اعزام نخستین گروه «کاروان نور» و پایان بخش آوایی مسابقات پسران دانش‌آموز
کد خبر: 3733615
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
اهم اخبار و رویدادهای قرآنی هفته/

اعزام نخستین گروه «کاروان نور» و پایان بخش آوایی مسابقات پسران دانش‌آموز

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ هفته‌ای که گذشت با رویدادهایی چون اعلام اسامی قاریان نوجوان راه‌یافته به نهمین دوره طرح «اسوه»، اعزام نخستین گروه از کاروان نور به سرزمین وحی و دو آیین اختتامیه یکی ویژه جشنواره آیه‌های مهربانی و دیگری بخش آوایی سی‌وششمین مسابقات قرآن پسران دانش‌آموز و ... همراه بود.

اعزام نخستین گروه «کاروان نور» و پایان بخش آوایی مسابقات پسران دانش‌آموز

به گزارش ایکنا؛ هفته‌ای که گذشت با اخبار متعدد و متنوع در حوزه فعالیت‌های قرآنی کشور و دستگاه‌های قرآنی کشور چون نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در سازمان دارالقرآن، اسامی قاریان نوجوان راه‌یافته به نهمین دوره طرح «اسوه»، فراخوان دریافت ایده از سوی دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، برپایی سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر، آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی «آیه‌های مهربانی» ویژه کارکنان و خانواده شهرداری تهران و ... همراه بود.
نشست مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در سازمان دارالقرآن
نشست دو روزه هم‌اندیشی مدیران کل تبلیغات اسلامی استان‌های مختلف کشور دو روز ابتدایی هفته‌ای که گذشت در محل سازمان دارالقرآن ‌الکریم برگزار شد. بیان رویکردهای امسال کمیته قرآن ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی و برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، اشاراتی به رویکردهای حوزه آموزش و پژوهش سازمان و حوزه تشکل‌های قرآنی، مردمی و دبیرخانه حفظ و بحث و تبادل نظردر خصوص فعالیت‌های قرآنی استان‌های مختلف و ... از جمله مواردی بود که طی نشست به آن پرداخته شد.
برگزاری جلسه هیئت بازرسی صندوق مشارکت توسعه قرآنی
جلسه هیئت بازرسی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با حضور عباس سلیمی، محمد انجم‌شعاع، محمدحسین محمدزاده در محل شبکه قرآن و معارف سیما برگزار شد.
در این جلسه، تجزیه و تحلیل اسناد و گزارش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی، کنترل اعتبارات تخصیص داده شده، نظارت بر حساب‌رسان، بررسی عملکرد رئیس صندوق و ارائه گزارش به هیئت امنا، به بحث و بررسی گذاشته شد. همچنین مقرر شد حسابرسان، بررسی اسناد و گزارش‌های مالی دستگاه‌های اجرایی و حصول اطمینان از روش حسابداری و رعایت قوانین مربوطه را برعهده گیرند.
در پایان، کار بررسی‌های ضروری و بازرسی از ۲۰ دستگاه دریافت‌کننده حمایت‌های بودجه‌ای ضمن هماهنگی با مدیران این بخش‌ها در قالب یک جدول زمان‌بندی شده در دستور کار هیئت بازرسان صندوق مشارکت توسعه فرهنگی قرآنی قرار گرفت.
اسامی قاریان نوجوان راه‌یافته به نهمین دوره طرح «اسوه» اعلام شد
پس از اعلام فراخوان عضوگیری جدید طرح اُسوه از بین قاریان و حافظان ممتاز ۹ تا ۱۲ سال که از ۲۲ خرداد تا ۱۰ تیرماه ادامه داشت، در بخش قاریان حدود ۸۰ نفر موفق به ثبت نام در سامانه و ارسال اثر تلاوت شدند که پس از سه‌مرحله ارزیابی و داوری، نفراتی که نصاب لازم را کسب کردند، برگزیده شدند.
برای اطلاع از اسامی اینجا کلیک کنید
اعلام فراخوان ثبت‌ نام دوره تربیت مربی مجازی حفظ قرآن
ثبت نام دوره تربیت مربی مجازی حفظ قرآن کریم با نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه با اعطای گواهینامه آغاز شد.
این دوره به صورت کاملاً غیر حضوری و با هدف جذب و شناسایی استعدادهای درخشان در زمینه مربیگری حفظ قرآن، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز کلاس‌های تربیت حافظان، و در میان حافظان 10 جزء قرآن گروه سنی حداقل 17 سال و حداکثر 40 سال علاقه مند به حضور در این دوره برگزار خواهد شد.
اولین گروه از «کاروان نور» عازم سرزمین وحی شد
اولین گروه از کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران اعزامی متشکل از گروه همخوانی و مدیحه‌سرایی میعاد قم(آقایان مهدوی، نجفی، آقایی و صافی)‌ و همچنین، قاسم مقدمی، از قاریان بین‌المللی قرآن کریم به حج تمتع سال ۹۷ با عنوان «کاروان نور» دوم مردادماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) عازم سرزمین وحی شدند.
اعضای «کاروان نور» در پنج گروه به سرزمین وحی اعزام می‌شوند که سه گروه مدینه بعد و دو گروه مدینه قبل خواهند بود.
فراخوان دریافت ایده از سوی دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن
متعاقب نظرخواهی‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم از صاحب‌نظران، حافظان و علاقه‌مندان به قرآن در زمستان سال ۹۶، این ستاد به تمام استادان و حافظان قرآن کریم و نیز مدیران مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد فراخوان داده است.
بر اساس این فراخوان از فعالان قرآنی در حوزه حفظ قرآن کریم دعوت می‌شود تا ضمن ارسال ایده‌های خود به دبیرخانه ستاد راهبری طرح ملی حفظ، جهت تحقق این هدف والا و تحقق تدابیر مقام معظم رهبری درخصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ با هدف افزایش ایمان، شناخت، انس و کمال به آموزه‌های وحیانی آحاد مردم، به عنوان ناظر این مهم، مشارکت کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.
چهارمین جلسه کمیته رسیدگی به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم تشکیل شد
چهارمین جلسه کمیته رسیدگی به فعالیت‌های قرآنی مناطق محروم با حضور اعضای این کمیته برگزار شد که در بخشی از چهارمین جلسه این کمیته، نمایندگان بنیاد خاتم‌الاوصیاء(عج) به ارائه گزارش مبسوطی از اقداماتی که به صورت مشترک با کمیته امداد امام خمینی(ره) طی یکسال گذشته انجام داده‌اند، پرداختند.
این برنامه‌ها در قالب برنامه‌های تربیت معلم، تربیت مربی، تربیت حافظ قرآن کریم و ... بوده که طی یکسال گذشته به صورت مشترک اجرا شده است. نمایندگان سایر دستگاه‌های حاضر در این جلسه نیز گزارش مدون و ملموسی را ارائه نکردند. برای اطلاع از تصمیمات این جلسه اینجا کلیک کنید.
بررسی اعطای مدرک عمومی در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن
دهمین جلسه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، هفتم مردادماه به میزبانی شبکه قرآن و معارف سیما و با حضور اعضای این ستاد برگزار می‌شود که طی آن به مواردی همچون ارزیابی اعطای مدرک عمومی به حافظان قرآن کریم و نیز نحوه مشارکت دستگاه‌ها در طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۲» پرداته می شود .
اعلام زمان تشکیل چهل‌وهفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های ترویجی قرآن
بنا بر نقل محمدمهدی عزیززاده، رئیس دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی قرآنی، چهل و هفتمین جلسه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی ـ ترویجی قرآن، هفتم مردادماه از ساعت ١٠ تا ١٢ به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دفتر وزیر با حضور معاونان وزیر و نمایندگانی از دستگاه‌های عضو کمیسیون برگزار می‌شود.
طی این جلسه به موضوعات مهمی همچون گزارش برگزاری مسابقات قرآن کریم توسط سازمان اوقاف و امور خیریه، گزارش عملکرد و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات اجرای منشور توسط دبیرخانه کمیسیون بحث و تبادل نظر می شود.
آغاز و پایان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر
سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان برگزیده سراسر کشور ۷۸۰ شرکت‌کننده دانش‌آموز پسر با همراهی ۹۰ نفر مربی و سرپرست طی بازه زمانی اول تا چهارم مردادماه در مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید باهنر حضور داشتند که دانش‌آموزان در شش رشته قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزاء۵، ۱۰، ۲۰ و همچنین حفظ عمومی و اذان و مداحی باهم به رقابت پرداختند.
همچنین این دوره از مسابقات در بخش دانش‌آموزان دختر از ششم تا نهم مردادماه در رشته‌های قرائت ترتیل و حفظ کل و اجزا با رقابت ۶۷۵ دانش‌آموز دختر برتر از همه استان‌ها در اردوگاه شهید باهنر برگزار خواهد شد.
گزارش اختتامیه این دوره از مسابقات را در این بخش اینجا بخوانید.
آئین اختتامیه «آیه‌های مهربانی»
آیین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی «آیه‌های مهربانی» ویژه کارکنان و خانواده شهرداری تهران، به همت اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران، با حضور مدیران و کارکنان مناطق مختلف و منتخبان این جشنواره در مرکز همایش‌های بین‌المللی باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد که طی آن مدیرکل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعي شهرداري تهران از تهیه و تنظیم بانک اطلاعات از قرآنیان شهرداری تهران شامل کارکنان و خانواده‌های آنها خبر داد. مشروح این گزارش را اینجا بخوانید.

نخستین دوره آموزشی طرح دانشجو متدبر قرآن

نخستین دوره آموزشی طرح دانشجو متدبر قرآن کریم به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، از روز دوشنبه یکم مردادماه کار خود را آغاز کرد و به مدت سه روز برگزار شد. در این طرح روش‌های تدبر در قرآن و فهم بهتر سوره‌ها آموزش داده شد. تعداد افراد شرکت‌کننده در این طرح حدودا ۵۰ نفر بود که با یک تقسیم‌بندی، نیمی از آن‌ها در کلاس درس یک استاد نشستند و نیمی دیگر در کلاس استادی دیگر.
انتهای پیام

captcha