پلى به سوى ملكوت با شاگردی در مکتب مدینه منوره
کد خبر: 3734495
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
با حجاج؛ از فرش تا عرش/

پلى به سوى ملكوت با شاگردی در مکتب مدینه منوره

گروه جامعه ــ مدينه شهرى است كه همه خانه‌‏ها و محله‏‌هايش، همسايه مسجد و خانه پيامبر(ص) است پس شاگردی کردن در مکتب مدینه منوره می‌تواند پلی برای رسیدن به ملکوت باشد.

پلى به سوى ملكوت با شاگردی در مکتب مدینه منورهبه گزارش ایکنا؛ حج يادآور رنج‌ها و مصائب پيامبر(ص) در مسير تبليغ اسلام و رستگارى بشريت است. پيام حج، پيام آزادگى و رهايى است اما حجاج برای رسیدن به چنین سطحی از درک عارفانه باید بدانند که به کجا می‌روند و در چه مکانی قدم می‌گذارند و این سرزمین چه پیام‌هایی برایشان دارد، شاگردی کردن در مکتب مدینه منوره می‌تواند پلی برای رسیدن به ملکوت باشد.

مدينه، شهرى است كه همه خانه‏‌ها و محله‏‌هايش، همسايه مسجد و خانه پيامبر(ص) است. از هر جاى شهر كه به راه افتى، گذرت به مسجد است و از ميان مسجد به هر جاى شهر كه بخواهى مى‏‌توانى بروى. در مسجد النبى، محمد(ص) را زيارت مى‏‌كنى و در جوارش فاطمه(س) را و اين‌ها همه از يک خانه و يک مسجد در بستر زمان جارى شده‏‌اند.

مسلمان بودن‏

در مدرسه مدينه مى‌آموزيم كه چگونه مى‏‌توان مسلمان بود و خلق و خوى مسلمانى داشت. همان خويى كه تو را محمدى و مسجدى مى‏‌كند. شايد كه در هنگام بازگشت به شهر و ديار خود رنگ و بوى آنان را به خود بگيرى و گرد دورى از اين مسجد و خانه را از خود دور كنى. ارتباط با ‌خانه پيامبر خدا(ص) و اهل‌بيت(ع) او و مسجدى كه از آن اسلام گسترش يافته است، ارتباطى جدا نشدنى‏ است. نزول وحى از آسمان ملكوت به مسجدالحرام و مسجدالنبى. مقصد معلوم و راه روشن است، باشد تا كه راه گم نكنيم و به بى‏‌راهه نرويم.

همراهى پيامبر(ص)

در مدرسه مدينه مى‌آموزيم كه در طول تاريخ، آنان كه متخلق به اخلاق پيامبر(ص) شدند، در احد، خندق و تبوك پرواز را تجربه كردند و در خاطره تاريخ جاودانه شدند؛ اما گروهى ديگر كه دل در گرو دنيا و لذات مادى داشتند، شكست احد را رقم زدند. احد عبرتگاه بزرگ مسلمانان است تا همگان بدانند در تمامى عقبه‏‌ها و جنگ‏‌هاى سخت، حتى اگر رسول خدا(ص) در ميان حاضر باشد و تو اخلاقت محمدى نباشد نتيجه بودنت فقط شكست است. در عوض اگر نبى و ولى غايب باشند اما تو عطر محمدى را بویيده باشى و اخلاقت رنگ آسمان گرفته باشد، هر كه باشى، از هر كجا كه آمده باشى، هر كجا قدم گذارى، عبرتى است حسنه براى صاحبان خرد.

خودباورى‏

در مدرسه مدينه مى‌آموزيم كه مسلمانان با پيشينه تاريخى و منابع غنى فرهنگى و علمى، سرآمد همه اقوام بوده‌اند و آن چه امروز مى‌تواند دوباره آنان را از اين تفرقه و وضعيت اسف‌بار نجات دهد، بازگشت به همان سرمايه‏‌ها و پيشينه وحيانى و فرهنگى است.

شهرى زنده‏

در مدرسه مدينه مى‏‌آموزيم كه چگونه يك شهر مى‏‌تواند همواره منشأ و سرچشمه نورانيت و بركت براى همه جهانيان در طول تاريخ باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha