خرم آن لحظه كه مشتاق به یاری برسد/ خاطره دیداری كه در اذهان عاشقان ماندنی شد
کد خبر: 3738753
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵

خرم آن لحظه كه مشتاق به یاری برسد/ خاطره دیداری كه در اذهان عاشقان ماندنی شد

گروه اجتماعی ـ هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم، صبح روز ۲۲ مردادماه با حضور در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند، كه در این دیدار جمعی از خبرنگاران از جمله خبرنگار ایكنای استان فارس نیز حضور داشتند. در این نوشتار نگاهی به سفرنامه این دیدار داریم.

 خرم آن لحظه كه مشتاق به یاری برسد/ خاطره دیداری كه در اذهان عاشقان ماندنی شد

به گزارش ایكنا از فارس، اربعین سال 95 بود كه در هنگام برگشت در یكی از مساجد شهر كربلا برای دقایقی مستقر شدیم تا نماز اول وقت و به جماعت را اقامه كنیم. ما گروه رسانه‌ای اربعین متشكل از رسانه‌های مختلف استان فارس بودیم كه توسط سازمان بسیج رسانه به این سفر اعزام شده بودیم.

شور و اشتیاق مسلمانان كشورهای مختلف به مقام معظم رهبری
هیچگاه آن لحظه‌ای كه اذان و اقامه نماز ظهر خوانده شد و صف‌های طولانی جماعت در كنار هم تشكیل شدند را از یاد نمی‌برم. تمام زائران اربعین حسینی از هر قشر و نژاد و كشوری در كنار هم اقامه نماز بستند. در كنار ما گروهی از كردهای كشور تركیه قرار گرفتند كه بر گردن تمام آن‌ها یك كارت آویزان بود. كنجكاو شدم تا بر روی كارت آنان را ببینم كه از كجا آمده‌اند؛ یك طرف آن به زبان تركی و انگلیسی نام و مشخصات آنان را نوشته بود و در طرف دیگر آن عكس مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه‌ای قرار داشت.
با دیدن این صحنه بسیار تعجب كردم كه چرا عكس رهبر معظم انقلاب اسلامی ما بر روی كارت‌های زائران كشورهای دیگر قرار دارد و از آنان این نكته را پرس‌وجو شدم كه با ایما و اشاره به من فهماندند كه ایشان رهبر تمام مسلمانان جهان هستند و نه تنها كشور ایران!

یاور مستضعفان، محبوب دل‌های عاشقان است
بعد از آن ماجرا، طی مصاحبه‌های مختلفی كه با اتباع كشورهای مختلف از جمله محمد تقی خان، نابغه قرآنی جهان اسلام از كشور پاكستان داشتم، همه آنان بر این نكته تأكید كرده بود كه حضرت امام خامنه‌ای،‌ ولی امر تمام مسلمانان جهان است نه فقط ایران اسلامی و نه فقط تشیع؛ چرا كه ایشان همواره یار و یاور مسلمانان مظلوم بوده و هستند و اسلام واقعی همان است كه می‌گوید باید به فریاد مستضعفان رسید.
در هر روی، این مسائل موجب مباهات و افتخار و غرور منِ نوعی شده بود كه در كشوری زندگی می‌كنم كه مسلمانان كشورهای دیگر، رهبر كشورمان را رهبر خودشان می‌دانند و بدین صورت بود كه همواره آرزوی دیدار ایشان را در سر می‌پروراندم.

