اقتدار ملی نظام مدیون خودکفایی در عرصه صنعت دفاعی است
کد خبر: 3739899
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
امام جمعه بوشهر:

اقتدار ملی نظام مدیون خودکفایی در عرصه صنعت دفاعی است

کانون خبرنگاران نبأ ــ آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری گفت: قطعا بخش بسیاری از یک نظام، اقتدار ملی خود را مدیون نیروهای مسلح و صنعت دفاعی آن است و اگر یک کشور در عرصه صنعت دفاعی خودش خودکفا باشد بر توان آن افزوده می‌شود و بر توان ملی آن افزودگی استراتژیک دیده خواهد شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، طی آئینی نماینده وزارت دفاع و مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر روز 28 مردادماه به مناسبت 31 مردادماه سالروز صنعت دفاعی در محل دفتر امام جمعه بوشهر با آیت‌الله صفایی بوشهری دیدار کردند.

وزارت دفاع؛ خادم نیروهای مسلح کشور

سرهنگ عباس ثابت‌مقدم، نماینده وزیر دفاع و مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر در این دیدار به ارائه گزارش حوزه خدمات ساتا پرداخت و اظهار کرد: وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خادم نیروهای مسلح کشور است و وزارت دفاع نزدیک به یک هزار شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

بازآماد صنایع دفاعی به همت نخبگان وزارت دفاع

وی یاد شهيدان چمران، نامجو و فكوری سه وزير دفاع شهيد را گرامی داشت و افزود: شاهد پیشرفت‌های خوبی در دستاوردهای نخبگانی مهم وزارت دفاع در حوزه هوایی و بازآماد صنایع دفاعی هستیم.

نماینده وزیر دفاع با اشاره به اینکه از دوران مهندسی معکوس گذر کردیم و شاهد رشد به روز صنایع وزارت دفاع هستیم، عنوان کرد: تمرکز ما بر روی اولویت‌های مجموعه دفاعی کشور بود که اولویت اول ما موضوع موشکی است که در این حوزه وضعیت خوبی از لحاط چابکی، رادارگریزی و دقت بالاتر و پایداری در مقابل شرایط محیطی مختلف داریم و باید آن را ارتقا می‌دادیم و هر ایده تا مراحل ساخت در وزارت دفاع دو و نیم سال به طول می‌انجامد.

دیدار و سرکشی از 250 نفر بازنشسته نیروهای مسلح

مدیرکل تأمین اجتماعی نیروهای مسلح استان بوشهر گفت: در چهار ماهه نخست سال از 250 نفر از بازنشستگان و خانواده‌های آنان دیدار و سرکشی انجام شده است و این مأموریت ذاتی به همت اداره امور بازنشستگان ساتا بوشهر توسط چند گروه انجام می‌شود.

ثابت‌مقدم با بیان اینکه در مؤسسه اعتباری کوثر کارهای ارزنده‌ای ویژه نیروهای مسلح انجام می‌شود، بیان کرد: 50 درصد از بازنشستگان حقوق و تهسیلات ‌حمایتی خود را از طریق این مؤسسه اعتباری دریافت می‌کنند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر در این جلسه یاد شهدای وزارت دفاع را گرامی داشت و از تلاش‌های مجموعه ساتا تشکر و قدردانی کرد.

اقتدار ملی نظام مدیون خودکفایی در عرصه صنعت دفاعی است

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: قطعا بخش بسیاری از یک نظام، اقتدار ملی خود را مدیون نیروهای مسلح و صنعت دفاعی آن است و اگر یک کشور در عرصه صنعت دفاعی خودش خودکفا باشد بر توان آن افزوده می‌شود و بر توان ملی آن افزودگی استراتژیک دیده خواهد شد.

نویسنده کتاب «درآمدی بر مدیریت کارآمد اسلامی»، افزود: ما باید در فضای تحریم و تهدید به صنایع دفاعی خودمان توجه کنیم و ابزار الکترونیکی فوق روز در حوزه هوا، دریا و زمین طراحی کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر عنوان کرد: با تشکیل و تأسیس بانک صنایع دفاعی کشور، ما می‌توانیم ببینیم پیشرفت‌های غیرقابل تصوری در این 40 ساله داشته است و در این زمینه به خودکفایی دست پیدا کرده‌ایم و به مرجعیت علمی نیز در صنایع دفاعی به‌زودی دست پیدا خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کار دیگر مجموعه وزارت دفاع و تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خدماتی است که به بازنشستگان نیروهای مسلح و خانواده آنها می‌دهید و سعی کنید در سه جبهه خدمات رفاهی، خدمات اجتماعی و نیازمندهای روزانه و خدمات بهداشت و سلامت تلاش ویژه کنید و در این راستا طرح و برنامه داشته باشید و مخصوصا در عرصه رفاهی برای بازنشستگان و کارکنان برنامه‌هایی ویژه اوقات فراغت داشته باشید.

تأسیس حوزه علمیه کوتاه مدت برای خانواده‌های بازنشستگان

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان خطاب به مسئولان ساتا، مطرح کرد: نسبت به پرونده‌های پزشکی مجموعه نیروهای مسلح عنایت ویژه داشته باشید و نسبت به تأسیس حوزه علمیه کوتاه مدت برای خانواده‌ها اقدام کنید و در این خصوص مشاوره خانوادگی، مشاوره پزشکی، مشاوره حقوقی، تأسیس هیئت مذهبی، بازدید از آستان امامزادگان، گشت‌های دریایی و تشکیل کارگروه اندیشه‌ورز به‌منظور دریافت طرح‌های ابتکاری را برای بازنشستگان برنامه‌ریزی و فراهم کنید.

خبرنگار: حامد فکوری
عکاس: کیوان عمادی

captcha