تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست
کد خبر: 3739992
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
روحانی مبلغ:

تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمحمد طهماسبی با بیان اینکه تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست، گفت: برای تأمین سعادت فرزند تنها به تربیت خود متکی نباشیم، او را به خدا بسپاریم چراکه توانایی‌های ما محدود و عوامل انحراف زیاد است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالمحمد طهماسبی، روحانی مستقر روستای کهیان در سفر زیارتی اهالی این روستا به امامزاده حمزه علی(ع)، با اشاره به تربیت صحیح اسلامی، گفت: هرگاه خواستید کسی را از کار یا چیزی باز دارید ابتدا راه‌های صحیح باز گذاشته شود و سپس مورد نهی اعلام شود.
وی افزود: تعلیم و تربیت تعطیل‌بردار نیست و برای تأمین سعادت فرزند تنها به تربیت خود متکی نباشیم، او را به خدا بسپاریم چراکه توانایی‌های ما محدود و عوامل انحراف زیاد است.
حجت‌الاسلام طهماسبی اظهار کرد: مؤمن، مسئول حفظ خانواده خویش از انحراف است؛ همان‌طور که قرآن می‌فرماید «ای کسانی که ایمان آورید خود و خانواده خویش را از آتشی که هیزم آن انسان‌ها و سنگ‌ها است نگه دارید آتشی که فرشتگانی بر آن گمارده شده که خشن و سخت گیرند و هرگز فرمان خدا را مخالفت نمی‌کنند و آن چه را فرمان داده شده‌اند اجرا کنند».
یادآور می‌شود، بقعه متبرکه حضرت امامزاده حمزه علی(ع) از نوادگان حضرت امام سجاد(ع)، در مجاورت شهر بلداجی، در فاصله ۱۴ کیلومتری شهر بروجن و ۵۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری، بر بالای تپه‌ای مرتفع قرار دارد و در اطراف آن، دشتی وسیع گسترده است. موقعیت مطلوب طبیعی، آب و هوای مناسب و نزدیکی به تالاب زیبا و بین‌المللی چغاخور، سبب جذب سالیانه هزاران زائر و گردشگر در تمامی فصول سال و به‌ویژه تابستان، از سراسر کشور به این منطقه می‌شود.
برگزاری جشن ازدواج مدد‌جویان کمیته امداد امام خمینی(ره) لردگان
حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین قاسم‌پور، روحانی مستقر لردگان در مراسم جشن ازدواج مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ع) این شهر ضمن تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) به بیان گوشه‌هایی از زندگی مشترک این دو الگوی اسلامی پرداخت و گفت: توجه مرد به زن و زن به مرد که در اسلام بسیار به ان سفارش شده است را ه‌حل کلیدی استحکام خانواده است.
وی بیان کرد: آنچه که مشکل امروز خانواده‌های ما است عدم الگوبرداری از زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است؛ دور شدن از بعد الهی ازدواج و در رأس قرار گرفتن تعلقات دنیوی و اغراض حیوانی را می‌توان عامل از بر هم گسیخته شدن بنیان خانواده‌ها، شیوع فساد، بالارفتن سن ازدواج و رشد طلاق برشمرد.
عباس آبرود
انتهای پیام

captcha