طرحی برای شیوه اجرای آزمون‌های عمومی حفظ قرآن ارائه شد
کد خبر: 3734745
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

طرحی برای شیوه اجرای آزمون‌های عمومی حفظ قرآن ارائه شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ در جلسه اخیر کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم که طی روزهای گذشته برگزار شده است، طرحی برای نحوه برگزاری آزمون‌های عمومی حفظ قرآن به ستاد راهبری طرح ملی حفظ ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ جلسه کارشناسان ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم، طی روزهای گذشته برگزار و در آن در مورد نظام یکپارچه آزمون‌های حفظ عمومی قرآن کریم بحث و تبادل نظر شد.
با توجه به اینکه در آزمون‌های تخصصی حفظ قرآن، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورایی، متولی تدوین نظام آزمون‌های حفظ تخصصی قرآن کریم شده است، بر همین مبنا برای داشتن نگاه واحد به آزمون‌ها، این موضوع در بخش آزمون حفظ عمومی نیز شکل خواهد گرفت.
بر همین اساس با عنوان راهبرد 24 طرح ملی حفظ قرآن کریم مقرر شده بود تا سازمان تبلیغات اسلامی، اقدامات پیشنهادی در این موضوع را مطرح کند. لذا پیشنهادی که برای آزمون مطرح شده در دستور کار کارشناسی کارگروهی، قرار گرفته است.
مراحل نهایی این آزمون‌ها و شیوه‌های آن بعد از تدوین نهایی در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم اطلاع‌رسانی و به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.
بر همین اساس و طبق تصمیمی که اتخاذ شده است، در صورت تحقق تصمیمات، موسسات قرآنی مردم‌نهاد که بخش قابل توجهی از آزمون‌ها را دارند در مسیر آموزشی قرار می‌گیرند.
اگر این مبنا در کارگروه‌های تخصصی مورد تصویب قرار گیرد، قطعاً اسامی موسساتی که از توان کافی برخوردار باشند، نه تنها منتشر می‌شود، بلکه مشخص می‌شود موسسات در این آزمون‌ها از چه سهمی برخوردار هستند.
بنابر این با کاری که در کارگروه‌ها در حال پیگیری است و مبتنی بر تعریفی که در سند راهبری طرح ملی حفظ قرآن آمده است، انتظارات از حافظ در اجزاء مختلف و در حوزه‌های مختلف همچون صحت و حسن حفظ، میزان فهم و درک حافظ از آیات قرآن، میزان حفظ و سطح تجوید مشخص خواهد شد. این موضوع پس از تصویب در ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در دستور کار ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

captcha