ویزای اربعین براساس ارز دولتی محاسبه می‌شود
کد خبر: 3734415
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۶
حیدری:

ویزای اربعین براساس ارز دولتی محاسبه می‌شود

گروه جامعه ــ دبیر ستاد مرکزی اربعین با اعلام اینکه ویزای اربعین سال جاری براساس ارز دولتی محاسبه خواهدشد و قیمت ارز در بازار در آن تأثیری ندارد، گفت: مانند سال گذشته مردم هزینه ویزا را ریالی پرداخت می‌کنند.

شهریار حیدری، دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ در خصوص وضعیت زیرساخت‌های پیاده‌روی اربعین شامل جاده‌ها، پل‌ها، پارکینگ‌‌ها و آبرسانی و ... ، گفت: امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی و زیربنایی ما رشد بسیار خوبی داشته است و اعتباراتی که برای طرح‌ها لازم بوده تا حدود زیادی تخصیص پیدا کرده است. کلیه پروژه‌های ضروری مثل آبرسانی، برق‌رسانی، پارکینگ‌ها و ... تکمیل و به اندازه کافی ظرفیت ایجاد شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به شرایط ارزی کشور هزینه ویزای اربعین چگونه محاسبه خواهد شد، گفت: آنچه که انتظار داریم و باید برای اربعین انجام شود، تعیین ارز به نرخ دولتی است. اینکه ارز در بازار به چه شکلی است بحث جدایی است اما بنابر ابلاغی که بانک مرکزی و وزارت امور خارجه به تمام سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی ارسال کرده‌اند، این سفارتخانه‌‌ها از زائران و مسافران ایرانی ریال دریافت می‌کنید و بلافاصله بانک مرکزی ایران این ریال را با ارز خارجی جایگزین می‌کند، بانک عامل این کار هم مشخص شده‌است.

حیدری افزود: بسیاری از سفارتخانه‌ها این اقدام را پذیرفته‌اند، دولت عراق هم تقریباً این اقدام را پذیرفته اما چون هنوز زمان اربعین نیست این اقدام عملیاتی نشده است پس مردم نگران قیمت ارز در اربعین نباشند چرا که بر اساس ارز دولتی ویزای اربعین صادر خواهدشد.

انتهای پیام

captcha