خرم آن لحظه كه مشتاق به یاری برسد/ خاطره دیداری كه در اذهان عاشقان ماندنی شد

آرزویی كه سرانجام محقق شد
تا اینكه آرزویم محقق شد. در روز پنج‌شنبه، 18 مردادماه جاری بود كه برای نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با آیت‌الله دژكام، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس در محل دفتر امام جمعه نشسته بودم كه مصطفی اژدری، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با روی گشاده و لبان خندان مرا صدا زد و به طرف او رفتم و یك سطر كاغذی كه در دستانش بود را به من نشان داد. «اسامی اصحاب رسانه جهت دیدار با ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای»! ابتدا متوجه منظورش نشدم و مات و مبهوت به چهره رئیس بسیج رسانه نگاه كردم تا اینكه به من گفت: آیا می‌خواهی به دیدار آقا بروی؟ اسم تو را بنویسم؟ كم كم از حالت بهت و حیرت بیرون آمدم و با شور و شعف وصف‌ناپذیری گفتم: بله حتماً چه هدیه و خبری خوش‌تر از این كه به یكی از آرزوهایم برسم و بدین طریق بود كه نام من به عنوان اولین نفر در این لیست ثبت شد.
بعد از برگزاری این نشست، مشاهده كردم كه خبرنگاران متعددی به خصوص بانوان خبرنگار بر گرد رئیس سازمان بسیج حلقه بسته‌اند و هر كدام تلاش می‌كنند تا نام خود را در این لیست به ثبت برسانند و بدین طریق راهی دیدار یار شوند.

اعزام 600 نفر از استان فارس جهت دیدار با مقام معظم رهبری
طی مصاحبه‌هایی كه با مسئولان سپاه فجر گرفته بودم مطلع شدم كه از استان فارس 600 نفر و در قالب 18 اتوبوس به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند. 10 اتوبوس و 400 نفر از شیراز و 8 اتوبوس و 200 نفر از شهرستان جهرم برای این دیدار انتخاب شده بودند.
همگی بسیجیانی بودند كه از قشرها و صنف‌های مختلف در این دیدار حاضر شده بود و همگی شوق و اشتیاق وصف‌ناپذیری برای دیدن رهبر معظم خود داشتند.
ساعت حركت ما ساعت 14 روز یكشنبه، 21 مردادماه جاری اعلام شده بود؛ آنچنان ذوق و شوق داشتم كه 20 دقیقه زودتر از ساعت مقرر در محل حسینیه عاشقان ثارالله (محل اعزام) حاضر شدم و در آنجا تك تك همسفرانم را دیدم.

حضور خانواده‌های معظم شهدا در میان عاشقان
خانواده‌های معظم شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نظیر شهید عبدالله اسكندری، شهید دادالله شیبانی و غیره زینت‌بخش این محفل عاشقان یار بود كه در این سفر ما را همراهی می‌كردند.
سر انجام مسافران 10 اتوبوس سوار شدند و ساعت حدوداً 16 بود كه از شیراز خارج شدیم و ساعت 20:30 بود كه به شهر ایزدخواست آباده رسیدیم و اتوبوس ما در جلوی مجتمع فرهنگی مذهبی فاطمیه این شهر توقف كرد تا بتوانیم در این مكان اقامه نماز مغرب و عشاء كنیم.
به محض اینكه از اتوبوس پیاده شدیم چند كودك نظر ما را جلب كرد كه به زیبایی هرچه تمام‌تر میهمانان را به سمت وضوخانه و مسجد این مجتمع راهنمایی می‌كردند و حتی برخی از آنان ما را تا دم درب مسجد همراهی می‌كردند و این نكته زیبایی بود كه در نظرم نقش بست زیرا علی‌رغم اینكه سفرهای زیادی داشته‌ام در هیچ جا ندیدم كه حتی كودكان این چنین زیبا از میهمانان خود استقبال كنند.
به محض ورود به مجتمع،‌ قبور مطهر شهدا كه به زیبایی هر چه تمام‌تر در كنار هم قرار داشتند، نظر همه ما را جلب كرد و بعد از اقامه نماز سریع خودم را به قبور مطهر این شهدا رساندم تا دقایقی هم از محضر نورانی شهدا فیض ببرم.

