اراده جدی قوای سه‌گانه نظام برای مبارزه با فساد به افکار عمومی منتقل شود
کد خبر: 3734868
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
جهانگیری:

اراده جدی قوای سه‌گانه نظام برای مبارزه با فساد به افکار عمومی منتقل شود

گروه اقتصاد ــ جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی عصر روز گذشته به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و معاون اول قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به تخلفات حوزه ارز و خودرو برگزار شد.

اراده جدی قوای سه‌گانه نظام برای مبارزه با فساد به افکار عمومی منتقل شود

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌‎رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینكه دشمنان امید مردم را هدف قرار داده و قصد دارند اعتماد مردم به نظام را به ویژه در مبارزه با فساد مخدوش كنند، گفت: در این مقطع حساس رسالت سنگینی بر دوش ما قرار دارد تا اراده جدی و عزم راسخ نظام، قوای سه گانه و نهادهای قضایی و امنیتی كشور را در مبارزه جدی با فساد به نمایش بگذاریم و این اراده را به درستی به افكار عمومی منتقل كنیم.
معاون اول رییس جمهور افزود: ایجاد این شائبه كه در مسئولین كشور اراده ای برای مبارزه با فساد وجود ندارد جفایی بزرگ در حق نظام است چرا كه مبارزه جدی با فساد از اصلی ترین آرمانهای انقلاب اسلامی بوده است و مقام معظم رهبری همواره خود پرچمدار مقابله با فساد هستند و در هیچ دوره ای تردیدی در موضع جدی ایشان برای مبارزه با فساد مشاهده نشده است، ضمن آنكه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به موجب فرمان ایشان ایجاد شده و پیگیر مبارزه جدی با مفاسد بوده است.
مقام معظم رهبری در دیدار اخیر هیأت دولت با ایشان نیز بر لزوم مبارزه قاطع با فساد تاكید كردند و فرمودند كه در مبارزه با فساد بیش از آنكه شعار داده و فریاد سرداده شود باید اقدام عملی صورت گیرد.
وی با تاكید بر اینكه در دولت هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد و برخورد با متخلفین وجود ندارد، گفت: دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی و نظارتی با هر مدیر متخلفی در هر رده و سطحی كه باشد برخورد كنند. هیچ استثنایی وجود ندارد چرا كه مبارزه با فساد زمانی موفق خواهد بود كه خط قرمزی در این مسیر قائل نباشیم.
دكتر جهانگیری در ادامه با اشاره به توطئه های آمریكا علیه ملت ایران تصریح كرد: آمریكا در فاز نخست پیش از آنكه تحریم و جنگ اقتصادی خود را آغاز كند، جنگ روانی و رسانه ای علیه ملت ایران به راه انداخته است تا افكار عمومی را در اختیار بگیرد و از این طریق اعتماد و امید مردم به نظام را هدف گرفته است. لازم است دبیرخانه ستاد با همكاری دستگاههای ذیربط و مشاركت رسانه ها و نخبگان كشور برای مقابله با این برنامه آمریكا، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.
معاون اول رییس جمهور اضافه كرد: تصمیمات و سیاست گذاری ها در شرایط عادی با شرایط غیرعادی متفاوت است و در شرایط جدید پیش روی كشور اصل بر این است كه وضعیت معیشتی مردم آسیب نبیند و زندگی آحاد جامعه به خوبی اداره شود و در این شرایط به دلیل آن كه ممكن است تصمیماتی به صورت غیرمتعارف اتخاذ شود، احتمال تخلف و سوء استفاده بیش از همیشه وجود دارد از این رو باید با جدیت دو چندان با متخلفین و افراد سوء استفاده گر و سودجو برخورد كنیم.
وی با اشاره به برخی سیاست گذاری های بانك مركزی كه در گذشته برای متعادل كردن قیمت ارز انجام شده است،‌خاطر نشان كرد: گاهی ممكن است كه بانك مركزی برای كنترل نرخ ارز و ثبات بازار ارز مداخلاتی را در بازار انجام دهد تا كشور از تنگنای ارزی خارج شود اما اگر فرد یا افرادی در این زمینه مرتكب تخلف و سوء استفاده شده باشند بی تردید باید با آنان برخورد شود و هیچ بهانه ای از سوی متخلفین پذیرفته نیست.
معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به ضرورت دسترسی بموقع دستگاههای امنیتی و قضایی به اطلاعات دقیق برای برخورد با موارد تخلف و سوءاستفاده، از دستگاههای اجرایی خواست اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی تخلفات را در اختیار دستگاههای امنیتی و قضایی قرار دهند.
در این جلسه نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی هم با تاكید بر اینكه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اطلاعات شفاف و دقیق هستیم بر لزوم اتصال سامانه های اطلاعاتی در دستگاه های مختلف كشور تاكید كرد و گفت: اصلاح سیستم اطلاعات و داده ها نقش بسیار پراهمیتی در مقابله با فساد و پیشگیری از بروز تخلفات دارد.
معاون اول قوه قضاییه نیز در این نشست با اشاره به اینكه دشمنان اعتماد مردم به نظام را هدف نخست خود قرار داده اند، گفت: باید به افزایش امنیت خاطر مردم كمك كنیم و در راستای بالابردن اعتماد عمومی و كاهش التهابات جامعه گام برداریم.
حجت الاسلام والمسلمین اژه ای همچنین با اشاره به اهمیت شفاف سازی و بیان واقعیت ها به جامعه، بر ضرورت اطلاع رسانی صحیح و بموقع به مردم تاكید كرد و گفت: البته اطلاع رسانی باید با روش صحیح انجام شود تا زمینه سوءاستفاده برخی افراد برای تشویش افكار عمومی فراهم نشود.
در این جلسه كه وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری، اطلاعات، رییس سازمان برنامه و بودجه، معاون حقوقی رییس جمهور، جانشین فرمانده نیروی انتظامی كشور، ‌رییس سازمان بازرسی كل كشور، رییس كل دیوان محاسبات، رییس كل بانك مركزی، رییس سازمان تعزیرات حكومتی و دادستان تهران نیز حضور داشتند، جعفری دولت آبادی دادستان تهران با ارائه گزارشی از اقدامات آن دادستانی در خصوص برخورد با سوداگران بازار ارز و متخلفین ثبت سفارش غیرقانونی خودرو از اراده جدی قوه قضاییه برای مبارزه با فساد بویژه در شرایط حساس كنونی كه مردم ایران با تحریم های ظالمانه آمریكا روبرو هستند، خبر داد.
همچنین نمایندگان ناجا و وزارت اطلاعات گزارش های جداگانه ای از بررسی های صورت گرفته درخصوص تخلفات حوزه ارز و ثبت سفارش خودرو ارائه كردند و به تشریح اقدامات صورت گرفته در برخورد با متخلفین و سوء استفاده گران و نیز دستگیری سرشبكه های اخلال در بازار ارز و خودرو پرداختند.
در این جلسه تخلفات صورت گرفته در حوزه ثبت سفارش خودرو و ارز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و راهكارهای پیشگیری از تكرار اینگونه تخلفات بررسی و تصمیماتی اتخاذ شد.

انتهای پیام

captcha