فرماندهی جنگ یمن در دست آمریکایی‌هاست/ گزارشی از شرایط فجیع ملت یمن
کد خبر: 3739093
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
زارعی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران:

فرماندهی جنگ یمن در دست آمریکایی‌هاست/ گزارشی از شرایط فجیع ملت یمن

گروه سیاسی ــ کارشناس مسائل منطقه‌ای با بیان اینکه آمریکایی‌ها سعی می‌کردند تا کنون نقش خود را در جنگ یمن مخفی نگه دارند و تنها محدود به حمایت تجهیزاتی و سخت‌افزاری نشان دهند، گفت: قضایای بندر حدیده پرده را از جلوی چشم جهانیان انداخت و مشخص شد اساسا فرمان جنگ در دست جنایتکاران آمریکایی است.

به گزارش ایکنا، سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه‌ای، امروز 26 مردادماه، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به تشریح تحولات یمن پرداخت و گفت: یمن صحنه‌ای است که در آن می‌توان دو موضوع متضاد را در کنار هم به تماشا نشست.

وی ادامه داد: اولین موضوع، این است که جنایاتی که در یمن علیه مردم این کشور در جریان است از سوی یک ائتلاف جهانی و منطقه‌ای با حضور اشرار عالم و جنگ‌افروزان و مزدوران صورت می‌گیرد. این جنایات علیه یک ملت مظلوم است که هیچ جرمی در دنیا مرتکب نشده به جز اینکه می‌گوید می‌خواهد مستقل باشد و خودش سرنوشتش را تعیین کند.

زارعی اظهار کرد: این یک جنگ سنگین جهانی با حضور دست کم 17 کشور است که در رأس این جنگ، آمریکا قرار دارد که سعی می‌کردند تا کنون نقش خود را در این جنگ مخفی نگه دارند و تنها محدود به حمایت تجهیزاتی و سخت‌افزاری نشان دهند، اما قضایای بندر حدیده پرده را از جلوی چشم جهانیان انداخت و مشخص شد اساسا فرمان جنگ در دست جنایتکاران آمریکایی است.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای عنوان کرد: حاصل این جنگ 3 سال و نیم را می‌توان براساس گزارش سازمان عفو بین‌الملل تشریح کرد؛ تاکنون 6300 نفر از مردم مظلوم یمن در این مدت به شهادت رسیده‌اند که 1491 نفر کودک زیر 15 سال بوده‌اند که 24درصد کشته‌شدگان را شامل می‌شود.

وی افزود: بر اثر این جنگ 14هزار نفر بیمار براثر فقدان دارو و محاصره ظالمانه غربی‌ها و وابستگان عرب آنها فوت کرده‌اند که این عدد را باید به عدد شهدا اضافه کرد. همچنین 2400 نفر فقط از طریق بیماری وبا درگذشته‌اند و هزاران نفر دیگر در معرض این بیماری قرار دارند.

زارعی ابراز کرد: 8و نیم میلیون نفر نیز گرفتار قحطی و گرسنگی هستند به شکلی که هر دو روز یکبار غذایی برای خوردن دارند که آن هم غذایی بسیار مختصر در حد نان است. این در حالی است که یمن کشور بیچاره و فقیری نیست و اگر درگیر جنگ و سیاست‌های استعماری نباشد این ملت می‌تواند از سرزمین خودش، مردمش را اداره کند.

وی اضافه کرد: از آثار دیگر این جنگ، 4 میلیون آواره جنگی فاقد سرپناه و منزل است. فقط در جریان نبرد بندر حدیده، 350هزار نفر آواره شدند و در وضعیت سخت بی‌خانمانی قرار دارند. 500هزار کارمند یمنی، اعم از کارمندان ارتش و سایر ادارات، در طی این سه سال و نیم، حقوقی نگرفته‌اند و در واقع این ملت در شرایط فقر مطلق قرار گرفته که این به واسطه سیاست‌های استعماری و جنایات امریکا و مزدوران اوست.