ایزدخواست؛ شهر كوچك و محرومی با 120 شهید
در كنار یكی از قبور شهدا نشستم تا برای لحظاتی درد دل كنم و بدین طریق آرامشی كه همیشه از شهدا می‌گیرم را دوباره به دست آورم؛ یك بانوی جوان با روی خوش كنارم نشست و از من پرسید «شما زائران دیدار آقا هستید؟ خوش به سعادتتان. ما را هم دعا كنید». همچنان خودش رشته كلام را به دست داشت و شروع كرد به توضیحاتی درباره شهدا و شهر ایزدخواست. می‌گفت كه این شهر با وجود تمام محرومیت‌هایی كه دارد 120 شهید را تقدیم این انقلاب كرده است كه تعدادی از آنان در این مجتمع مدفون شده‌اند و تعدادی دیگر در قبرستان كنار امامزاده سیدعلی(ع) روبه‌رویی.
بسیار بر محرومیت این شهر تأكید می‌كرد و می‌گفت مردم این دیار همواره متدین بوده‌اند و چنانچه مشاهده می‌كنیم امشب كه شب سالروز ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) همگی در مراسم جشن شركت كرده‌اند.
بر روی دیوار مجتمع فرهنگی مذهبی فاطمیه ایزدخواست نام تمام 120 شهید به همراه مشخصات آنان نوشته بود و در محوطه بیرون آن نیز نوشته شده بود كه این مجتمع هدیه مقام معظم رهبری به مردم شهر ایزدخواست است كه در سال 91 توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث شده است.
هرچه بود فضای معنوی بسیار زیبایی، روحم را نوازش می‌كرد. با وجودی كه تاریك و شب بود اصلاً از قبرستان نمی‌ترسیدم و بعضاً‌ به كنار برخی قبور می‌رفتم؛ بر روی مزار شهدایی كه در قبرستان دفن شده بودند، قبه‌های طلایی مانندی نصب كرده بودند تا مشخص شود اینجا مدفن یك شهید است.

شمارش لحظات دیدار یار
خلاصه بعد از توقف 45 دقیقه‌ای دوباره به راه افتادیم تا اینكه در ساعت 4:30 صبح روز دوشنبه، 22 مردادماه به مرقد امام راحل رسیدیم و بعد از اقامه نماز صبح و خوردن صبحانه به طرف بیت رهبری حركت كردیم و در طول مسیر، كارت‌هایی كه بر روی آن نوشته شده بود «ملاقات» به دست تك تكمان دادند تا همراه خود داشته باشیم. حول و حوش ساعت 7:30 و 8 صبح بود كه به خیابان جمهوری رسیدیم و سریع پیاده شدیم و مسافت این خیابان را كه تماماً اتوبوس‌های متعدد از شهرستان‌های مختلف كشورمان بود طی كردیم و وارد بیت رهبری شدیم.
بعد از گذراندن صف‌های طولانی و چندین گیت بازرسی بالاخره وارد حسینیه‌ای كه محل سخنرانی بود، شدیم و لحظه به لحظه به خیل عظیم مشتاقان دیدار یار افزوده می‌شد. از تمام اقشار و استان‌های مختلف كشورمان حضور داشتند آن هم با لباس‌های محلی. لباس‌های لرهای چهارمحال بختیاری، ترك‌های تركمن صحرای استان گلستان و غیره بسیار به نظر می‌آمد و نشان می‌داد كه تمام مسلمانان شیعه و سنی كشورمان از هر قشر و نژاد دلداده مقام معظم رهبری هستند و برای دیدار ایشان سختی راه دور را به جان خریدند و به اینجا آمدند.
خرم آن لحظه كه مشتاق به یاری برسد/ خاطره دیداری كه در اذهان عاشقان ماندنی شد
تقریباً یك ساعت به انتظار نشستیم تا آقا وارد سالن شود. در طول این مدت پیوسته جمعیت با شعارهای متعدد علاقه و شور و اشتیاق خود را نسبت به مقام عظمای ولایت نشان می‌دادند. «خونی كه در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، «ما اهل كوفه نیستیم، علی تنها بماند»، «مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسرائیل» و غیره شعارهایی بود كه پیوسته سر داده می‌شد تا اینكه مقام معظم رهبری وارد سالن شدند.
همه با ذوق و شوق فراوان از جای برخاسته‌اند چرا كه بعد از گذراندن راه طولانی سفر، بالاخره موفق به دیدار یار آن هم از نزدیك شدند. آری! او ولی امر مسلمین جهان است؛ همان كه مسلمانان كشورهای دیگر بسیار به ولایت ایشان اعتقاد دارند و تأكید می‌كنند كه رهبر تمام مسلمانان جهان است.
همچنان شور و شعار بود كه سر داده می‌شد تا سرانجام آقا نشستند و مردم به تبع ایشان نشستند و قاری قرآن شروع به تلاوت آیاتی چند از كلام‌الله وحی كرد. آیاتی كه خداوند در آن تأكید می‌فرمود كه حضرت محمد(ص) بر دشمنان بسیار سخت‌گیر و با مؤمنان بسیار مهربان بود.

