تمام توفیقات انسان فیض الهی است
کد خبر: 3733440
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
آیت الله العظمی جوادی آملی:

تمام توفیقات انسان فیض الهی است

گروه شبکه‌های اجتماعی ــ آیت الله العظمی جوادی آملی با تأکید بر این که نباید انسان خدماتی که ارائه می‌کند را نمایان سازد و از خود بداند بیان کرد: مبادا کسی در برابر خدا بگوید خدایا ما این خدمات را کرده‌ایم، 40 سال درس خواندیم، مبادا وقتی با خدا گفت‌و‌گو می‌کنید خدمت خودتان را نشان بدهید چون همه فیض او بود.

به گزارش ایکنا؛ در کانال تلگرامی تلویزیون اسراء، وابسته به بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء فایل صوتی کوتاهی از بیانات آیت الله العظمی جوادی آملی در مورد توفیق الهی منتشر شده که در ادامه متن آن از نظر می‌گذرد؛
وجود مبارک امام رضا(ع) یک شاگرد مخصوصی دارد به نام ابونصر بزنطی، امام(ع) مرکب خودش را دنبال ابونصر بزنطی فرستاد که شام میهمان امام(ع) باشد، ابونصر بزنطی استقبال زیادی کرد که چه نعمت خوبی است که نصیب ما شده که امام زمان که آن روز وجود مبارک امام رضا(ع)، امام زمان بود، مرکب خودش را فرستاده به دنبال ما که برویم و میهمان حضرت بشویم و شام خدمت حضرت(ع) باشیم.
بزنطی می‌گوید ما رفتیم آنجا و شام خدمت امام رضا(ع) بودیم و بعد از شام حضرت(ع) فرمود به این که، من می‌گویم خادم برای شما رختخواب پهن کند تا همینجا استراحت کنید، بزنطی گفت چه نعمت خوبی. فرمود این خیالات چیست که می‌کنی؟ این چیست که در ذهنت پیدا شده که من آنم که امام رضا(ع) نسبت به من خدمت کرده است؟ مبادا این را افتخار بدانی، تو باید خاضع باشی، خیال نکی آنچه از قلبت گذشت ما از آن بی خبریم.
اینها را جز نعمت الهی بدانید، خدای ناکرده ذره‌ای غرور و فریب در گوشه قلب ما بگذرد، اینها با خبرند و امام(ع) خواست به ابونصر بزنطی بفهماند که اگر ما به تو احسان کردیم برای پرورش علم و عالم بود، مبادا بگویی این منم که امام زمان من چنین کاری نسبت به من کرده است.
ما با آبرو زنده‌ایم، حرام، رشوه، باند بازی، جناح ‌بازی و فامیل بازی آبرور بر است، مبادا خدای ناکرده کاری انجام دهیم که پایان عمر مسلوب الحیثیه برویم، اینها آبروی ما را می‌خواهند. مبادا کسی در برابر خدا بگوید خدایا ما این خدمات را کرده‌ایم، 40 سال درس خواندیم و به قول عده‌ای دود چراغ خورده‌ایم و عالم شده‌ایم، فرمود مبادا وقتی با خدا گفت‌و‌گو می‌کنید خدمت خودتان را نشان بدهید چون همه فیض او بود. مبادا بگویید من این کار را کردم و من این خدمت را کردم، اینها همه توفیقاتی است که ذات اقدس اله داده است.
انتهای پیام

 

captcha