«لغت‌نامه اصطلاحات قرائت و تجوید قرآن» نگارش شد
کد خبر: 3732328
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱

«لغت‌نامه اصطلاحات قرائت و تجوید قرآن» نگارش شد

گروه ادب ــ کتاب «لغت‌نامه اصطلاحات قرائت و تجوید قرآن» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمین علی حبیبی به رشته تحریر درآمد.

«لغت‌نامه اصطلاحات قرائت و تجوید قرآن»به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «لغت‌نامه اصطلاحات قرائت و تجوید قرآن کریم» اثری است که به قلم حجت الاسلام والمسلمین علی حبیبی به نگارش درآمده است. این اثر لغت‌نامه‌ای درباره اصطلاحاتی است که علمای قرائت و تجوید در کتاب‌های خود آورده‌اند. اصطلاحات هر علمی، کلیدهای فهم آن علم به شمار می‌رود و به منزله اسکلت و استخوان‌بندی آن است.
نویسنده در مقدمه در معرفی کتاب می‌نویسد؛ علمای قرائت و تجوید از دیرباز در تشریح اصطلاحات قرائت و تجوید، سعی و تلاش فراوانی کرده‌اند و راه را برای آیندگان همراه کرده و کتاب‌های بسیاری به رشته درآورده‌اند. در این کتاب‌ها از واژه‌هایی استفاده شده است که در معنای اصطلاحی آنها در علم قرائت و تجوید با معنای لغوی آنها تفاوت دارند و معنای بعضی از این واژه‌ها بر دانشجویان این دو رشته، مبهم و نامفهوم است. این موضوع من را بر آن داشت تا نوشته‌ای را در این زمینه، جمع‌آوری و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهم.
اصطلاحات این لغت‌نامه به ترتیب الفبایی تنظیم شده و معنای لغوی این اصطلاحات از کتاب‌های فرهنگ لغات و تعاریف اصطلاحی آنها از مجموع کتاب‌های قرائت و تجوید قرآن کریم گرفته شده است.
قبل از شروع به تلاوت قرآن کریم، بسیار به جاست که قاریان قرآن با اصول و قواعد صحیح‌خوانی قرآن آشنا شوند؛ علمای قرائت از صدر اسلام تاکنون، برای قرائت صحیح، کتاب‌های ارزشمندی را به رشته تحریر درآورده‌اند و در این کتاب‌ها از اصطلاحاتی استفاده شده که معنای آنها با معنای لغویشان تفاوت دارند.
انتهای پیام

captcha