زارعی با بیان اینکه این جنایات، بسیار مهندسی‌شده و حساب‌شده است، گفت: به هیچ وجه نمی‌توان این جنایات را گتره‌ای، تصادفی و موردی تلقی کرد. شورای امنیت سازمان ملل پشت سر این گرفتاری‌ها قرار دارد. در واقع قطعنامه این شوراست که اجازه داده متجاوزان زمین، دریا و هوای یمن را محاصره کرده و اجازه نمی‌دهند از طریق فرودگاه حدیده و صنعا دارو و مواد غذایی به دست مردم یمن برسد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای تأکید کرد: این جنایات و آمار بی‌سابقه در صد سال گذشته علیه یک ملت است که سرمنشأ آن هم به شورای امنیت سازمان ملل برمی‌گردد و امروز هم برملا شده که فرماندهی این جنایات علیه مردم یمن، آمریکایی‌ها هستند.
وی اظهار کرد: جاهایی که محل طمع جنایتکاران است چه جاهایی است؟ کجای دنیا به بیمارستان و اتوبوس کودکان داده می‌شود که چند روز پیش 52کودک در اتوبوس با حمله متجاوزان به شهادت رسیدند و وقتی از فرمنانده متجاوز سعودی سؤال می‌شود او پاسخ می‌دهد که بله اینها کودک بودند اما اینها در دبستان مشق رزم می‌دیدند و آماده می‌شدند که در آینده به حوثی‌ها بپیوندند. وقاحت را اینها به کجا رساندند.
زارعی اظهار کرد: این جنایت‌ها و اقدامات سبوعانه روی چنگیز، هیتلر و موسولینی را سفیده کرده است. امریکایی‌ها در روز روشن با هزاران عضو بلک واتر به یمن آمده‌اند و با استخدام جنایتکاران در منطقه از سودان، اتیوپی و جاهای دیگر ملتی را در گرسنگی قرار دادند تا از این ملت سرباز بگیرند. به عبارتی گرسنگی را وسیله‌ای برای سربازگیری قرار دادند. ‌
وی افزود: همین چند روز پیش یکی از رهبران جنوب یمن خطاب به اماراتی‌ها گفت که شما، جنوبی‌ها را در مضیقه و گرسنگی قرار دادید تا بیایند و سربازی شما را بکنند‌ و بعد به ما دروغ گفتید که به ما کمک دهید تا بر حدیده مسلط شویم تا استقلال یمن جنوبی را به رسمیت بشناسیم.
این کارشناس مسائل منطقه‌ای عنوان کرد: به همین خاطر طی هفته‌های گذشته، هزاران نفر از کسانی که به طمعی و تحت سیاستی به حدیده اعزام شده بودند فرار و منطقه را ترک کردند.
وی ادامه داد: براساس آماری که اخیرا توسط بعضی محافل سعودی منتشر شده فقط سعودی‌ها 500 میلیارد ریال سعودی را در اینجا خرج جذب مزدور کردند. یعنی از طرفی گرسنگی می‌دهند و و از طرف دیگر در جایی دیگر پول می‌پاشند تا ملتی را علیه خودش به کار گیرند و این هزینه را گردن همان ملت طعمه می‌اندازند. اما این سیاست‌های شیطانی به کجا رسیده است؟ این یک عبرت بزرگ تاریخی است.
زارعی اظهار کرد: امروز بعد از سه سال و نیم قضایای یمن که قرار بود که بعد از سه هفته به نتیجه برسد، قوای متجاوز در برابر ملتی مظلوم، فقیر و محاتج به یک وعده غذا به زانو درامده است و این از آن قضایای روشن قرآنی است که می‌فر‌ماید اگر ملتی ولو با سختی زیاد در برابر دشمنان خدا مقاومت کنند دست نصرت خدا به سوی آنان خواهد بود.
وی تصریح کرد: امروز آن حدیده‌ای که قرار بود ظرف یکماه به تصرف سعودی‌ها، اماراتی‌ها و آمریکایی‌ها در بیاید سیزده هفته از آن زمان گذشته و امروز سواحل حدیده در اختیار و سیطره انصارلله قرار دارد و انصارلله این ارتش جهانی را با شکستی سنگین و مفتضحانه مواجه کرده است.
