عناوین روزهای دهه امامت و ولایت اعلام شد/ ترویج نامه 53 نهج‌البلاغه
کد خبر: 3739557
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

عناوین روزهای دهه امامت و ولایت اعلام شد/ ترویج نامه 53 نهج‌البلاغه

گروه جامعه ــ از روز 31 مردادماه، دهه امامت و ولایت با برگزاری برنامه‌های مختلفی از جمله ترویج نامه 53 حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ دهه امامت و ولایت سال جاری از 31 مرداد‌ماه، مصادف با عید سعید قربان آغاز و تا روز هشتم شهریورماه، مصادف با عید غدیر ادامه دارد.

به همین مناسبت، عناوین روزهای این دهه از سوی بنیاد بین‌المللی غدیر به این شرح اعلام شده است:

روز چهارشنبه مصادف با عید قربان؛ آغاز دهه امامت و ولایت با عنوان روز «توحید، بندگی و اطاعت» نام‌گذاری شده است. «ایثار و دفاع از حریم ولایت» عنوان دومین روز از دهه ولایت و امامت است و روز سوم با نام «ولایت و مردم سالاری دینی» نام‌گذاری شده است که این روز، دوم شهریورماه؛ با آغاز هفته دولت و شهادت سید علی اندرزگو نیز همزمان است.

سوم شهریورماه، نیز با عنوان روز «ولایت محور وحدت اسلامی»، چهارم شهریورماه، با عنوان «قرآن و عترت»، و روز دوشنبه، پنجم شهریورماه، که با ولادت امام هادی(ع) نیز همزمان است با عنوان روز «ولایت، هدایت و عزت اسلامی» و روز سه‌شنبه به عنوان روز «ولایت، بصیرت، دشمن‌ستیزی» نام‌گذاری شده است.

همچنین نهمین روز از دهه امامت و ولایت با عنوان «ولایت و اقتدار ملی» و در نهایت روز پنج‌شنبه مصادف با عید غدیر به عنوان روز «غدیر امامت و ولایت» نام‌گذاری شده است.

به گزارش ایکنا؛ ترویج‌ نامه 53 نهج‌البلاغه (نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر)، اختصاص بخشی از خطبه‌های نماز جمعه به مبحث غدیر، قرائت زیارت جامعه در بین نماز ظهر و عصر در دانشگاه‌ها، مساجد و سایر اماکن عمومی، برپایی نماز عید غدیر، اطعام عید غدیر و قرائت زیارت غدیریه امام هادی(ع) از جمله برنامه‌های این دهه است.

انتهای پیام

captcha