آموزش ۳۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «مشکات» صوفیان
کد خبر: 3739665
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

آموزش ۳۰ قرآن‌آموز در خانه قرآن «مشکات» صوفیان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر خانه قرآن «مشکات» صوفیان، با بیان اینکه 30 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی از گرایش‌های آموزشی خانه قرآن مشکات است.

 آموزش 30 قرآن آموز در خانه قرآن «مشکات» صوفیان

بیوک اسدی، مدیر خانه قرآن «مشکات» صوفیان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 30 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این خانه قرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی از گرایش‌های آموزشی این خانه قرآن محسوب می‌شود.
وی افزود: درک عظمت قرآن کریم، منوط به معرفت قرآن در تمامی ابعاد است. یعنی شناخت حقایق و معارف غیبی، اسرار و حکم، شرایع و احکام، قصص و امثال، محکم و متشابه، تأویل و تنزیل و ظاهر و باطن آن، که هر کدام بُعدی از ابعاد و جلوه‌ای از جلوه‌های قرآن کریم است.
وی به پایه سنی قرآن‌آموزان این مرکز اشاره کرد و گفت: قرآن‌آموزان در پایه‌های سنی جوان و بزرگسال در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند.
اسدی‌ از راهکارهای یادگیری قرائت صحیح قرآن گفت و ادامه داد: برای یادگیری و قرائت صحیح قرآن کریم ابتدا باید کلمات و حروف زبان عربی و رسم‌الخط و علائم قرآن را به‌درستی شناخت و از راه‌های مختلف، روخوانی قرآن را فراگرفت.
مدیر خانه قرآن مشکات صوفیان یادآور شد: کسی که در روخوانی قرآن مشکل دارد علتش تلاش و تمرین نکردن و کناره‌گیری از قرآن و ترک یادگیری قواعد روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم است.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می‌فرمایند: در قرآن چراغ‌های هدایت و پرتوگاه حکمت است، برای کسی که صفت(حق) را بشناسد راهنمای معرفت است، پس، باید آدمی دقت نظر کند و صفت(حق) را پیش چشمش آرد، تا از هلاکت رهایی یابد و از تنگنا به در آید؛ زیرا که اندیشیدن، مایه حیات دل شخص بینا و با بصیرت است، همچنان که آدمی به نور چراغ در تاریکی‌ها راه می‌پیماید.
اسدی قرآن را بهترین هدیه خدا دانست و اظهار کرد: قرآن بهترين كلام و هديه اوست، و نيز تكلم خدا با بشر است. انسان عاقل و فهميده به هيچ عنوان حاضر نيست بين او و قرآن فاصله بيفتد. مگر نه اين است كه گوش و چشم انسان مي‌خواهند لذت ببرند. چرا لذّت را با شنيدن و ديدن آيات و كلام الهی تأمين نكنند تا بخواهند از راه باطل چشم و گوش را به لذّت مادّی سرگرم كنند.

انتهای پیام

captcha