سایه خورشید نوزادی را معصومه کرد، زندانی محکوم به اعدامی را نجات داد
کد خبر: 3732572
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

سایه خورشید نوزادی را معصومه کرد، زندانی محکوم به اعدامی را نجات داد

گروه جامعه ــ کاروان زیر سایه خورشید با حضور خود در اقصی نقاط ایران و جهان رخدادهای ارزشمندی را رقم می‌زند از انتخاب شایسته‌ترین نام برای یک نوزاد تا نجات جان یک محکوم به اعدام.

به گزارش ایکنا؛ فقط چند ساعت از آمدنش می‌گذرد، همه برای رسیدنش چشم‌انتظاری کشیده‌اند اما اکنون نگران سلامتیش هستند. دومین فرزند خانواده است و لحظه‌ای که مادر چشمش به چهره دخترش می‌افتد نگرانی‌اش صدچندان می‌شود. 

بیماری زردی نوزاد بشدت مادر را مضطرب و ناراحت کرده است، از طرفی دیگر در زایشگاه ولوله‌ای به پا شده، اما مادر چشم از فرزندش که تحت مراقبت است برنمی‌دارد، ناخداگاه نگاه مادر به سمت جمعیت می‌رود و خیره می‌شود چند لحظه‌ای می‌گذرد تا متوجه ماجرا شود همه دارند از امام رضا(ع) و زیارت بارگاهش سخن می‌گویند.

نگاه می‌کند این‌بار خدام حرم حضرت رضا (ع) با لباده‌‏های مشکی بلند و پرچم سبزرنگ گنبد آسمانی حضرتش هستند که به سمت او و فرزندش می‌آ‌یند؛ با دیدن پرچم حال دلش بارانی می‌شود.

یکی از خدام کودک را در آغوش می‌گیرد و نام دختر را از مادر سؤال می‌کند، اما مادر می‌‌گوید منتظر مانده تا همسرش از سفر برگردد تا باهم برای دخترشان اسم انتخاب کنند.

یکی از خدام ایام دهه کرامت را به مادر تبریک می‌گوید مادر دلش و اشکش می‌لرزد و به نیت بهبودی حال دخترش و لطف و کرامت امام رضا(ع) که توفیق زیارت پرچم بارگاه ایشان در ساعت‌های اولیه عمر فرزندش نصیب او شده نام دخترش را انتخاب می‌کند و باافتخار به خدام اسم دخترش را معصومه اعلام می‌کند.

روحانی کاروان، دختر را در آغوش می‌گیرد و در گوشش اذان می‌گوید و در همین حین یکی دیگر از خدام صورت نوزاد را بر پرچم تبرک می‌کند.

زایشگاه حال و هوای خاصی پیداکرده، همه خوشحال هستند و میان اشک می‌خندند و غرق در عطر و شمیم رضوی هستند.

با مادر معصومه درباره حس و حالش که صحبت می‌کنیم که می‌گوید: من و همسرم در زندگی همیشه به اهل‌بیت علیهم‌السلام ارادت ویژه داشتیم اما هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم که لطف و نگاه امام رضا علیه‌السلام این‌طور شامل زندگی ما و دخترمان شود، وقتی‌که پرچم را آوردند من اصلاً باور نمی‌کردم ولی با دیدن پرچم دلم لرزید و دخترم را به امام رضا علیه‌السلام سپردم.

سایه خورشید نوزادی را معصومه کرد، زندانی محکوم به اعدامی را نجات داد

مادر می‌گوید: من و شوهرم در طول نه ماه حاملگی برای اسم دخترمان به نتیجه‏‌ای نرسیده بودیم، اما امام مهربانی‌ها این توفیق را در روز ولادت خواهرش به ما داد و با فرستادن نشان حرمش پرچم بارگاه آسمانی آش اسم دخترمان معصومه شد.

وقتی از او می‌پرسم که برای تصمیم اسم دخترش مطمئن است می‌گوید: ما تصمیم گرفته بودیم اسم دخترمان را هم مانند اسم پسرمان که امیرمحمد گذاشتیم یکی از اسامی اهل‌بیت علیهم‌السلام انتخاب کنیم و حالا اسمش را معصومه ثبت کردیم و تا آخر عمر هم با همین نام او را صدا می‌کنیم و این را لطفی بزرگ از امام رضا علیه‌السلام و خواهرش در زندگی دخترمان می‌دانیم.(شهر تبریز دهه کرامت 1397)

سایه خورشید زندانی محکوم به اعدام را نجات داد 

سایه خورشید نوزادی را معصومه کرد، زندانی محکوم به اعدامی را نجات داد

حضور کاروان زیر سایه خورشید در جیرفت هم موجب شد یک زندانی محکوم به اعدام با رضایت خانواده مقتول از اعدام نجات پیدا کند. خانواده فرد محکوم نیز به برکت نجات فرزندشان زمین خود را وقف آستان قدس رضوی کردند.

 انتهای پیام

captcha