لزوم بازیابی جایگاه ازدست رفته گردشگری آذربایجان غربی
کد خبر: 3740527
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

لزوم بازیابی جایگاه ازدست رفته گردشگری آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی باتاکید بر اینکه استان از ظرفیتهای گردشگری بسیار خوبی برخوردار است، گفت: استان آذربایجان غربی یکی از استانهای پیشرو در صنعت گردشگری بوده و باید جایگاه از دست رفته خود را بازیابد.

لزوم بازیابی جایگاه ازدست رفته گردشگری آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی شب گذشته 29 مردادماه در آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی آذربایجان غربی بابیان اینکه استان آذربایجان غربی از شهرهای تاریخی و مهم کشور محسوب می شود، بیان کرد: ارومیه از شهرهای مهم آذربایجان بوده و همواره با مساجد و بازارهای تاریخی معروف بوده است.
وی ادامه داد: علمای دین نیز بر لزوم گردشگری در عرصه های مختلف تاکید کرده اند و این مهم را امری لازم در انبساط و مبادلات فکری تکامل و تمدن میان جوامع دانسته اند.
حسینی خاطرنشان کرد: توسعه صنعت گردشگری نیازمند ایجاد زیرساخت های لازم و تحول در نگرش و رفتار اقشار مختلف مردمی بوده و در این راستا باید تمامی اقشار از راننده تاکسی و اتوبوس تا مسئولان رده بالا آموزش های لازم را در جهت توسعه گردشگری ببینند.
وی برگزاری جشنواره های گردشگری و صنایع دستی فرصتی برای معرفی ظرفیتها و قابلیتهای استان دانست و تصریح کرد: استان آذربایجان غربی از ظرفیت های بی نظیر تاریخی، طبیعی و تنوع قومی جهت توسعه صنعت گردشگری و همچنین اقامتگاههای بوم گردی بی بدیلی برخوردار است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی افزود: صنعت گردشگری در صورت توجه مسئولین می تواند یکی از محوری ترین و پردرآمدترین صنایع کشور باشد که موجب ایجاد اشتغال در بخش های مختلف نیز می گردد.
انتهای پیام

captcha