نقش دعا در نجات انسان/ عزت بندگی در لذت از زندگی است
کد خبر: 3734453
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
حجت‌الاسلام‌ علیرضا لطفیان سرگزی:

نقش دعا در نجات انسان/ عزت بندگی در لذت از زندگی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج با بیان اینکه اهل بیت(ع) به ما آموختند دعا همراه با عمل، فعالیت و نور می‌آورد، گفت: اگر لذت زندگی را نفهمید، عزت بندگی را درک نمی‌کنید.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دوره کوتاه مدت «نقش سازندگی و بهداشت روانی دعاهای صحیفه سجادیه در نجات انسان از ظلمت» صبح امروز، هشتم مردادماه با حضور جمعی از پرسنل نیروی انتظامی در شهرستان فهرج استان کرمان برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا لطفیان سرگزی، رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج استان کرمان در افتتاحیه این دوره با اشاره به روز بزرگداشت شیخ شهاب‌الدين سهروردی شیخ اشراق و معرفی صحیفه سجادیه و رساله حقوقيه، گفت: به تعبیر آیت‌الله سیدجواد حسینی تبریزی خامنه‌ای، دعا و نیایش، مغز و جوهر ایمان است و وسیله‌ای برای کنترل هیجانات و روشی مؤثر برای رویارویی صحیح با مشکلات است.
وی بیان کرد: انسان با نیایش و دعا گاهی برای رشد یافتن، با خدا ارتباط درونی می‌گیرد، گاهی برای رسیدن به حاجت، متوجه منبع بیرونی می‌شود و گاهی هم به مقام برتر خدا و عظمت او اذعان می‌کند که در این میان اذعان به مقام و عظمت خداوند به ما می‌آموزد همان‌طور که در هیچ حالی نباید خدا را فراموش کرد، هنگام غم و اندوه و بیماری نیز باید به یاد او بود و از او استمداد جست.
رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی شهرستان فهرج عنوان کرد: مراقبت معنوی یک موضوع جدید علمی نیست؛ آیات و روایات، بارها و بارها از مراقبه با دعا به‌عنوان روش مؤثر بر سلامت انسان یاد کرده‌اند که نمونه آن دعاهای صحیفه سجادیه است.
وی با بیان اینکه اهل بیت(ع) به ما آموختند دعا همراه با عمل، فعالیت و نور می‌آورد، گفت: اگر لذت زندگی را نفهمید، عزت بندگی را درک نمی‌کنید. تا حالا هدیه یک روز مکالمه رایگان درون شبکه‌ای گرفته‌اید، دیدید وقتی یک روز مکالمه تمام می‌شود چه پیامی دریافت می‌کنید «مشترک گرامی مهلت استفاده هدیه یک روز مکالمه رایگان شما به پایان رسید از این پس مکالمات با نرخ عادی محاسبه خواهد شد»؛ داستان ما و شماست، مهلت استفاده ما از یک عمر هدیه آسمانی، مسجد‌محوری درون‌شبکه و برون‌شبکه. معلوم نیست تا کی باشد، پس تهدیدها را به فرصت تبدیل کنید و خود را از ظلمت نجات دهید.
محمود لطفیان
انتهای پیام

captcha