لزوم تبیین نقش مساجد به‌عنوان قلب تپنده جامعه
کد خبر: 3740341
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵

لزوم تبیین نقش مساجد به‌عنوان قلب تپنده جامعه

گروه اجتماعی - امام جمعه سلماس بر لزوم تبیین نقش مساجد به‌عنوان قلب تپنده جامعه در امور مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تأکید کرد.

لزوم تبیین نقش مساجد به‌عنوان قلب تپنده جامعه

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد موسوی، امام جمعه سلماس شب گذشته، 29 مردادماه در همایش توجیهی کانون‌های مساجد سلماس با اشاره به نقش محوری مساجد در توسعه فرهنگ دینی ـ اسلامی در کشور بیان کرد: برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج باید با محوریت نماز اجرا شود.

وی تصریح کرد: مدیریت در مسجد باید همه جانبه باشد و ائمه جماعات نیز روش‌های ارتباط گیری را بلد باشند؛ البته همه می‌توانند در جذب جوانان به مسجد نقش داشته باشند ولی ائمه جماعات نقش اساسی در جذب این قشر دارند.

‌موسوی با اشاره به اینکه باید مسجد را قلب تپنده جامعه بدانیم، خاطرنشان کرد: مساجد باید از سیاسی بازی دوری کنند چراکه مسجد عبادتگاه و نماد اتحاد و انسجام است و اگر هدفی غیر از این داشته باشد به شکست منتهی می‌شود.

امام جمعه سلماس افزود: با برقراری ارتباط عاطفی بین خانه و مسجد، و ارتباط عاطفی بین دانشگاه و مسجد و ارتباط عاطفی بین مسجد و جوان و با آگاهی دادن به‌ این گروه‌های تأثیرگذار، می توان سدی محکم در مقابل جنگ نرم دشمن پدید آورد.

وی با اشاره به اینکه فعالان کانون های مساجد باید همواره خود را مجهز به سلاح معرفت و استدلال کنند، یادآور شد: کانون های مساجد با تقویت برنامه های فرهنگی باید عامل جذب جوانان باشند.

یادآور می‌شود، در ادامه این همایش از فعالان 15 کانون مساجد سلماس تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha