آغاز ثبت نام ششمین جشنواره قرآنی الحافظون
کد خبر: 3735638
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹

آغاز ثبت نام ششمین جشنواره قرآنی الحافظون

گروه مسابقات ــ مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از آغاز ثبت نام برای حضور در ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون خبر داد و گفت: از روز 15 مردادماه ثبت نام برای این آزمون آغاز می‌شود.

آغاز ثبت نام ششمین جشنواره قرآنی الحافظون

مهدی محرم‌زاده، مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به آغاز ثبت نام برای حضور در ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون، گفت: ثبت نام برای این جشنواره از روز 15 مردادماه در سه مقطع سنی و در رشته‌های مختلف آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مهلت ثبت نام به مدت 15 روز و تا اواخر مردادماه خواهد داشت، افزود: افراد متقاضی می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج و شعب حفظ قرآن در سراسر تهران به صورت تلفنی یا حضوری ثبت نام کنند.
محرم‌زاده تصریح کرد: رشته‌های این جشنواره در مقطع سنی زیر هفت سال شامل حفظ 20 سوره آخر قرآن، حفظ یک جزء، حفظ سه جزء و حفظ پنج جزء قرآن خواهد بود. همچنین رشته‌های دو مقطع سنی 8 تا 17 و بالای 17 سال نیز شامل حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 15 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.
مسئول امور شعب حفظ قرآن سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با اشاره به اینکه در این جشنواره افراد غیر عضو بسیج نیز می‌توانند ثبت نام کنند، اظهار کرد: این مسابقات در دو مرحله برگزار می‌شود، مرحله اول در سطح نواحی مقاومت بسیج و مرحله دوم نیز در سطح استان تهران خواهد بود. بر همین اساس مرحله مقدماتی شهریورماه و مرحله استانی نیز آبان‌ماه برگزار خواهد شد.
محرم‌زاده در پایان از برگزاری جلسه نشست مسئولان قرآن و عترت نواحی و اقشار تخصصی بسیج تهران بزرگ خبر داد و گفت: این نشست در محل مرکز تخصصی حفظ قرآن سازمان و قرآن عترت بسیج تهران در روز یکشنبه، 14 مردادماه از ساعت 11 صبح برگزار خواهد شد و در آن جزئیات ششمین دوره جشنواره الحافظون تشریح و تبیین خواهد شد.
براساس گزارش خبرنگار ایکنا، پیش از این از دو تغییر در این مسابقات خبر داده شده بود. اولین تغییر ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون که تنها در رشته‌های حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود به حذف بخش‌های کتبی اختصاص دارد. در ادوار گذشته این جشنواره، مسابقات در برخی رشته‌ها دارای بخش کتبی نیز بود که امسال این بخش حذف شده است.
همچنین دومین تغییر ششمین دوره جشنواره قرآنی الحافظون نیز به حذف رشته حفظ نیم جزء قرآن کریم برمی‌گردد.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین شیرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۱۷:۰۵
0
0
ثبت نام درمسابقات قرآن
سحر تقی زاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۷/۱۳ - ۱۰:۳۳
0
0
ثبت نام مسابقه احافظون
captcha