نگاهی گذرا به سخنان مقام معظم رهبری
بعد از تلاوت آیات وحی، حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای شروع به سخنرانی كردند و مشتاقان با گوش جان سخنان گهربارش را می‌شنیدند و به راستی چقدر با طمأنینه و حكمت‌آمیز درباره تمام مسائل روز سخنرانی كردند. از ارتباطات خارجی و عدم سازش و هر گونه مذاكره با آمریكا گفتند و تأكید كردند كه دو كلام می‌گویم جنگ نخواهد شد و مذاكره نخواهیم كرد و صدای تكبیر حاضران بود كه به گوش می‌رسید.
حمایت قاطع از دولت، یكی دیگر از بخش‌های سخنرانی ولی امر مسلمین جهان بود كه تأكید می‌كرد برخی‌ها می‌گویند دولت باید تغییر كند، در صورتی كه اینطور نیست این دولت باید بر سر كار بماند و نقایص و مشكلات را برطرف كند.

توجه به عدالت؛‌ نكته‌ای كه مقام معظم رهبری پیوسته بر آن تأكید دارند
هنگامی كه سخن از مشكلات معیشتی و فسادهای اقتصادی به میان آمد، جمعیت شروع به شعار دادن كردند و گفتند «مفسد اقتصادی اعدام باید گردد» اما مقام معظم رهبری فرمودند صبر كنید، مگر شما دادگاه هستید كه رأی می‌دهید؛ مفسد اقتصادی باید ابتدا جرمش مشخص شود و بعد از آن مجازات اعدام یا زندان در نظر گرفته می‌شود. این نكته‌ای بود كه نشان می‌داد معظم‌له چقدر به بحث عدالت تأكید دارند.
سخنرانی مقام معظم رهبری تا ساعت 12 به طول انجامید و بعد از آن همگی راهی اتوبوس‌های خود شدند و ما هم مستقیم به طرف مرقد امام(ره) به راه افتادیم و در آنجا نماز ظهر و عصر را اقامه و ناهار را صرف كردیم و بلافاصله راهی قم شدیم.

حض معنوی سفر با زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمكران، مضاعف شد
یكی از بخش‌های جذاب این سفر، زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و همچنین مسجد جمكران بود كه هرچه از زیبایی‌ها و حض‌های معنوی آن بگویم كم است و باید عاشق بود تا بتوان میزان این لذت‌ها را حس و درك كرد.
و سرانجام در ساعت 22 بود كه از شهر مقدس قم به سمت شهر خود راهی شدیم و نماز صبح را در دهستان بیدك شهرستان آباده اقامه كرده و در ساعت 9 صبح به شیراز رسیدیم.
كلام آخر اینكه همیشه تحقق آرزوها به خصوص آرزوهای معنوی برای هر شخص و فردی لذت‌بخش است و مسلماً این سفر هم برای تمام عاشقان خاطره‌انگیز و لذت‌بخش بود و امیدوارم كه تمام آرزوهای عاشقانی كه آرزوی دیدار یار را در سر می‌پرورانند،‌ به آرزوی خود برسند.

زهرا عسكری
انتهای پیام

captcha