افراط و تفریط‌ها حاکی از وحدت قرار ندادن قرآن
کد خبر: 3733481
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۶
ابراهیم شیخ تأکید کرد:

افراط و تفریط‌ها حاکی از وحدت قرار ندادن قرآن

گروه مسابقات ــ معاون توسعه منابع انسانی شهرداری گفت: آنچه که امروزه در جامعه، موجب گرفتاری ما مسلمان‌ها شده است، جدایی از فرهنگ قرآن است و اگر شاهد افراط و تفریط‌ها در جامعه‌ایم، نشانه آن است که قرآن را محور وحدت قرار نداده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ ابراهیم شیخ، معاون توسعه منابع انسانی شهرداری در آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی «آیه‌های مهربانی» به سخنرانی پرداخت و ضمن خیر مقدم و تبریک ایام دهه کرامت و ولادت امام رضا(ع)، گفت: شما هنرمند قرآنی هستید و فضل الهی شامل حالتان شده است که افضل فضایل است و این عنایت و فضیلت را با حضور در این مسابقات و جشنواره به دیگران عرضه کرده‌اید.
وی ضمن تشکر از برپایی چنین محافل ارزشمندی، ادامه داد: قرآن، تنها کتاب آسمانی ما در طول تاریخ است که در صحت و دقت آن و دوری از تحریف در آن تردیدی نیست. کتب آسمانی دیگری برای هدایت ما انسان‌ها نازل شده اما متأسفانه هیچ کدام به همان شکل نزول در اختیار ما نیست، جزء قرآن، آن کتاب آسمانی که همه به عدم تحریف‌پذیری آن اذعان داریم و همه پژوهشگران بر آن اتفاق نظر دارند و کلمه‌ای به آن افزوده نشده و نه کلمه‌ای از آن کاسته شده است که «إِنَّا لَهُ لَحَافِظُونَ».
شیخ با اشاره به اینکه فهم بهتر قرآن در کنار قرائت صحیح و حفظ آیات نورانی کلام وحی لازم و ضروری است، اضافه کرد: امروز، هدف‌مان این است که از این طریق، قلوب جامعه را به‌هم نزدیک کنیم، البته که خطوط قرآن، چشم‌نواز و صوت آن منجر به نوازش گوش‌ها در جامعه می‌شود، اما هدف نهایی قرآن نیز اجرای فرامین و آموزه‌های آن در زندگی است.
وی بیان کرد: شنیدن آیات قرآن منجر به افزایش دانش ما می‌شود، باید تلاش کنیم که از ظاهر قرآن به باطن آن برسیم همان طور که خداوند در آیاتش بارها و بارها آن را متذکر شده است. هنرهای قرآنی که در طول تاریخ، بسط و گسترش یافته است در جهت درک عمیق‌تر و ارتباط وسیع‌تر با این کتاب آسمانی است.
شیخ عنوان کرد: آنچه که امروزه در جامعه ما موجب گرفتاری ما مسلمان‌ها شده است، جدایی از فرهنگ قرآن است و اگر امروز در جامعه انقلابی ما تفرقه و جدایی وجود دارد، به‌خاطر دوری و فاصله گرفتن از قرآن است و اگر شاهد افراط‌ها و تفریط‌ها در جامعه هستیم، نشانه از آن است که قرآن را محور وحدت و اجتماع خود قرار نداده‌ایم.
معاون توسعه منابع انسانی شهرداری با تأکید بر اینکه قرآن، ظرفیتی عظیم برای پیوند ما مسلمانان دارد و از دست دادن قرآن، ناسپاسی در برابر این موهبت عظیم است، اظهار کرد: باید به سیره اهل بیت(ع) و در رأس آنها پیامبر اکرم(ص) که خود قرآن ناطق و مفسران قرآن هستند، جامه عمل بپوشانیم که بهترین مبین و راهنما هستند و در زندگی امام رضا(ع) می‌توان سلوک قرآنی را یافت که همان رأفت، رفعت و مهربانی است.
وی ادامه داد: باید تلاش کنیم که از قرآن بیاموزیم و تجسس، شایعه، غیبت و تهمت و دروغ که امروز متأسفانه در جامعه ما گسترده شده است از رذائل اخلاقی است که این رذائل می‌تواند فضیلت‌های جامعه ما را یک به یک آسیب زده و مبنای اخلاقی نامناسبی را حکمران کند.
شیخ از افرادی که قرآن می‌خوانند و آیات شریفه را ترجمه و تفسیر می‌کنند و سایر افراد درخواست کرد تا فعالیت‌های خود را به سمت تعمیق اخلاق قرآنی در جامعه هدایت کنند و از همه دست‌اندرکاران این همایش و منتخبان این همایش تشکر می‌کنم.
وی عنوان کرد: امیدوارم جامعه ما جامعه قرآنی و فرزندان ما، فرزندان قرآن و عصمت و طهارت باشد.
انتهای پیام

captcha