ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان
کد خبر: 3736899
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
حجت‌الاسلام‌ قریشی تأکید کرد:

ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان

کانون خبرنگاران نبأ ــ معاون آموزشی و پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تأکید بر ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان، گفت: تشکیل حلقه‌های مطالعاتی و رصد گرایش در استان‌ها اولویت امورات قرار گیرد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست علمی و تغییر نوآوری در ادبیات دینی و رویکردها با حضور معاون آموزش و پژوهش دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و کلیه استادان گروه معارف اسلامی دانشگاه‌های استان اردبیل، 16 مردادماه در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمجید قریشی، معاون آموزش و پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در این نشست با بیان اینکه نوگرایی در دانشگاه‌ها و کسب مهارت‌های مختلف همزمان با گذشت زمان ضرورت دارد، افزود: اگر نتوانیم مخاطب خود را به‌درستی بشناسیم و متناسب با نیازهای مربوطه بحث کنیم، دچار مشکلات فکری و عقیدتی در دانشگاه‌ها خواهیم شد.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نوآوری، تأکید کرد: تغییرات در محتوا و اولویت‌بندی‌ها باید با محوریت نیازهای فوری و حیاتی باشد.
قریشی مهجوریت قرآن، عنوان کردن مشکلات جامعه به پای کارآمدی ولی فقیه، عدم تبیین عبرت‌های عاشورا و عدم تبیین شخصیت‌های دوران حکومت امیرالمؤمنین علی(ع) را اولویت‌های امروز مطرح کرد و گفت: کتاب‌های آینده ما باید به‌صورت موسومی و فصلی به فرموده مقام معظم رهبری بازبینی شوند.
معاون آموزش و پژوهشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در بخش پایانی سخنان خود لزوم بومی‌سازی دروس را یادآور شد و تأکید کرد: حلقه‌های مطالعاتی و بررسی و رصد گرایش‌ها در استان‌ها تشکیل شود.
همچنین در این نشست حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبداله حسنی، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل اهمیت حضور اساتید گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌ها را یادآور شد و گفت: ۱۶ واحد از دروس دوره کارشناسی دانشجویان در اختیار استادان گروه معارف اسلامی است.
وی با بیان اینکه در قرآن تزکیه قبل از علم مطرح شده است، گفت: فقط یک‌بار علم قبل از تزکیه مطرح شده است. همه اساتید وظیفه پرداختن به مسئله تزکیه را دارند ولی در این میان مسئولیت گروه معارف اسلامی سنگین‌تر است.
حسنی در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌های استان اردبیل، عنوان کرد: در نیم‌سال 96-97، ۷۷۶ واحد برای گروه معارف اسلامی ارائه شد که ۱۰۱ نفر از اساتید برای این گروه به‌کار گرفته شد.
وی با بیان اینکه متوسط تدریس هر استاد هشت واحد درسی بوده است، اظهار کرد: خوشبختانه با درایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها صدور مجوز تدریس برای استادان، استانی شده است.
عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در این نشست با بیان اینکه بخشی از امورات سنگین رشد و توسعه دانشگاه‌ها برعهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و گروه معارف اسلامی در دانشگاه‌ها است، گفت: کارکنان دفاتر نهاد و گروه معارف اسلامی سربازان عرصه علمی و فرهنگی کشور هستند.
وی با تبیین تاریخچه دانشگاه محقق اردبیلی، به ارائه گزارشی از وضعیت فعلی آن پرداخت و اظهار کرد: مایه افتخار است ۵۹ رشته دکترای تخصصی در دانشگاه در حال تحصیل و تدریس است و ۴۰ درصد اساتید استادیار و دانشیار هستند.
حبیبی وجود ۱۱ نفر از اعضای هیئت علمی را جزو افتخارات دیگر دانشگاه عنوان کرد و گفت: دو نفر از دانشمندان یک درصد برتر جهان نیز عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی هستند‌.
وی در بخش پایانی سخنان خود به لزوم همکاری بیشتر گروه معارف اسلامی با دیگر گروه‌های علمی در جهت حل آسیب‌های اجتماعی، تأکید کرد.
یادآور می‌شود، در پایان این نشست اساتید نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان

ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان

ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان

ضرورت نوگرایی در دانشگاه‌ها جهت مقابله با دشمنان
بهزاد زارع
انتهای پیام

captcha