طرح تحول تبیین مبانی دینی و قرآنی در فرهنگسراها/ باشگاه پرورش اخلاق
کد خبر: 3733200
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
اوحدی بیان کرد:

طرح تحول تبیین مبانی دینی و قرآنی در فرهنگسراها/ باشگاه پرورش اخلاق

گروه جامعه ــ رئیس سازمان فرهنگی‌ و هنری شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی باشگاه ترنج، با هدف تحول در تبیین مبانی دینی و قرآنی برای دانش‌آموزان و نوجوانان گفت: ما برای سنین ۱۰ تا ۱۵ سال باشگاه ترنج را طراحی و در نظر گرفته‌ایم که با راه‌اندازی این طرح شاهد تحول اساسی در حوزه‌های آموزش‌های قرآنی، معرفتی، احادیث و نهج‌البلاغه برای این گروه سنی باشیم.

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایکنا، در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات این سازمان به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های رجوع جامعه برای فراگیری آموزش‌های مختلف، ازجمله تبیین و تقویت باور‌های دینی و قرآنی کودکان، دانش آموزان و نوجوانان گفت: امروز سازمان فرهنگی و هنری ظرفیت بزرگی را در حوزه‌های مختلف آموزشی در اختیار دارد که یکی از رویکرد‌های جدی و مهم ما در استفاده از این ظرفیت‌ها، حوزه‌های آموزشی و تبیینی مرتبط با موضوع دین، اخلاق، معرفت و قرآن است؛ لذا بخش بزرگی از برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی ما هم در تمامی مراکز و فرهنگ‌سرا‌ها این حوزه‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به راه‌اندازی باشگاه ترنج، با هدف ایجاد تحول در تبیین و آموزش مبانی دینی و قرآنی برای دانش‌آموزان و نوجوانان گفت: ما برای سنین ۱۰ تا ۱۵ سال باشگاه ترنج را طراحی و در نظر گرفته‌ایم و هموطنان می‌توانند اطلاعات و جزئیات آن را از سامانه ۱۸۷۳ دریافت کنند؛ با راه‌اندازی این طرح امیدواریم شاهد یک تحول اساسی در حوزه‌های آموزش‌های قرآنی، معرفتی، احادیث و نهج‌البلاغه برای این گروه سنی باشیم.
 
رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با بیان اینکه در قالب این باشگاه افراد می‌توانند از خدمات ۳۵ سالن سینمایی و مجموعه‌های آموزشی، ورزشی، هنری و فرهنگی سازمان فرهنگی هنری استفاده کنند؛ افزود: استقبال مردم نشان داده که برنامه‌های دینی و قرآنی اثرگذار و مورد قبول بوده است. باتوجه به این استقبال ما در ۵ خانه قرآنی که مختص موضوعات قرآنی است و فرهنگسرا‌های قرآن، نهج‌البلاغه و رضوان که با رویکرد ویژه خانواده شهدا برنامه دارد، در قالب ۱۴۰۰ دوره بخش عمده‌ای از آموز‌ها و برنامه‌های آن‌ها را به حوزه مباحث دینی، آموزشی و معرفتی اختصاص داده‌ایم.

تدوین دوره‌های آموزش معارف دینی و قرآنی در فرهنگسرا‌ها
اوحدی اظهار کرد: بر همین اساس به‌صورت متمرکز فرهنگسرای قرآن، نهج‌البلاغه، رضوان و پنج خانه قرآن ما هویتی و به دلیل عنوان‌هایشان برنامه‌های ویژه قرآنی دارند و در سایر فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ هم دوره‌های آموزشی قرآنی، دینی و معرفتی برای تمامی گروه‌های سنی برگزار می‌شود.
 
رئیس سازمان فرهنگی و هنری تصریح کرد: خانواده‌ها نشان‌ داده‌اند که در حوزه معرفتی و دینی دغدغه دارند و نگرانی‌شان در مورد آینده فرزندانشان برای داشتن یک زندگی سالم و پاک است؛ لذا هرچه فرزندان ما با حوزه‌های دینی و قرآنی بیشتر ممارست داشته باشند یقینا توانمندی بیشتری را در مقابل فراز و نشیب‌های زندگی و آسیب در آن‌ها ایجاد می‌شود.
 
۲۲ مرکز مجهز به مراکز فروشگاهی محصولاتی دینی و قرآنی
وی در ادامه و در خصوص سرنوشت فروشگاه‌های عرضه محصولات دینی در فرهنگسرا‌ها هم گفت: امروز حدود ۲۲ مرکز را به مراکز فروشگاهی محصولاتی دینی و قرآنی مجهز کرده‌ایم که در آن‌ها محصولات هنری و محصولات مرتبط با قرآن به فروش می‌رسند، البته باید به صورت ویژه روی آن‌ها هم کار کنیم تا شاهد تحولی در این زمینه هم باشیم.

اوحدی با اشاره به برنامه‌های قرآنی این ایام هم به ایکنا گفت: آموزش‌های قرآنی برای فصل تابستان آغاز شده است و ما ۴۰ هزار متر مربع فضای آموزشی داریم، که توسط ۵۵۰۰ مربی که صلاحیت‌های آن‌ها تایید شده است کلاس‌های آموزشی در این فضا برگزار می‌شود و بخشی از این کلاس‌ها ویژه مباحث دینی و قرآنی است.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در مورد جزئیات این کلاس‌های آموزشی هم گفت: سالیانه بیش از ۳۵۰ هزار نفر در کلاس‌های آموزشی این سازمان شرکت می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود امسال این عدد با توجه به تغییرات زیادی که صورت گرفته به ۴۰۰ هزار نفر برسد. همچنین شماره ۱۸۳۷ جهت پاسخگویی به سوالات شهروندان در مورد برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی و هنری راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های شاخصی را در ایام تابستان در حوزه‌های دین و قرآنی برگزار خواهیم کرد، افزود: بر همین اساس ۶۰ برنامه شاخص، ۱۲ برنامه فراگیر و ۴۸ برنامه شاخص معطوف به مسافرینی که به تهران می‌آیند، طراحی و پیش‌بینی کرده‌ایم؛ که از این تعداد ۴۰ برنامه ویژه شهدا و ۱۲۵۰ برنامه منطقه‌ای در فرهنگسراها، خانه فرهنگ‌ها و سالن‌های شهرداری در تابستان برگزار می‌کنیم.
 
انتهای پیام
captcha