زارعی افزود: در واقع تسلط رزمی انصارلله در اینجا به گونه‌ای است که متجاوزان را میخکوب کرده است. در همین سیزده هفته متجاوزان بیش از 5هزار کشته و ده هزار زخمی دادند و بیش از 7هزار نفر از آنها متواری شدند و امروز نیروهای متجاوز در سواحل دریای سرخ تحت سیطره نیروهای مبارز یمنی هستند.
وی تأکید کرد: امروز انصارلله و ملت یمن در حدی از توانمندی است که می‌تواند دریای سرخ را ببندد یا باز کند و الان گذشت کرده است و برای اینکه به دنیا ثابت شود که اگر انصارلله در اینجا سیطره داشته باشد، دریای سرخ امنیت دارد آنها امنیت این دریا را حفظ کرده‌اند.
وی در خصوص شلیک پی در پی موشک‌های انصارالله به نقاط مختلف دشمن گفت: در این چند روز آنها هفت موشک را به نقاط مختلفی در عسیر، جیزان، نجران و ... شلیک کردند و قبل از این موشک‌های انصارلله، ریاض را با طی مسافت بیش از هزار کیلومتر مورد حمله قرار داد و چندی پیش هم ابوظبی هم مورد حمله پهپادی انصارالله قرار گرفت و این نشان می‌دهد اگر اراده کند می‌تواند دریای سرخ، باب المندب را ببندد و خلیج عدن را ناامن کند و اقیانوس هند را از حضور ناوهای نظامی و نفتکش‌ها تهی کند.
زارعی ابراز کرد: سرنوشت جنگ در طی این مدت و این همه جنایت این است که امروز انصارالله و ملت یمن به انواعی از تجهیزات دفاعی و پیشرفته پهپادی نائل شده‌اند که می‌تواند بیش از 1500 کیلومتر را طی کرده و ابوظبی را مورد حمله قرار دهد. به زودی سیستم دفاع هوایی انصارلله هم فعال خواهد شد و در موقعیتی قرار گرفته که می‌گوید سال 2018 سال تمرکز حمله موشکی به عربستان است و صریحا اعلام کرده امنیت و آسایش را در این سال به طور کامل مختل خواهیم کرد. عربستان، امارات و آمریکا که باور نمی‌کنند یک ملت گرسنه در محاصره مظلوم بتواند پیشرفتی داشته باشد، دهان باز می‌کنند و ایران را متهم به ارسال تسلیحات می‌کند و وزیر خارجه عربستان پوسته موشکی را در سازمان ملل نشان می‌دهد که این قطعات ایرانی هستند.
این کارشناس مسائل منطقه‌ای اظهار کرد: اما سؤال بزرگ این است که شما از همه طرف و جهت یمن را محاصره کردید با این وجود ایران چطور قادر است به یمن موشک منتقل کند. اگر راست می‌گویید این نشان‌دهنده ضعف شماست. ولی شما دروغ می‌گویید و نمی‌توانید باور کنید همان تجربه ملت ایران در مواجهه با متجاوزان در دفاع مقدس، بعد از آن، یک ملت دیگر مانند ملت یمن با نگاه به آن تجربه و نگاه به انقلاب اسلامی و ملت ایران و سپاه همان مسئله را در سرزمین خودش تکرار کند. 
وی عنوان کرد: در اینجا باید گفت ملتی مثل ایران با این جمعیت، امنیت، توانمندی‌های مادی در این سرزمین، مرزهای باز سرزمینی و ارتباطات گسترده خارجی و نیروی کارامد داخلی، در برابر تهدیدات آمریکا زانو می‌زند. شما از پس ملت مظلوم یمن برنیامدید چگونه ایران را می‌خواهید به زانو در آورید. به امریکا می‌گوییم شما و اذناب شما که نتوانستید جنگ حدیده را مدیریت کنید و سرافکنده‌اید، چطور به خودتان اجازه می‌دهید در برابر ملتی که همه چیز را در این دنیا دارد، از مردان سلحشور، سرزمین غنی و نفوذ قوی در غرب آسیا و ...حرف از تهدید و جنگ بزنید. این ملت استحکام درونی و بیرونی دارد و امکانات دارد و مسلما آینده بسیاتر فاخری خواهد داشت و در برابر ستمگران زانو نخواهد زد.

captcha