشی در شعبه بانوان آران و بیدگل مؤسسه امیرالمؤمنین‌(ع) برگزار شد و به تمامی شرکت‌کنندگانی که حدنصاب نمره مورد نظر را در آزمون پایانی کسب کنند؛ گواهینامه پایان دوره اعطا می‌شود.
وی درباره سرفصل‌های آموزشی دوره فنون کلاس‌داری و روش تدریس عنوان کرد: در این دوره موضوعاتی نظیر چگونگی حفظ قرآن، آشنایی با روش‌های حفظ، نحوه برگشت و مرور در کلاس درسی، بهترین سن برای حفظ، ویژگی‌هایی شخصی که به حفظ اقدام می‌کند و آشنایی با مشکلات در کلاس درس تدریس شد.

 انتهای پیام

captcha