بازدید مسئولان مهدقرآن کریم و ولایت اصفهان از مناطق محروم استان
کد خبر: 3741221
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲

بازدید مسئولان مهدقرآن کریم و ولایت اصفهان از مناطق محروم استان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جمعی از مسئولان و مدیرعامل مهدقرآن کریم و ولایت شهرستان اصفهان به منظور گسترش این مرکز در مناطق محروم، از این مناطق بازدید به عمل آورد.

حسین خاکساری هرندی، مدیرکل مهد قرآن کریم و ولایت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در جهت گسترش مهد قرآن کریم و ولایت در هر منطقه و همچنین درخواست و نیاز مخاطبان، طرح بازدید از مناطق محروم از سال گذشته آغاز شده است.
وی ادامه داد: براساس این دستور کار، مدیرعامل مهد قرآن و جمعی از اعضای این مؤسسه به مناطق فریدون‌شهر، بویین میاندشت و منطقه فریدن (جزء مناطق محروم) سرکشی کردند که اولویت و هدف سفر، مناطق محروم در نظر گرفته شده است.
هرندی با تاکید براینکه استان اصفهان دارای 24 شهر است، افزود: طی بازدیدی که ازمنطقه بویین میاندشت انجام شد، زمین این مؤسسه با مشکلات ساخت و ساز همراه است که پس از ارزیابی، مقرر شد با برخی از نهادها و سازمان‌های مربوطه رایزنی انجام و به زودی مراحل ساخت و ساز این مؤسسه آغاز شود.
وی در ادامه تصریح کرد: منطقه فریدون شهر یکی از مناطق بسیار محروم است که همچنان با مشکل مکان برای مهدقرآن کریم و ولایت همراه است. این مرکز از سوی سازمان مسکن و شهرسازی زمینی را دریافت کرده است که به منظور ساخت این زمین، قرار است از نهادها، خیران قرآنی درخواست مشارکت و همکاری صورت گیرد.
خاکساری هرندی اظهار کرد: در منطقه فریدن، اعضاء با حجت‌الاسلام والمسلمین سیاووشی جلسه‌ای را برپا کردند. با توجه به اینکه این منطقه محروم است و مخاطبان قرآنی توان پرداخت شهریه برای حضور در کلاس‌های قرآنی را ندارند، مقرر شد امام جمعه این شهر با مسئولان جلسه‌ای برگزار و مشکلات را بررسی کنند. همچنین مؤسسه مهدقرآن کریم به‌منظور حمایت از این مرکز، مبلغی را در مرحله نخست به حساب این مرکز واریز کرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به‌منظور توسعه فعالیت‌های قرآنی در همه شهرهای استان اصفهان، توجه به مناطق محروم نسبت به مناطق برخوردار در اولویت قرار دارد که امیدواریم بتوانیم با پیگیری و بازدیدهایی که عملیاتی می‌شود، استعدادهای این مناطق را پرورش بدهیم.
انتهای پیام

captcha