اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی همزمان با دهه ولایت در تبریز
کد خبر: 3739759
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷

اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی همزمان با دهه ولایت در تبریز

گروه فرهنگی - معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهه ولایت و امامت با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی خبر داد.

 اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی همزمان با دهه ولایت در تبریز

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز 28 مردادماه از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهه ولایت و امامت با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی خبر داد و گفت: شهرداری تبریز با هدفِ تعمیق و تعالی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی، تأکید و توجه به جایگاه پراهمیت ولایت‌مداری و هویت ‌بخشی فرهنگی با تکیه بر مفاهیم ناب ولایی و ایجاد یکپارچگی و انسجام عملی در فعالیت‌های مذهبی و ارتقای سطح نشاط اجتماعی ومعنوی، اقدامات گسترده و فعالیت‌های ویژه‌ای را به مناسبت دهه ولایت برنامه‌ ریزی کرده و در دست اجرا دارد.
وی، از برگزاری 10جشن‌ بزرگ مردمی در 10 منطقه شهرداری به مناسبت دهه ولایت وامامت خبر داد و افزود: اجرای بازی‌های بومی ومحلی، برگزاری نمایشگاه، اجرای مسابقات فرهنگی وهنری، اجرایی برنامه‌های هنری و تجلیل از برترین‌های کنکور و برنامه‌های متعدد دیگر ازجمله بخش‌های این جشن‌ها خواهد بود که به مدت 10 شب از قربان تاغدیر در پارک‌ها ی مناطق دهگانه شهری برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام حمیدی، همچنین برگزاری جشن بزرگ غدیر در فرهنگسرای بزرگ الغدیر، برنامه‌های اتوبوس شادی در محلات، مجتمع های مسکونی و پارک‌های سطح شهر را از دیگر برنامه‌های شاخص این دهه در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و معنوی در بین شهروندان عنوان کرد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیر در دو پارک شهر به مدت ده روز، همایش‌های تبیینی با محوریت آموزه‌های مکتب علوی و نمایشگاه‌های فرهنگی با محوریت ارتقای نشاط معنوی و اجتماعی شهروندان با پاسداشت اعیاد اسلامی و تعظیم شعائر اسلامی با محوریت دهه ولایت در مراکز فرهنگی شهرداری در این مدت ویژه عموم شهروندان برگزار می‌شود.
وی، از برگزاری سلسله مراسم سخنرانی، جشن و مدیحه سرایی در مساجد، پارک‌ها و بوستان‌ها، فرهنگسراها و نمازخانه‌ها، کمک و همکاری با مساجد در برگزاری نیایش و مراسم روح افزا و پرفیض دعای عرفه در ایام دهه ولایت و امامت خبر داد.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اعلام اینکه بیش از ده‌ها عنوان ویژه برنامه برای دهه مبارک امامت و ولایت در نظر گرفته شده است، اظهار امیدواری کرد که این برنامه ها موجبات رضایت خاطر شهروندان گرامی را فراهم آورد.

انتهای پیام

captcha