برگزیدگان جشنواره «کتابخوانی رضوی» در یزد تجلیل می‌شوند
کد خبر: 3740309
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱

برگزیدگان جشنواره «کتابخوانی رضوی» در یزد تجلیل می‌شوند

گروه فرهنگی - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری آئین اختتامیه هشتمین جشنواره «کتابخوانی رضوی» و تجلیل از برگزیدگان استانی در بخش‌های مختلف خبر داد.

برگزیدگان جشنواره «کتابخوانی رضوی» در یزد تجلیل می‌شوند

به گزارش ایکنا از یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌‌های عمومی استان یزد  روز گذشته، 29 مردادماه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سومین سالی است که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است، اظهار کرد: در دوره ششم حدود 5 هزار و 500 نفر و در دوره هفتم قریب به 16 هزار نفر از مردم استان در جشنواره رضوی شرکت کردند و امسال نیز با رشد 63 درصدی نسبت به سال گذشته، مشارکت یزدی‌ها به مرز 26 هزار نفر رسید.

دوست فاطمی‌ها شرکت‌کنندگان بخش مکتوب و آنلاین جشنواره در استان را به ترتیب 19 هزار و 800 نفر و 6 هزار و 24 نفر اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به دوره پیشین به ترتیب 60 و 74 درصد رشد داشته است.

دبیر استانی جشنواره کتابخوانی رضوی به مشارکت خوب دستگاه‌های اجرایی استان در این جشنواره اشاره کرد و افزود: پنج ارگان برتر مشارکت‌کننده در بخش مکتوب این دوره به ترتیب اداره کل زندان‌های استان، جهاددانشگاهی، ‌کانون‌های مساجد، اداره کل ورزش و جوانان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده‌اند.

وی ادامه داد: مردم شهرستان‌های یزد، اردکان، اشکذر، ابرکوه و بافق نیز به ترتیب بیشترین شرکت‌ کننده در جشنواره را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از برگزاری آیین اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان خبر داد و گفت: این مراسم شامگاه ۱۲ شهریورماه در باغ دولت‌آباد یزد و با حضور مردم و مسئولان استان برگزار و از برگزیدگان استانی جشنواره در بخش‌های مختلف تجلیل خواهد شد.

پیشتازی استان یزد در بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای

وی در بخش دیگری از سخنان خود، استان یزد را در بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای در کشور پیشتاز دانست و گفت: هم‌اکنون یزد در سرانه‌های زیربنای کتابخانه‌ای، تعداد کتابخانه به نسبت جمعیت، تعداد کتاب، میزان عضویت و میزان امانت رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد گفت: در استان یزد ۱۱۱ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی وجود دارد که 2 میلیون و ۱۳۸ هزار جلد کتاب در این تعداد کتابخانه در دسترس علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

دوست فاطمی‌ها میزان عضویت مردم استان در کتابخانه‌های عمومی را نیز 108 هزار و 212 نفر عنوان کرد و افزود: بر این اساس حدود 9 و نیم درصد مردم استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

وی شاخصه میزان امانت هریک از اعضای کتابخانه‌های استان را حدود 10 و نیم جلد کتاب در سال اعلام کرد و گفت: مجموع امانت کتاب در سال گذشته در کتابخانه‌های استان یزد یک میلیون و 107 هزار و 582 مورد بوده است.

دوست فاطمی‌ها به برخی اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای کیفی کتابخانه‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در سه سال گذشته 35 باب کتابخانه شهری و روستایی در استان ساماندهی و بهسازی شده‌اند و بخش کودک نیز در تمامی کتابخانه‌های استان راه‌اندازی شده است.

وی از دیگر اقدامات زیربنایی صورت گرفته را راه‌اندازی اینترنت وای‌وای رایگان در کتابخانه‌های استان دانست و اظهار کرد: هم‌اکنون حدود 34 درصد از کتابخانه‌های استان به وای‌فای رایگان مجهز هستند و این میزان تا پایان سال جاری به 40 درصد می‌رسد.

انتهای پیام

captcha